וולקסוואגן. מתוך פרסומת הסופרבול ב-2012
צילום: צילום מסך

לראשונה אי פעם בארה"ב: יותר מ-50% מהפרסום בשוק הרכב מופנה לדיגיטל

קטגוריית הרכב האמריקאית, שוק עצום של 35.5 מיליארד דולר בהוצאה לפרסום משנה את פניה. ב-2008 עמד היחס על 147 ד' בדיגיטל מול 432 ד' בשוק המסורתי. וגם: מהי ההוצאה הממוצעת לפרסום עבור מכירת רכב חדש?
משה בנימין | (1)

ענף הרכב, הקטגוריה השנייה בגודלה בהוצאה לפרסום בארה"ב עם מחזור של 35.5 מיליארד דולר, בדרך לדיגיטל. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה, לפיו השנה, לראשונה אי פעם, יותר מ-50% מהיקף הפרסום של יצרני הרכב וזכנויות השיווק יהיה בגזרה הדיגיטלית.

המחקר המקיף נגלה כי ההוצאה לפרסום בשוק הרכב האמריאי עלתה בשנה החולפת בכ-17% כאשר שוק הדיגיטל מהווה 95% מעלייה זו. זאת במקביל לעלייה של 5% במכירות בשוק הרכב.

מאז 2004, חלה ירידה של 18% בסוכנויות הרכב המורשות, כאשר במקביל חלה עלייה של 18% במכירות רכבים חדשים פר סוכנות. נתון זה הביא לירידה של 21% בהוצאה הממוצעת על פרסום בכדי למכור רכב חדש, כאשר הנתון כעת עומד על הוצאה ממוצעת של 522 דולר לפרסום עבור כל מכירה של רכב חדש. ירידה של כ-21% לעומת שנת 2000. מתוך ההוצאה הזו, 295 דולר הופנו לפרסום בדיגיטל ואילו 277 דולר בפרסום המסורתי.

לשם ההשוואה שממחישה את השינוי הקיצוני. ב-2005 היחס היה 52 דולר לדיגיטל לעומת 404 דולר בשוק הפרסום המסורתי. ב-2008 היחס היה 147 דולר לדיגיטל מול 432 דולר בשוק המסורתי, וב-2012 זה היה 230 דולר מול 319.

עוד עולה מהמחקר כי מעל ל-90% מרכישות הרכבים החדשים על ידי קונים פרטיים מתחילות ממחקר מקדים של הקונים באינטרנט. בארה"ב צפויים להימכר השנה כ-16.3 מיליון מכוניות חדשות, מספרים שתעשיית הרכב האמריקאית לא ראתה מזה שנים. התאוששות הכלכלה המקומית והצניחה במחירי הדלק תורמות רבות למגמה.

על פי נתוני שוק הרכב האמריקאי, ב-1991, שנת השיא של התעשייה, פעלו בארה"ב 23,500 סוכנויות רכב ו-48,500 סוחרי יד שנייה. ב-2014, 23 שנה מאוחר יותר, מספר הסוכנויות קטן ב-5,800 וכחצי מסוחרי היד שנייה, כ-20,700 נעלמו מהמפה. ב-5 השנים האחרונות בלבד, נסגרו 750 סוכנויות ולא פחות מ-7,500 סוכנויות יד שנייה.

כאמור, קטגוריית הרכב היא השנייה בהוצאה לפרסום בארה"ב לאחר רשתות קמעונאיות. למרות שברמה הלוקאלית היא מהווה כ-12% בלבד מההוצאה לפרסום, עבור רשתות הטלוויזיה הארציות והעיתונים היא מהווה צינור חמצן מרכזי עם נתח של 35% לפחות בפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השנה, כך עולה מהסקירה, ההוצאה לפרסום בשוק הרכב צפויה לעלות בכ-17%. נכון לעכשיו, מי שמשלם את המחיר בתמהיל המדיה הם הרדיו והעיתונות, אולם להערכת האנליסטים בעתיד הקרוב, השוק שיספוג את הגידול הבלתי פוסק של שוק הדיגיטל תהיה בעיקר הטלוויזיה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג'קי הר ציון 09/06/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
    הי, מאיפה המחקר.? מי ערך אותו? יכולים להראות את המקור? , אפילו בלינק. תודה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״