הסעיף המעניין במכרז היח"צ של אוני' תל אביב: תעניק יתרון ל"עסק בבעלות אשה"
אוניברסיטת תל אביב יוצאת במכרז לאיתור משרד יחסי ציבור שילווה את מחלקת הדוברות הפנימית שלה, שבראשה עומדת כיום הדוברת אורנה כהן.
המכרז הינו מכרז שלבי - לאחר פתיחת ההצעות תיבדק עמידתן בתנאי הסף המקדמיים שאותם מפרטת האוניברסיטה במכרז. הצעה שתיקבע כי היא עומדת בתנאי הסף תיבדק ותדורג על פי ציון איכותי וציון כלכלי. עם זאת, האוניברסיטה אינה מתחייבת לבחור במציע הזול ביותר או בכל מציע שהוא. האוניברסיטה דורשת במקביל כתב ערבות בנקאית אוטונומית על סך כולל של 10 אלפים שקל לטובת האוניברסיטה.
ההתקשרות במכרז תהיה לתקופה של 12 חודשים (שנה), כאשר לאוניברסיטה שמורה הזכות להאריך את ההתקשרות עם הגוף הזוכה לעוד 4 שנים נוספות, ובסך הכל 5 שנים - 60 חודשים. היקף העבודה החודשי של משרד היח"צ עם האוניברסיטה יעמוד בממוצע על כ-50 שעות, ולפי אירועים שונים שיתקיימו לאורך ההתקשרות, בהם משרד היח"צ יידרש לספק לאוניברסיטה מספר רב יותר של שעות עבודה על חשבון תקופות אחרות שבהן יידרשו פחות שעות עבודה.
הסעיף המעניין ביותר במכרז, וזה שיגרום ללא מעט גברים להרים גבה, קובע כי במקרה של שוויון בין ההצעות המוגשות "תינתן עדיפות ל'עסק בשליטת אישה'" כך בלשון המכרז.
לפניית אייס בנושא סעיף זה ענתה דוברת האוניברסיטה כי "המחוקק קבע בחוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992, אשר חל על האוניברסיטה, את עקרון עידוד נשים בעסקים. על פי עקרון זה, אם פורסם מכרז לפי הוראות החוק ולאחר שקלול התוצאות, קיבלו שתי הצעות או יותר תוצאה משוקללת זהה שהיא התוצאה הגבוהה ביותר, ואחת מן ההצעות היא של עסק בשליטת אישה - תיבחר ההצעה האמורה כזוכה במכרז".
- מחקר: המחשב שינה את שוק העבודה - לא תמיד לטובת נשים
- האקדמיה הישראלית קופצת בדירוג היוקרתי - ת"א במקום השביעי בעולם ביזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות ההעדפה המתקנת אליה דוחפת האוניברסיטה, בדיקה של אייס מעלה כי סעיף זה אינו מופיע בכל מכרז שלה בתחום השיווק-פרסום-יח"צ. כך לדוגמא, במכרז על תקציב הפרסום של האוניברסיטה, שפורסם בשנת 2011, אין זכר לסעיף זה. על כך אומרים באוניברסיטה: "החוק אליו התייחסנו חל על כל הסכם, מכרז או התקשרות, והאוניברסיטה מקיימת כמובן את הוראת החוק".
תנאי הסף אותם דורשת האוניברסיטה כוללים ניסיון של לפחות 5 שנים במתן שירותי יחסי ציבור; רקורד של לפחות 6 לקוחות ב-2012 וב-2013 (כל אחת בנפרד) ש-3 מהם לפחות מן המגזר הציבורי, ובהיקף עבודה שנתי של לפחות 160 אלף שקלים בשנה. עוד דורשת האוניברסיטה כי הצוות המתמודד על המכרז יורכב מאיש צוות בכיר אחד אשר לו לפחות 10 שנות ניסיון במתן שירותי יחסי ציבור ואיש צוות זוטר אחד אשר לו לפחות שלוש שנות ניסיון במתן שירותי יחסי ציבור.
הציון הסופי להצעות המוגשות ישוקלל לפי 50% לחלק המסחרי ו-50% לחלק האיכותי שבמסגרתו ייערך ריאיון, תוצג סקירה על המשרד מוטעם חברי הצוות, קורות חיים של הצוות, ניסיונו ומקצועיותו, ניסיונו בייצוג מוסדות אקדמיים במידה וקיים, ניסיון בעבודה במדיות דיגיטליות ורשתות חברתיות, יכולת עבודה באנגלית, ניסיונם של חברי הצוות הזוטרים וכן הלאה. בנוסף יציגו תכנית עבודה עם האוניברסיטה וכן 3 מקרי בוחן בהם ביצע המשרד ניהול משברים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
רשימת המטלות שיופנו למשרד יחסי הציבור אינה קצרה, בלשון המעטה, וכוללת בין השאר: ייעוץ לדוברת האוניברסיטה בקביעת האסטרטגיה התקשורתית של האוניברסיטה וקידום תדמיתה, הכנת תכנית עבודה שנתית תוך עמידה ביעדים איכותיים וכמותיים ומדדים להצלחה, הכנת דוח התקדמות רבעוני הכולל עדכון המטרות שנקבעו בתכנית העבודה וכן דוחות התקדמות בהתאם לדרישת דוברת האוניברסיטה, הבאת אנשי תקשורת לסיקור אירועי האוניברסיטה ע"פ דרישת דוברת האוניברסיטה, כתיבת הודעות לעיתונות, קידום האוניברסיטה באינטרנט וברשתות החברתיות תוך ניטור אמירות שליליות ועוד, סיוע בניהול משברים תקשורתיים על ידי הדמות הבכירה בחברה בתחום זה, שאינה בהכרח חלק מחברי הצוות ועוד.
- 3.אירית 19/01/2015 11:43הגב לתגובה זוכמו כל מוסד אקדמי אחר.
- 2.אליחי 14/01/2015 22:14הגב לתגובה זותארו לכם שהיה כתוב "העדפה לעסק בבעלות גבר"
- 1.אייל 13/01/2015 14:20הגב לתגובה זואני בעד העדפה מתקנת לנשים בהמון תחומים בחיים אבל האם באמת דניאלה רייבנבך או אירנה שלמור זקוקות להעדפה מתקנת??? שיתחילו בהעדפה מתקנת בתוך הבית וישוו את מספר המרצים הבכירים והמרצות הבכירות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
