נספרסו הפסידה שוב לאספרסו קלאב; חשפה שהשקיעה 225 מ' שקל בפרסום
הסערה סביב הפרסומת של אספרסו קלאב בה מוצג כפיל של ג'ורג' קלוני - הפרזנטור של מותג קפסולות ומכונות הקפה הבינלאומי נספרסו שככה מאז שגל הפרסום המאסיבי ירד מהאוויר. עם זאת, הדיון בין הצדדים בבית המשפט המחוזי נמצא בשיאו, ונכון לעכשיו המצב אינו מאיר פנים עבור נספרסו, התובעת.
כזכור, בדצמבר ניסתה נספרסו למנוע את עלייתה לאוויר של פרסומת אספרסו קלאב בה מופיע כפילו של קלוני. הניסיון של נספרסו כלל פנייה לרשות השנייה עוד בטרם עלתה הפרסומת לאוויר. משלא צלחה בכך ולאחר שהפרסומת עלתה לאוויר פנתה נספרסו לבית המשפט בדרישה לצו זמני ומיידי
בסוף השבוע האחרון פסק שופט ביהמ"ש המחוזי מגן אלטוביה כנגד טענות נספרסו שהמתקדו ב-4 סעיפים: סימן מסחר רשום, גניבת עין, זכויות יוצרים ועשיית עושר ולא במשפט. אלטוביה קבע כי נספרסו צשלם לחברת אספרסו הוצאות בית משפט ושכר טרחה בגובה 58,500 שקלים.
הדיום שנערך ב-25 בדצמבר כלל חקירה של מנכ"ל נספרסו משה מרי ומנגד חקירה של אורן טל מנכ"ל אספרסו קלאב. טל נחקר על מהות הקשר עם משרד הפרסום מקאן (יוניברסל) והרעיון השיווקי שמאחורי הפרסומת. השופט הציע לנספרסו את דחיית התביעה בהסכמה וללא הוצאות אך נספרסו ישראל המסונפת לתאגיד נסטלה העולמי בחרה להמשיך את ההליך המשפטי וככל הנראה אף תערער על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון.
- ביהמ"ש דחה את בקשת "נספרסו" לאסור על המתחרה להשתמש בכפיל של ג'ורג' קלוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרט מעניין שנחשף במסגרת הדיונים מלמד על ההשקעה העצומה של נספרסו בפרסום בישראל. על פי דברי בא כוחה של התובעת נספרסו - עו"ד דוד גילת - החברה השקיעה על פרסום בישראל ב-4 השנים האחרונות סכום שעומד על 226 מיליון שקלים במחירי מחירון. זאת במסגרת מסע הפרסום ומיתוג המושקע של נספרסו וחדירתה לשוק הישראלי.
פרסומת הכפיל: אספרסו קלאב
פרסומת נספרסו בכיכוב קלוני
בנימוקיו קבע השופט כי ג'ורג' קלוני אינו חלק מסימן המסחר של נספרסו. לדבריו "במקרה כאן מבקשת אספרסו קלאב לבדל את מוצריה מאלו של נספרסו ולהציג אלטרנטיבה מסחרית עממית ופחות זוהרת, וככל שיש בכך פגיעה במוניטין נספרסו, פגיעה זאת לגיטימית..תחרות ע"י מתן מכונה ללא תשלום...תחרות שכזו אין למנוע".
עוד ציין השופט כי הפרסומת של המתחרה אספרסו קלאב עשויה להגדיל את נתח השוק הכולל של שוק מכונות הקפה בישראל. לדבריו "לא נעלם מעיני החשש לפגיעה בנתח השוק שעלול מסע פרסום שכזה ליצור לנספרסו אולם יכול וניסיון זה יש בו גם להגדיל את שוק קפסולות הקפה בכללותו". עוד הוא הוסיף כי "יכול ודווקא יש בפרסומת המבקשת לצרף חלקים יותר עממים מן הציבור לצרוך אספרסו ממכונות קפה בשיטת הקפסולות, כדי להגדיל את נתח השוק כולו".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מאספרסו קלאב נמסר בתגובה: "אנו שמחים מאוד על החלטתו הצודקת של בית המשפט המחוזי שלא לחסום תחרות במשק הישראלי ושלא לצנזר את חופש הביטוי בפרסום, גם אם פרסום זה פחות נוח לתאגידים בינלאומיים עתירי משאבים הרוצים להשתמש במערכת המשפט כדי למנוע הורדת מחירים ולחסום תחרות משמעותית ראשונה בשוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל. אנו מציעים לנספרסו להתמקד בהורדת המחירים ויצירת ערך אמיתי לצרכנים ולא במאבקים משפטיים וקמפיינים יקרים המועמסים בסופו של דבר על גב הצרכן".
מנספרסו נמסר בתגובה: "קיבלנו את החלטת בית המשפט ואנו שוקלים את צעדינו המשפטיים להמשך. אנו נמשיך לרתום משאבים רבים, בכדי להביא ללקוחותינו את המוצר הטוב ביותר וחווית קפה מושלמת. נספרסו הינה מותג נחשק ומודל לחיקוי ואין ספק שהפרסומת של המתחרים רוכבת על ההשקעה של נספרסו בבניית המוניטין שלה במשך שנים. סוג כזה של פרסומת אינו מקובל והנושא דורש בירור לעומק בשל חשיבותו והשפעתו על נוף הפרסום בכללותו".
- 4.לורי כץ 01/02/2016 23:38הגב לתגובה זוחבל שלא נתנו לה לנגן. שמעתי אותה בברלין לפני שבועיים היה מעולה. או לפחות יותר טוב מהפרסומת
- 3.גיל כץ 20/01/2015 18:39הגב לתגובה זולמה להתחייב לחברה כלשהי?? אצל אספרסו קלאב מתחייבים לרכישת קפסולות במחיר מסוים, אצל נספרסו הקפסולות יקרות.. לא חבל? את הפרסומות שלהם שהם רבים אחד עם השני הם מממנים עם המכירות של הקפסולות.. לי אמנם יש מכונה של נספרסו, אבל אני מסרב להיות משועבד למחירים המוגזמים שלהם בקפסולות. ממליץ למי שעדיין קונה ביוקר לנסות את הקפסולות של קפה ג'ו.. אין מה להשוות לקפסולות תחליפיות כמו של עלית או השופרסל, והן לא פחות טובות משל נספרסו
- 2.מהלך יפה של אספרסו קלאב (ל"ת)כותב אני 19/01/2015 14:38הגב לתגובה זו
- 1.שיחקו אותה אספרסו קלאב (ל"ת)19/01/2015 14:37הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.