
לראשונה אי פעם בארה"ב: יותר מ-50% מהפרסום בשוק הרכב מופנה לדיגיטל
ענף הרכב, הקטגוריה השנייה בגודלה בהוצאה לפרסום בארה"ב עם מחזור של 35.5 מיליארד דולר, בדרך לדיגיטל. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה, לפיו השנה, לראשונה אי פעם, יותר מ-50% מהיקף הפרסום של יצרני הרכב וזכנויות השיווק יהיה בגזרה הדיגיטלית.
המחקר המקיף נגלה כי ההוצאה לפרסום בשוק הרכב האמריאי עלתה בשנה החולפת בכ-17% כאשר שוק הדיגיטל מהווה 95% מעלייה זו. זאת במקביל לעלייה של 5% במכירות בשוק הרכב.
מאז 2004, חלה ירידה של 18% בסוכנויות הרכב המורשות, כאשר במקביל חלה עלייה של 18% במכירות רכבים חדשים פר סוכנות. נתון זה הביא לירידה של 21% בהוצאה הממוצעת על פרסום בכדי למכור רכב חדש, כאשר הנתון כעת עומד על הוצאה ממוצעת של 522 דולר לפרסום עבור כל מכירה של רכב חדש. ירידה של כ-21% לעומת שנת 2000. מתוך ההוצאה הזו, 295 דולר הופנו לפרסום בדיגיטל ואילו 277 דולר בפרסום המסורתי.
לשם ההשוואה שממחישה את השינוי הקיצוני. ב-2005 היחס היה 52 דולר לדיגיטל לעומת 404 דולר בשוק הפרסום המסורתי. ב-2008 היחס היה 147 דולר לדיגיטל מול 432 דולר בשוק המסורתי, וב-2012 זה היה 230 דולר מול 319.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
עוד עולה מהמחקר כי מעל ל-90% מרכישות הרכבים החדשים על ידי קונים פרטיים מתחילות ממחקר מקדים של הקונים באינטרנט. בארה"ב צפויים להימכר השנה כ-16.3 מיליון מכוניות חדשות, מספרים שתעשיית הרכב האמריקאית לא ראתה מזה שנים. התאוששות הכלכלה המקומית והצניחה במחירי הדלק תורמות רבות למגמה.
על פי נתוני שוק הרכב האמריקאי, ב-1991, שנת השיא של התעשייה, פעלו בארה"ב 23,500 סוכנויות רכב ו-48,500 סוחרי יד שנייה. ב-2014, 23 שנה מאוחר יותר, מספר הסוכנויות קטן ב-5,800 וכחצי מסוחרי היד שנייה, כ-20,700 נעלמו מהמפה. ב-5 השנים האחרונות בלבד, נסגרו 750 סוכנויות ולא פחות מ-7,500 סוכנויות יד שנייה.
כאמור, קטגוריית הרכב היא השנייה בהוצאה לפרסום בארה"ב לאחר רשתות קמעונאיות. למרות שברמה הלוקאלית היא מהווה כ-12% בלבד מההוצאה לפרסום, עבור רשתות הטלוויזיה הארציות והעיתונים היא מהווה צינור חמצן מרכזי עם נתח של 35% לפחות בפרסום.
- משרד התקשורת מבטל את העמלות על הוראות קבע לחברות התקשורת
- "הראש" של קשת מובילה בפריים טיים, חדשות 12 ממשיכה לשלוט
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
השנה, כך עולה מהסקירה, ההוצאה לפרסום בשוק הרכב צפויה לעלות בכ-17%. נכון לעכשיו, מי שמשלם את המחיר בתמהיל המדיה הם הרדיו והעיתונות, אולם להערכת האנליסטים בעתיד הקרוב, השוק שיספוג את הגידול הבלתי פוסק של שוק הדיגיטל תהיה בעיקר הטלוויזיה.
- 1.ג'קי הר ציון 09/06/2015 15:38הגב לתגובה זוהי, מאיפה המחקר.? מי ערך אותו? יכולים להראות את המקור? , אפילו בלינק. תודה