וולקסוואגן. מתוך פרסומת הסופרבול ב-2012
צילום: צילום מסך

לראשונה אי פעם בארה"ב: יותר מ-50% מהפרסום בשוק הרכב מופנה לדיגיטל

קטגוריית הרכב האמריקאית, שוק עצום של 35.5 מיליארד דולר בהוצאה לפרסום משנה את פניה. ב-2008 עמד היחס על 147 ד' בדיגיטל מול 432 ד' בשוק המסורתי. וגם: מהי ההוצאה הממוצעת לפרסום עבור מכירת רכב חדש?
משה בנימין | (1)

ענף הרכב, הקטגוריה השנייה בגודלה בהוצאה לפרסום בארה"ב עם מחזור של 35.5 מיליארד דולר, בדרך לדיגיטל. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה, לפיו השנה, לראשונה אי פעם, יותר מ-50% מהיקף הפרסום של יצרני הרכב וזכנויות השיווק יהיה בגזרה הדיגיטלית.

המחקר המקיף נגלה כי ההוצאה לפרסום בשוק הרכב האמריאי עלתה בשנה החולפת בכ-17% כאשר שוק הדיגיטל מהווה 95% מעלייה זו. זאת במקביל לעלייה של 5% במכירות בשוק הרכב.

מאז 2004, חלה ירידה של 18% בסוכנויות הרכב המורשות, כאשר במקביל חלה עלייה של 18% במכירות רכבים חדשים פר סוכנות. נתון זה הביא לירידה של 21% בהוצאה הממוצעת על פרסום בכדי למכור רכב חדש, כאשר הנתון כעת עומד על הוצאה ממוצעת של 522 דולר לפרסום עבור כל מכירה של רכב חדש. ירידה של כ-21% לעומת שנת 2000. מתוך ההוצאה הזו, 295 דולר הופנו לפרסום בדיגיטל ואילו 277 דולר בפרסום המסורתי.

לשם ההשוואה שממחישה את השינוי הקיצוני. ב-2005 היחס היה 52 דולר לדיגיטל לעומת 404 דולר בשוק הפרסום המסורתי. ב-2008 היחס היה 147 דולר לדיגיטל מול 432 דולר בשוק המסורתי, וב-2012 זה היה 230 דולר מול 319.

עוד עולה מהמחקר כי מעל ל-90% מרכישות הרכבים החדשים על ידי קונים פרטיים מתחילות ממחקר מקדים של הקונים באינטרנט. בארה"ב צפויים להימכר השנה כ-16.3 מיליון מכוניות חדשות, מספרים שתעשיית הרכב האמריקאית לא ראתה מזה שנים. התאוששות הכלכלה המקומית והצניחה במחירי הדלק תורמות רבות למגמה.

על פי נתוני שוק הרכב האמריקאי, ב-1991, שנת השיא של התעשייה, פעלו בארה"ב 23,500 סוכנויות רכב ו-48,500 סוחרי יד שנייה. ב-2014, 23 שנה מאוחר יותר, מספר הסוכנויות קטן ב-5,800 וכחצי מסוחרי היד שנייה, כ-20,700 נעלמו מהמפה. ב-5 השנים האחרונות בלבד, נסגרו 750 סוכנויות ולא פחות מ-7,500 סוכנויות יד שנייה.

כאמור, קטגוריית הרכב היא השנייה בהוצאה לפרסום בארה"ב לאחר רשתות קמעונאיות. למרות שברמה הלוקאלית היא מהווה כ-12% בלבד מההוצאה לפרסום, עבור רשתות הטלוויזיה הארציות והעיתונים היא מהווה צינור חמצן מרכזי עם נתח של 35% לפחות בפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השנה, כך עולה מהסקירה, ההוצאה לפרסום בשוק הרכב צפויה לעלות בכ-17%. נכון לעכשיו, מי שמשלם את המחיר בתמהיל המדיה הם הרדיו והעיתונות, אולם להערכת האנליסטים בעתיד הקרוב, השוק שיספוג את הגידול הבלתי פוסק של שוק הדיגיטל תהיה בעיקר הטלוויזיה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג'קי הר ציון 09/06/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
    הי, מאיפה המחקר.? מי ערך אותו? יכולים להראות את המקור? , אפילו בלינק. תודה