פרסום ראשון

בר-מוחא, מאחוריך: עיתונאים בצפון יוזמים כנס שיעסוק במשבר בתקשורת

מספר ימים לפני כנס בר-מוחא, כמה עיתונאים בתקשורת הארצית והמקומיות, יוזמים כנס אלטרנטיבי, שצפוי לזכות לחסותו של ארגון העיתונאים החדש
אלכסנדר כץ | (9)

הביקורת על כנס אילת, הולכת צעד נוסף. לאייס נודע כי מספר עיתונאים בצפון מכלי תקשורת ארציים ומקומיים, יוזמים כנס אלטרנטיבי לכנס של אגודת העיתונאים בתל אביב, שיתקיים כבר בשבועות הקרובים בחיפה. עוד נודע כי ארגון העיתונאים צפוי להירתם ליוזמה לאחר פניית אותם עיתונאים אליו.

הכנס שהעומד בראשו הוא יוסי בר-מוחא, מנכ"ל האגודה התל אביבית, זוכה מזה שנים לביקורת על התכנים שלו וניתוקו מהמצב בשטח, ועל כך שאינו מצליח למשוך אליו משתתפים צעירים. גם השנה סוגיות אלו צפו שוב, כאשר העיתונאים הצפוניים לא "שבעו נחת" מהתכנייה של כנס אילת, בטענה כי בכנס זה, לא זוכה הפריפריה והתקשורת המקומית בכלל, לייצוג.

כתב ערוץ 1 בחיפה, אלירן טל, כתב למשל בדף הפייסבוק שלו כי "גם השנה הוכיחה אגודת העיתונאים בתל אביב עד כמה היא מנותקת מהענף שאת עובדיו היא אמורה לייצג. בכנס אילת לתקשורת יככבו גם השנה 'טאלנטים' ומקורבים. גם השנה ידונו שם בנושאים שפשוט מנותקים מהמציאות בשוק התקשורת. את מי לא תראו בכנס המיותר הזה? א. את כתבי הפריפריה, כי הם לא חלק מהמיליה התל אביבי, ב. תחקירנים, מפיקים, צלמים ועשרות עובדים מסורים וחרוצים שמרוויחים בערך רבע משכרם של המשתתפים בפאנלים השונים. ג. כתבים מקומיים, כי את אגודת העיתונאים גורל התקשורת המקומית הגוססת לא עניין אף פעם".

ביממה האחרונה החלו העיתונאים להתכתב בינם לבין עצמם באמצעות קבוצות הווטס-אפ, כדי להתחיל להניע את המהלך ולגבש את הכנס שייערך בחיפה בתקופה הקרובה, ויימשך יום אחד בלבד. בהמשך פנו מספר עיתונאים לארגון העיתונאים כדי לעדכן אותם במהלך, ולבקש את סיועם. הארגון החדש צפוי לעזור להתאגדות החדשה בלוגיסטיקה ובתוכן.

"בכנס", אומרים גורמים, "ידונו הנושאים הבוערים באמת בענף התקשורת, בין היתר בנוגע לעתיד התקשורת המקומית, סיקור מרכז-פריפריה, ומצבת של עיתונאים צעירים בתחום שנמצא במשבר קשה".

אלירן טל אישר את הפרטים לאייס. מארגון העיתונאים נמסר כי "אכן פנו אלינו מספר עיתונאים מאזור הצפון, שסיפרו כי הם רוצים לקיים בחיפה כנס יומי שיתמקד בעיתונות בפריפריה ובמצוקות של העיתונאים הצעירים. הארגון מתכוון לקדם כל יוזמה מבורכת של עיתונאים, ולכן הודענו לאותם חברים כי נשמח לפרוש את חסותנו על הכנס ולסייע בכל דבר אפשרי, כפי שגם עשינו בכנס דומה שקיימנו בבאר שבע לפני כחודש".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חחחה. יש משבר בתקשורת? חשבתי שהיא קרסה כבר (ל"ת)
    תקשורתי 10/11/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בר מוחא אוכל חינם . מנותק . יודח !! (ל"ת)
    תפקחו את העינים 10/11/2013 05:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תגידו ויקי תעלה לחדר כשאשתו בקניות? (ל"ת)
    שאלת מליון הדולר 08/11/2013 01:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    התארגנות חשובה ומבורכת (ל"ת)
    עיתונאי דרומי 08/11/2013 00:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בר מוחא מעניק פרסים. חא חא חא (ל"ת)
    יעל 07/11/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אופיר 07/11/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    אני עיתונאי במקומון בצפון ומעוניין להשתתף בכנס. אני לגמרי בעדו. איך אפשר להצטרף? נא לפרסם
  • 3.
    יואל 07/11/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    זאת פשוט בושה לקבל מבר מוחא פרס. בושה
  • 2.
    אלירן טל, חזק ואמץ! (ל"ת)
    v 07/11/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כנס בר מוחא לעיתונות וחירטוטים (ל"ת)
    שלי 07/11/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.