פרסום ראשון

הכי חד, ומהיר: לאחר שנה וחצי בבאומן - תקציב 'טושיבה' עובר ל-THE BOX

חיבור טושיבה לבאומן לא הוביל למהלך משמעותי, ובזמן שהמותגים הקוריאנים מתחזקים, טושיבה מאבד מכוחו. שי גורן רושם מבחינתו הישג יוקרתי
משה בנימין | (17)

לפני כשנה וחצי ערכה קבוצת ניופאן שינויים במערך הפרסום שלה וסידרה מחדש את תקציביה בין גליקמן נטלר סמסונוב ובאומן בר ריבנאי, לאחר הפרידה מ-y&r ישראל, שלמור אבנון עמיחי (דאז). במסגרת רה-הארגון תקציב מותג טושיבה שהיה בזמנו המושקע ביותר מבין מותגי ניופאן, עשה את דרכו לבאומן וכעת הוא ממשיך בדרכו לידי THE BOX- כך נודע לאייס.

כזכור, המותג טושיבה הגיע לבאומן בר ריבנאי כשהוא מלווה בקו קריאייטיב ותיק ומזוהה, תחת הקונספט של "הכי חד". במשרד הפרסום המליצו לחברה שלא לנטוש את השפה המוצלחת שנהגתה בשלמור אבנון עמיחי וכך החלו הצדדים בעבודה המשותפת שלא עלתה יפה, כך מסתבר. ב-2012 עמד תקציב הפרסום של טושיבה, על פי יפעת בקרת פרסום, על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2013, באומן לא זכה לראות מטושיבה את אותם המספרים ולמעשה התקציב נחתך באופן חד בעשרות אחוזים. ב-2013 עמד תקציב ניופאן כולו על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון.

הקמפיין המשמעותי האחרון - בשלמור אבנון עמיחי

בשורה התחתונה ניתן לראות שבכל התקופה בה התקציב טופל על ידי באומן בר ריבנאי לא יצא לאוויר העולם אף קמפיין משמעותי. האחרון שהיה כזה הוא מתקופת שלמור אבנון עמיחי. בשוק המסכים שבו טושיבה היא אחד השחקנים המובילים כבר ערוכים לקראת דור הטלוויזיות הבא בטכנולוגיית 4K שנחשבות לדבר הגדול הבא וטושיבה אף היא מחזיקה בגם משלה, ועם זאת, עובדה זו לא הובילה למהלך פרסום כלשהו.

בסופו של יום, סיבת הפרידה בין באומן לטושיבה היא בעיקר מהמניע הכספי. תקציב הפרסום נחתך וטושיבה שבעבר, לפני כניסת השחקנים הקוריאנים LG וסמסונג לשוק, הייתה מותג בעל מעמד בכיר, צמצמה את היקף הפרסום באופן ניכר. העובדה שהמותג מחזיק בתקציב קטן הביאה את באומן וטושיבה להסכמה משותפת שייטב לו במשרד אחר, וכך THE BOX, שכבר קיבלה לפני מספר חודשים את תקציב GRUNDIG מבית ניופאן, עושה צעד נוסף לתוך מערך הפרסום של החברה.

חובת ההוכחה על THE BOX

עבור THE BOX, קבלת תקציב טושיבה הוא לא עניין של מה בכך אלא הישג יוקרתי. במשרד שמנוהל על ידי שי גורן יודעים שבניופאן מצפים מהם לפתרון לא שגרתי שיצדיק את המעבר מטייקון בסדר הגודל של באומן לחברה צעירה שחובת ההוכחה עליה. המטרה, גם אם לא מוצהרת, של ניופאן היא להשיב לטושיבה את המעמד הנוצץ ממנו היא נהנתה בשנים עברו בשוק הישראלי. לזכות THE BOX ייאמר שהעובדה שהוא מקבל את ההזמדנות מיד ניופאן מעידה עליו.

כאמור, במסגרת רה-הארגון שנערך לפני כשנה וחצי, גליקמן נטלר סמסונוב קיבל לידיו את תקציב מרכז השירות של ניופאן וכן, את תקציב המותג הסיני 'האייר' שבו מרוכזת כעת רוב תשומת הלב של ניופאן. בנוסף לטושיבה טיפל באומן בר ריבנאי בזמנו גם במותגים 'מוליניקס' ו'טפאל' שימשיכו להיות מוחזקים על ידי המשרד.

ירון צפדיה, סמנכ"ל השיווק של ניופאן אמר לאייס: "החלטנו לסיים את דרכנו בבאומן בר ריבנאי בעצת הנציגות הבינלאומית של טושיבה בישראל. ההחלטה לעבור למשרד קטן יותר מתאימה לנו יותר כעת שכן עם התחזקות השחקנים הקוריאנים, כחלק ממגמה בינלאומית, חיפשנו להפחית את הווליום בגזרת הפרסום ולעבור לעבודת שטח מאומצת. ב-THE BOX חושבים אחרת ויש להם תאבון אדיר להצליח. ה-DNA של טושיבה מתאים כעת יותר ל-THE BOX שיכול להעניק לנו טיפול ברמת ה"פינצטה" וזאת בנוסף להתמחות שלה בתחום הדיגיטל". צפדיה מדגיש עוד, כי "את היחסים עם באומן, שימשיכו לטפל במותגים אחרים מקבוצת ניופאן סיימנו בצורה טובה וחברית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    איזה לקוח תיק. בהצלחה. (ל"ת)
    ג׳יימס 15/11/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ואוו 15/11/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    עם פרזנטציות הסרק שמחכות לכם...
  • 11.
    גיורא 14/11/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    דבר אתי, אשמח לעזור
  • 10.
    אחד שמכיר 14/11/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    טושיבה לא שמו שקל על פרסום. כבר רואה את אינספור הקריאייטיבים שהוצגו ונפלו- כי פשוט לא היה כסף. מה כן היה? בארטר, בדקה ה-90- תשע בערב מתקשרת הפרחה מניפאן ומבקשת מודעת עמוד לעכשיו!עם כל הרצון לפרגן לThe Box ניופאן פשוט רצו Beach שתפתח רגליים- באומן כנראה גילו חוט שדרה.
  • לקוח פח. שאפו לבאומן שהעיפו אותם (ל"ת)
    14/11/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
  • מצטער, לא אמין. ו BITCH כותבים ככה. (ל"ת)
    רונן 14/11/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
  • אחד שיודע 14/11/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
    ש-beach זה חוף ים, ו-bitch זו כלבה?
  • 9.
    אכן הישג מרשים. בחרו טוב! (ל"ת)
    מיכאל 14/11/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    The Box ROXXXX !!! כול הכבוד (ל"ת)
    ליאל 14/11/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כנראה שעדיף משרד קטן וצעיר על גדול וזקן (ל"ת)
    שוקי 14/11/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בהצלחה! בחרו נכון! (ל"ת)
    מיכל 14/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דנה 14/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    שינויים זה תמיד טוב. ואין ספק שהם בחרו במשרד שיביא להם את השינוי.
  • 4.
    טושיבה מותג מת (ל"ת)
    14/11/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבר'ה מוכשרים ביותר! בהצלחה!!! (ל"ת)
    עודד 14/11/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שי בחור מוכשר ביותר ! (ל"ת)
    ברי 14/11/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
  • בחור על הכיפאק, מאוד חכם, עבדתי איתו בעבר (ל"ת)
    אחד מפעם 14/11/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד לחבר'ה המוכשרים של THE BOX (ל"ת)
    טל 14/11/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.