נספרסו הפסידה שוב לאספרסו קלאב; חשפה שהשקיעה 225 מ' שקל בפרסום
הסערה סביב הפרסומת של אספרסו קלאב בה מוצג כפיל של ג'ורג' קלוני - הפרזנטור של מותג קפסולות ומכונות הקפה הבינלאומי נספרסו שככה מאז שגל הפרסום המאסיבי ירד מהאוויר. עם זאת, הדיון בין הצדדים בבית המשפט המחוזי נמצא בשיאו, ונכון לעכשיו המצב אינו מאיר פנים עבור נספרסו, התובעת.
כזכור, בדצמבר ניסתה נספרסו למנוע את עלייתה לאוויר של פרסומת אספרסו קלאב בה מופיע כפילו של קלוני. הניסיון של נספרסו כלל פנייה לרשות השנייה עוד בטרם עלתה הפרסומת לאוויר. משלא צלחה בכך ולאחר שהפרסומת עלתה לאוויר פנתה נספרסו לבית המשפט בדרישה לצו זמני ומיידי
בסוף השבוע האחרון פסק שופט ביהמ"ש המחוזי מגן אלטוביה כנגד טענות נספרסו שהמתקדו ב-4 סעיפים: סימן מסחר רשום, גניבת עין, זכויות יוצרים ועשיית עושר ולא במשפט. אלטוביה קבע כי נספרסו צשלם לחברת אספרסו הוצאות בית משפט ושכר טרחה בגובה 58,500 שקלים.
הדיום שנערך ב-25 בדצמבר כלל חקירה של מנכ"ל נספרסו משה מרי ומנגד חקירה של אורן טל מנכ"ל אספרסו קלאב. טל נחקר על מהות הקשר עם משרד הפרסום מקאן (יוניברסל) והרעיון השיווקי שמאחורי הפרסומת. השופט הציע לנספרסו את דחיית התביעה בהסכמה וללא הוצאות אך נספרסו ישראל המסונפת לתאגיד נסטלה העולמי בחרה להמשיך את ההליך המשפטי וככל הנראה אף תערער על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון.
- ביהמ"ש דחה את בקשת "נספרסו" לאסור על המתחרה להשתמש בכפיל של ג'ורג' קלוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרט מעניין שנחשף במסגרת הדיונים מלמד על ההשקעה העצומה של נספרסו בפרסום בישראל. על פי דברי בא כוחה של התובעת נספרסו - עו"ד דוד גילת - החברה השקיעה על פרסום בישראל ב-4 השנים האחרונות סכום שעומד על 226 מיליון שקלים במחירי מחירון. זאת במסגרת מסע הפרסום ומיתוג המושקע של נספרסו וחדירתה לשוק הישראלי.
פרסומת הכפיל: אספרסו קלאב
פרסומת נספרסו בכיכוב קלוני
בנימוקיו קבע השופט כי ג'ורג' קלוני אינו חלק מסימן המסחר של נספרסו. לדבריו "במקרה כאן מבקשת אספרסו קלאב לבדל את מוצריה מאלו של נספרסו ולהציג אלטרנטיבה מסחרית עממית ופחות זוהרת, וככל שיש בכך פגיעה במוניטין נספרסו, פגיעה זאת לגיטימית..תחרות ע"י מתן מכונה ללא תשלום...תחרות שכזו אין למנוע".
עוד ציין השופט כי הפרסומת של המתחרה אספרסו קלאב עשויה להגדיל את נתח השוק הכולל של שוק מכונות הקפה בישראל. לדבריו "לא נעלם מעיני החשש לפגיעה בנתח השוק שעלול מסע פרסום שכזה ליצור לנספרסו אולם יכול וניסיון זה יש בו גם להגדיל את שוק קפסולות הקפה בכללותו". עוד הוא הוסיף כי "יכול ודווקא יש בפרסומת המבקשת לצרף חלקים יותר עממים מן הציבור לצרוך אספרסו ממכונות קפה בשיטת הקפסולות, כדי להגדיל את נתח השוק כולו".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מאספרסו קלאב נמסר בתגובה: "אנו שמחים מאוד על החלטתו הצודקת של בית המשפט המחוזי שלא לחסום תחרות במשק הישראלי ושלא לצנזר את חופש הביטוי בפרסום, גם אם פרסום זה פחות נוח לתאגידים בינלאומיים עתירי משאבים הרוצים להשתמש במערכת המשפט כדי למנוע הורדת מחירים ולחסום תחרות משמעותית ראשונה בשוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל. אנו מציעים לנספרסו להתמקד בהורדת המחירים ויצירת ערך אמיתי לצרכנים ולא במאבקים משפטיים וקמפיינים יקרים המועמסים בסופו של דבר על גב הצרכן".
מנספרסו נמסר בתגובה: "קיבלנו את החלטת בית המשפט ואנו שוקלים את צעדינו המשפטיים להמשך. אנו נמשיך לרתום משאבים רבים, בכדי להביא ללקוחותינו את המוצר הטוב ביותר וחווית קפה מושלמת. נספרסו הינה מותג נחשק ומודל לחיקוי ואין ספק שהפרסומת של המתחרים רוכבת על ההשקעה של נספרסו בבניית המוניטין שלה במשך שנים. סוג כזה של פרסומת אינו מקובל והנושא דורש בירור לעומק בשל חשיבותו והשפעתו על נוף הפרסום בכללותו".
- 4.לורי כץ 01/02/2016 23:38הגב לתגובה זוחבל שלא נתנו לה לנגן. שמעתי אותה בברלין לפני שבועיים היה מעולה. או לפחות יותר טוב מהפרסומת
- 3.גיל כץ 20/01/2015 18:39הגב לתגובה זולמה להתחייב לחברה כלשהי?? אצל אספרסו קלאב מתחייבים לרכישת קפסולות במחיר מסוים, אצל נספרסו הקפסולות יקרות.. לא חבל? את הפרסומות שלהם שהם רבים אחד עם השני הם מממנים עם המכירות של הקפסולות.. לי אמנם יש מכונה של נספרסו, אבל אני מסרב להיות משועבד למחירים המוגזמים שלהם בקפסולות. ממליץ למי שעדיין קונה ביוקר לנסות את הקפסולות של קפה ג'ו.. אין מה להשוות לקפסולות תחליפיות כמו של עלית או השופרסל, והן לא פחות טובות משל נספרסו
- 2.מהלך יפה של אספרסו קלאב (ל"ת)כותב אני 19/01/2015 14:38הגב לתגובה זו
- 1.שיחקו אותה אספרסו קלאב (ל"ת)19/01/2015 14:37הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
