'כלכליסט' מגיב: "התביעה של מ"מ ראש עיריית פ"ת מופרכת - ומשיקולים פוליטיים"
כחודש לאחר שמ"מ ראש עיריית פתח תקווה אורי אהד
בכתב התביעה מציינים פרקליטי 'כלכליסט', עורכי הדין פז מוזר וירון חנין ממשרד ליבליך מוזר, כי "את התובע לא מטרידה העובדה שהוא מציג בתביעתו עובדות שגויות, מסתיר מבית המשפט עובדות ומסמכים מהותיים, מציג באופן מסולף וחלקי את הכתבות נשוא התביעה - מה שחשוב מבחינתו זה שבסמוך לבחירות יתפרסם כי הוא הגיש תביעת ענק נגד 'כלכליסט' בגיל פרסומים משמיצים' כביכול, מתוך ידיעה שתביעתו לא תתברר עד הבחירות לרשויות המקומיות שמועדן באוקטובר 2013".
לטענתם עורכי הדין של 'כלכליסט', אהד השקיע כספים בחברת 'שנחאי' באופן אישי, כמו כן, משך כספים רבים מחשבון החברה והעבירם לחשבון הבנק הפרטי שלו, ואף נתן, בשם החברה, ערבות אישית כלפי חברה אחרת שעמה התקשרה 'שנחאי'. 'שנחאי' היא המוציא לאור של המקומון 'חדשות מקומיות', שסיקר בין השאר עניינים הנוגעים לפוליטיקה המקומית בעיר. לטענתם, אהד ניצל באופן פסול את מעמדו והשפעתו על תכנים מערכתיים שפורסמו במקומון. "סביר להניח כי זו הייתה גם הסיבה בגללה, באופן רשמי, המקומון נרשם על שם אשתו ולא על שמו".
מכתב ההגנה עולה, כי בתביעה שהגישה עובדת החברה, נאורה שמואלי, בגין שכר שלא שולם לה, היא סיפרה כי התבקשה לפנות בענייני השכר רק לאורי אהד ולא לאשתו. לדבריה, החברה אמנם הייתה רשומה על שם אשתו של אהד, אולם הם עבדו בה כצוות, כאשר הוא נתן את ההנחיות לגבי העבודה, קיים את כל ישיבות הצוות של העיתון בלשכתו והיה פעיל יותר מאשר אשתו.
בכתב ההגנה נטען כי אהד טען טענה שקרית על כך שאין לו קשר לחברה של אשתו בנפרד, וכי הוא עצמו השקיע כספים בחברה, ומשך ממנה כספים להעבירם לחשבונו הפרטי. עוד נטען בכתב ההגנה של 'כלכליסט' כי משכורתו של מ"מ ראש העירייה עוקלה בשל חוב של 68 אלף שקלים, ונגדו נפתחו 12 תיקים בהוצאה לפועל, בחוב כולל של למעלה מחצי מיליון שקלים.
כלכליסט מבקש גם להבהיר כי אהד אינו ראש עיריית פתח תקווה, אלא מ"מ ראש העירייה, משום שלא נבחר בבחירות לתפקיד, אלא מחליף את ראש העירייה שעזב את תפקידו. "כרגיל הדיוק, כאמור לעיל, אינו נר לרגליו של התובע", עקצו עורכי הדין של העיתון את התובע.
הגיש תביעת ענק של מיליון ש': "עורכים נגדי מסע צלב"
כזכור, לפני כחודש הגיש אורי אהד תביעה נגד מו"ל 'כלכליסט' יואל אסתרון, עורך אתר 'כלכליסט' גבי קסלר, והכתבת ענת רואה, באמצעות עורכי הדין עמיקם הדר וחדוה שפירא שטענו כי רואה ניהלה נגדו באמצעות העיתון בו היא עובדת, "מסע צלב של ממש", תוך העלמת עובדות נכונות, ניפוח של עובדות לא נכונות, והכל - "משיקולים זרים ופסולים שאין בינם לבין עיתונאות אמיתית וראויה ולא כלום". פרקליטיו של אהד טענו בכתב התביעה כי מרגע כניסתו לתפקיד מ"מ בתחילת השנה, עם פרישתו של ראש העירייה הקודם איציק אוחיון, החלה רואה "במסע השמצה פרוע" אליו אף נגררה "בעל כורחה אימו של התובע, שכל חטאה הוא היותה אימו של התובע".
בתביעה נטען בין היתר כי אשתו בנפרד הקימה חברה פרטית שלא הייתה קשורה לאהד, ולא צלחה כלכלית. "מדובר ברצף של כתבות משמיצות אשר נועדו להציג את ראש עיריית פתח תקווה המכהן, ומספר חודשים לפני מועד הבחירות, כאדם אשר כביכול חברה בבעלות הינה חדלות פירעון, וכשהכתבות רומזות ברמזים עבים וכאילו התובע מסתתר מאחוריה החברה, ו/או מנצל האישיות המשפטית הנפרדת לצורך הברחת נכסים ו/או התחמקות מנושים וכשהכל שקר וכזב". בין היתר הוצגה הידיעה שכותרתה "לאחר שנה מונה מפרק לחברה של אורי אוהד".
- 1.ניסן 26/06/2013 12:26הגב לתגובה זוהבעיה היא ההעיתונאים והעורכים מנצלים עד תום את גבולות חופש הביטוי. למשל- לא פעם נכתבו טענות ככורתות גדולות כאילו הם עובדות. ואז בתגובה יש הוכחה חד משמעית שמבטלת על הזף את הטענות. לא רק כלכליסט חוטא בזה- אבל הגיע הזמן להיות יותר הוגנים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
