נספרסו הפסידה שוב לאספרסו קלאב; חשפה שהשקיעה 225 מ' שקל בפרסום
הסערה סביב הפרסומת של אספרסו קלאב בה מוצג כפיל של ג'ורג' קלוני - הפרזנטור של מותג קפסולות ומכונות הקפה הבינלאומי נספרסו שככה מאז שגל הפרסום המאסיבי ירד מהאוויר. עם זאת, הדיון בין הצדדים בבית המשפט המחוזי נמצא בשיאו, ונכון לעכשיו המצב אינו מאיר פנים עבור נספרסו, התובעת.
כזכור, בדצמבר ניסתה נספרסו למנוע את עלייתה לאוויר של פרסומת אספרסו קלאב בה מופיע כפילו של קלוני. הניסיון של נספרסו כלל פנייה לרשות השנייה עוד בטרם עלתה הפרסומת לאוויר. משלא צלחה בכך ולאחר שהפרסומת עלתה לאוויר פנתה נספרסו לבית המשפט בדרישה לצו זמני ומיידי
בסוף השבוע האחרון פסק שופט ביהמ"ש המחוזי מגן אלטוביה כנגד טענות נספרסו שהמתקדו ב-4 סעיפים: סימן מסחר רשום, גניבת עין, זכויות יוצרים ועשיית עושר ולא במשפט. אלטוביה קבע כי נספרסו צשלם לחברת אספרסו הוצאות בית משפט ושכר טרחה בגובה 58,500 שקלים.
הדיום שנערך ב-25 בדצמבר כלל חקירה של מנכ"ל נספרסו משה מרי ומנגד חקירה של אורן טל מנכ"ל אספרסו קלאב. טל נחקר על מהות הקשר עם משרד הפרסום מקאן (יוניברסל) והרעיון השיווקי שמאחורי הפרסומת. השופט הציע לנספרסו את דחיית התביעה בהסכמה וללא הוצאות אך נספרסו ישראל המסונפת לתאגיד נסטלה העולמי בחרה להמשיך את ההליך המשפטי וככל הנראה אף תערער על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון.
- ביהמ"ש דחה את בקשת "נספרסו" לאסור על המתחרה להשתמש בכפיל של ג'ורג' קלוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרט מעניין שנחשף במסגרת הדיונים מלמד על ההשקעה העצומה של נספרסו בפרסום בישראל. על פי דברי בא כוחה של התובעת נספרסו - עו"ד דוד גילת - החברה השקיעה על פרסום בישראל ב-4 השנים האחרונות סכום שעומד על 226 מיליון שקלים במחירי מחירון. זאת במסגרת מסע הפרסום ומיתוג המושקע של נספרסו וחדירתה לשוק הישראלי.
פרסומת הכפיל: אספרסו קלאב
פרסומת נספרסו בכיכוב קלוני
בנימוקיו קבע השופט כי ג'ורג' קלוני אינו חלק מסימן המסחר של נספרסו. לדבריו "במקרה כאן מבקשת אספרסו קלאב לבדל את מוצריה מאלו של נספרסו ולהציג אלטרנטיבה מסחרית עממית ופחות זוהרת, וככל שיש בכך פגיעה במוניטין נספרסו, פגיעה זאת לגיטימית..תחרות ע"י מתן מכונה ללא תשלום...תחרות שכזו אין למנוע".
עוד ציין השופט כי הפרסומת של המתחרה אספרסו קלאב עשויה להגדיל את נתח השוק הכולל של שוק מכונות הקפה בישראל. לדבריו "לא נעלם מעיני החשש לפגיעה בנתח השוק שעלול מסע פרסום שכזה ליצור לנספרסו אולם יכול וניסיון זה יש בו גם להגדיל את שוק קפסולות הקפה בכללותו". עוד הוא הוסיף כי "יכול ודווקא יש בפרסומת המבקשת לצרף חלקים יותר עממים מן הציבור לצרוך אספרסו ממכונות קפה בשיטת הקפסולות, כדי להגדיל את נתח השוק כולו".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
מאספרסו קלאב נמסר בתגובה: "אנו שמחים מאוד על החלטתו הצודקת של בית המשפט המחוזי שלא לחסום תחרות במשק הישראלי ושלא לצנזר את חופש הביטוי בפרסום, גם אם פרסום זה פחות נוח לתאגידים בינלאומיים עתירי משאבים הרוצים להשתמש במערכת המשפט כדי למנוע הורדת מחירים ולחסום תחרות משמעותית ראשונה בשוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל. אנו מציעים לנספרסו להתמקד בהורדת המחירים ויצירת ערך אמיתי לצרכנים ולא במאבקים משפטיים וקמפיינים יקרים המועמסים בסופו של דבר על גב הצרכן".
מנספרסו נמסר בתגובה: "קיבלנו את החלטת בית המשפט ואנו שוקלים את צעדינו המשפטיים להמשך. אנו נמשיך לרתום משאבים רבים, בכדי להביא ללקוחותינו את המוצר הטוב ביותר וחווית קפה מושלמת. נספרסו הינה מותג נחשק ומודל לחיקוי ואין ספק שהפרסומת של המתחרים רוכבת על ההשקעה של נספרסו בבניית המוניטין שלה במשך שנים. סוג כזה של פרסומת אינו מקובל והנושא דורש בירור לעומק בשל חשיבותו והשפעתו על נוף הפרסום בכללותו".
- 4.לורי כץ 01/02/2016 23:38הגב לתגובה זוחבל שלא נתנו לה לנגן. שמעתי אותה בברלין לפני שבועיים היה מעולה. או לפחות יותר טוב מהפרסומת
- 3.גיל כץ 20/01/2015 18:39הגב לתגובה זולמה להתחייב לחברה כלשהי?? אצל אספרסו קלאב מתחייבים לרכישת קפסולות במחיר מסוים, אצל נספרסו הקפסולות יקרות.. לא חבל? את הפרסומות שלהם שהם רבים אחד עם השני הם מממנים עם המכירות של הקפסולות.. לי אמנם יש מכונה של נספרסו, אבל אני מסרב להיות משועבד למחירים המוגזמים שלהם בקפסולות. ממליץ למי שעדיין קונה ביוקר לנסות את הקפסולות של קפה ג'ו.. אין מה להשוות לקפסולות תחליפיות כמו של עלית או השופרסל, והן לא פחות טובות משל נספרסו
- 2.מהלך יפה של אספרסו קלאב (ל"ת)כותב אני 19/01/2015 14:38הגב לתגובה זו
- 1.שיחקו אותה אספרסו קלאב (ל"ת)19/01/2015 14:37הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
