לראשונה אי פעם בארה"ב: יותר מ-50% מהפרסום בשוק הרכב מופנה לדיגיטל
ענף הרכב, הקטגוריה השנייה בגודלה בהוצאה לפרסום בארה"ב עם מחזור של 35.5 מיליארד דולר, בדרך לדיגיטל. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה, לפיו השנה, לראשונה אי פעם, יותר מ-50% מהיקף הפרסום של יצרני הרכב וזכנויות השיווק יהיה בגזרה הדיגיטלית.
המחקר המקיף נגלה כי ההוצאה לפרסום בשוק הרכב האמריאי עלתה בשנה החולפת בכ-17% כאשר שוק הדיגיטל מהווה 95% מעלייה זו. זאת במקביל לעלייה של 5% במכירות בשוק הרכב.
מאז 2004, חלה ירידה של 18% בסוכנויות הרכב המורשות, כאשר במקביל חלה עלייה של 18% במכירות רכבים חדשים פר סוכנות. נתון זה הביא לירידה של 21% בהוצאה הממוצעת על פרסום בכדי למכור רכב חדש, כאשר הנתון כעת עומד על הוצאה ממוצעת של 522 דולר לפרסום עבור כל מכירה של רכב חדש. ירידה של כ-21% לעומת שנת 2000. מתוך ההוצאה הזו, 295 דולר הופנו לפרסום בדיגיטל ואילו 277 דולר בפרסום המסורתי.
לשם ההשוואה שממחישה את השינוי הקיצוני. ב-2005 היחס היה 52 דולר לדיגיטל לעומת 404 דולר בשוק הפרסום המסורתי. ב-2008 היחס היה 147 דולר לדיגיטל מול 432 דולר בשוק המסורתי, וב-2012 זה היה 230 דולר מול 319.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עולה מהמחקר כי מעל ל-90% מרכישות הרכבים החדשים על ידי קונים פרטיים מתחילות ממחקר מקדים של הקונים באינטרנט. בארה"ב צפויים להימכר השנה כ-16.3 מיליון מכוניות חדשות, מספרים שתעשיית הרכב האמריקאית לא ראתה מזה שנים. התאוששות הכלכלה המקומית והצניחה במחירי הדלק תורמות רבות למגמה.
על פי נתוני שוק הרכב האמריקאי, ב-1991, שנת השיא של התעשייה, פעלו בארה"ב 23,500 סוכנויות רכב ו-48,500 סוחרי יד שנייה. ב-2014, 23 שנה מאוחר יותר, מספר הסוכנויות קטן ב-5,800 וכחצי מסוחרי היד שנייה, כ-20,700 נעלמו מהמפה. ב-5 השנים האחרונות בלבד, נסגרו 750 סוכנויות ולא פחות מ-7,500 סוכנויות יד שנייה.
כאמור, קטגוריית הרכב היא השנייה בהוצאה לפרסום בארה"ב לאחר רשתות קמעונאיות. למרות שברמה הלוקאלית היא מהווה כ-12% בלבד מההוצאה לפרסום, עבור רשתות הטלוויזיה הארציות והעיתונים היא מהווה צינור חמצן מרכזי עם נתח של 35% לפחות בפרסום.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
השנה, כך עולה מהסקירה, ההוצאה לפרסום בשוק הרכב צפויה לעלות בכ-17%. נכון לעכשיו, מי שמשלם את המחיר בתמהיל המדיה הם הרדיו והעיתונות, אולם להערכת האנליסטים בעתיד הקרוב, השוק שיספוג את הגידול הבלתי פוסק של שוק הדיגיטל תהיה בעיקר הטלוויזיה.
- 1.ג'קי הר ציון 09/06/2015 15:38הגב לתגובה זוהי, מאיפה המחקר.? מי ערך אותו? יכולים להראות את המקור? , אפילו בלינק. תודה

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7