פרסום ראשון

בר-מוחא, מאחוריך: עיתונאים בצפון יוזמים כנס שיעסוק במשבר בתקשורת

מספר ימים לפני כנס בר-מוחא, כמה עיתונאים בתקשורת הארצית והמקומיות, יוזמים כנס אלטרנטיבי, שצפוי לזכות לחסותו של ארגון העיתונאים החדש
אלכסנדר כץ | (9)

הביקורת על כנס אילת, הולכת צעד נוסף. לאייס נודע כי מספר עיתונאים בצפון מכלי תקשורת ארציים ומקומיים, יוזמים כנס אלטרנטיבי לכנס של אגודת העיתונאים בתל אביב, שיתקיים כבר בשבועות הקרובים בחיפה. עוד נודע כי ארגון העיתונאים צפוי להירתם ליוזמה לאחר פניית אותם עיתונאים אליו.

הכנס שהעומד בראשו הוא יוסי בר-מוחא, מנכ"ל האגודה התל אביבית, זוכה מזה שנים לביקורת על התכנים שלו וניתוקו מהמצב בשטח, ועל כך שאינו מצליח למשוך אליו משתתפים צעירים. גם השנה סוגיות אלו צפו שוב, כאשר העיתונאים הצפוניים לא "שבעו נחת" מהתכנייה של כנס אילת, בטענה כי בכנס זה, לא זוכה הפריפריה והתקשורת המקומית בכלל, לייצוג.

כתב ערוץ 1 בחיפה, אלירן טל, כתב למשל בדף הפייסבוק שלו כי "גם השנה הוכיחה אגודת העיתונאים בתל אביב עד כמה היא מנותקת מהענף שאת עובדיו היא אמורה לייצג. בכנס אילת לתקשורת יככבו גם השנה 'טאלנטים' ומקורבים. גם השנה ידונו שם בנושאים שפשוט מנותקים מהמציאות בשוק התקשורת. את מי לא תראו בכנס המיותר הזה? א. את כתבי הפריפריה, כי הם לא חלק מהמיליה התל אביבי, ב. תחקירנים, מפיקים, צלמים ועשרות עובדים מסורים וחרוצים שמרוויחים בערך רבע משכרם של המשתתפים בפאנלים השונים. ג. כתבים מקומיים, כי את אגודת העיתונאים גורל התקשורת המקומית הגוססת לא עניין אף פעם".

ביממה האחרונה החלו העיתונאים להתכתב בינם לבין עצמם באמצעות קבוצות הווטס-אפ, כדי להתחיל להניע את המהלך ולגבש את הכנס שייערך בחיפה בתקופה הקרובה, ויימשך יום אחד בלבד. בהמשך פנו מספר עיתונאים לארגון העיתונאים כדי לעדכן אותם במהלך, ולבקש את סיועם. הארגון החדש צפוי לעזור להתאגדות החדשה בלוגיסטיקה ובתוכן.

"בכנס", אומרים גורמים, "ידונו הנושאים הבוערים באמת בענף התקשורת, בין היתר בנוגע לעתיד התקשורת המקומית, סיקור מרכז-פריפריה, ומצבת של עיתונאים צעירים בתחום שנמצא במשבר קשה".

אלירן טל אישר את הפרטים לאייס. מארגון העיתונאים נמסר כי "אכן פנו אלינו מספר עיתונאים מאזור הצפון, שסיפרו כי הם רוצים לקיים בחיפה כנס יומי שיתמקד בעיתונות בפריפריה ובמצוקות של העיתונאים הצעירים. הארגון מתכוון לקדם כל יוזמה מבורכת של עיתונאים, ולכן הודענו לאותם חברים כי נשמח לפרוש את חסותנו על הכנס ולסייע בכל דבר אפשרי, כפי שגם עשינו בכנס דומה שקיימנו בבאר שבע לפני כחודש".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חחחה. יש משבר בתקשורת? חשבתי שהיא קרסה כבר (ל"ת)
    תקשורתי 10/11/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בר מוחא אוכל חינם . מנותק . יודח !! (ל"ת)
    תפקחו את העינים 10/11/2013 05:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תגידו ויקי תעלה לחדר כשאשתו בקניות? (ל"ת)
    שאלת מליון הדולר 08/11/2013 01:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    התארגנות חשובה ומבורכת (ל"ת)
    עיתונאי דרומי 08/11/2013 00:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בר מוחא מעניק פרסים. חא חא חא (ל"ת)
    יעל 07/11/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אופיר 07/11/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    אני עיתונאי במקומון בצפון ומעוניין להשתתף בכנס. אני לגמרי בעדו. איך אפשר להצטרף? נא לפרסם
  • 3.
    יואל 07/11/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    זאת פשוט בושה לקבל מבר מוחא פרס. בושה
  • 2.
    אלירן טל, חזק ואמץ! (ל"ת)
    v 07/11/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כנס בר מוחא לעיתונות וחירטוטים (ל"ת)
    שלי 07/11/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.