פרופיל אישי

under 40: "שכח ממשכורת חודשית - ותתחיל לחשוב איך לכבוש את העולם"

השבוע בפרופיל של אייס - רון שדה, מנכ"ל חברת הדיגיטל The-Wallשעשה אקזיט לאחרונה. על החוויה הרוסית, הסיפור עם צביקה פיק, ועולם המוזיקה
נועה שנהב | (14)

רון שדה, מנכ"ל חברת הדיגיטל The-Wall - שמפתחת את פלטפורמת ההפצה החברתית Wall stream - הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40. בשנת 2000 נכנס שדה לתעשיית הפרסום והשיווק כקופירייטר צעיר בקבוצת 'פרומרקט' ומשם התקדם לתפקידי ניהול קריאייטיב. ב-2005 הקים את 'טינק פתרונות שיווק לנוער' וב-2011 הקים את the-wall, שלאחרונה 30% ממנה נרכשו לאחרונה על ידי אילן שילוח, ניר טרלובסקי, מקאן אינטרנשיונל, יורוקום ואחרים.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

המילה "אמת". בכל שנותיי במקצוע ראיתי אין ספור תוצאות קמפיין המבוססות על הנחות והשערות שמטבען מייפות מציאות. אני חושב שרק בעולמות הדיגיטל המודרני, ניתן להציג אמת מדויקת ברמת הפיפס. זאת הסיבה שהתחום כה מרתק אותי. אם כמפרסם אינך מפחד להתמודד עם האמת, אתה יכול ללמוד, לשנות, להשתפר ולהשפיע בכל שנייה נתונה באמצעות כלים מתוחכמים וגמישים.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

בשנת 2009, כ-4 שנים לאחר שייסדתי את חברת 'טינק פתרונות שיווק לנוער', נפלה בחלקי הזכות להקים קהילה דיגיטלית המונה עשרות אלפי מובילים חברתיים מכל רחבי רוסיה תוך יצירת קמפיינים בשוק הרוסי לחברות ולמותגים כגון 'פרוקטר אנד גמבל', 'פומה', 'ליווייס', 'סוני' ועוד. כל זאת בלי להבין מילה אחת ברוסית.

אני חושב שבזכות ההישג המוצלח הזה, הבנתי את הכוח האמיתי של האינטרנט הגלובלי, את היכולת שלו לטשטש גבולות ולחבר בין תרבויות ושפות. ההישג הזה פתח בפני את הדרך מעולם הפרסום הלוקאלי בישראל לפעילות דיגיטלית בינ"ל שונה במהותה, אותה אני מיישם כיום במסגרת The-wall.

3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

טבעי שאנשים רוצים לשכוח ולמחוק את הרגעים הקשים והכואבים בחיים, אך כשזה מגיע לקריירה אני חושב שכשטוב, נוח ונעים לך מידי - זה בדיוק המקום בו החושים הופכים קהים ואתה מפסיק ללמוד. אני חושב שדווקא מהמקומות הקשים ביותר בקריירה למדתי הכי הרבה. לכן, עם יד על הלב, אין שום רגע בקריירה, טוב או רע, שהייתי מוחק.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בגיל 21 הקמתי את העסק הראשון שלי: בר משקאות אקטיבי למסיבות. את הבר בניתי בעצמי מעצים בחצר הבית של ההורים. הבר הנייד תיפקד יפה עד שנתבקשתי להציבו במסיבת ענק ברמת השרון. ברגע מסוים של הערב ראיתי את צביקה פיק עם חברתו נשענים על הבר ואיתם עוד מספר אנשים. נלחצתי והתפללתי כל הערב שהבר לא יקרוס ויתפרק. למזלי הבר לא התפרק אבל למחרת פירקתי את העסק.

5. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:

מוזיקה. היו לי כמה חלומות בעבר להביא לארץ להקות עם קונספטים חדשניים להופעות. מי יודע, אולי יום אחד.

6. מי פתח לך דלת?

לאנשים רבים היו תפקידים משמעותיים בחיי. חשוב לי לציין שלושה: הראשון הוא חברי הטוב ירון ורסנו, שבמשך שנה שלמה עד שהחלטתי לעזוב הכול ולהקים את טינק טפטף לי את המשפט הבא: "שכח ממשכורת חודשית ותתחיל לחשוב איך אתה כובש את העולם". האדם השני הוא ג'ואי סרוסי, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב ב'טרגט-מרקט' שלימד אותי את כל מה שאני יודע בשיווק. האחרון הוא גבי סוסנוביץ, מנהל תחום הדיגיטל הגלובלי ממטה 'פרוקטר אנד גמבל' בג'נבה שוויץ, שזרק אותי למים הקפואים של מוסקבה וביקש ממני לבנות פלטפורמה חברתית דיגיטלית לשוק הרוסי. לכל אלה אני חייב חלק גדול מהקריירה.

7. מהם מקורות ההשראה שלך?

בעיקר מוזיקאים גדולים. בכל פעם שאני מחפש מקור השראה ואיזון פנימי, אני מתחבר לאזניות ונובר בין הופעות חיות לשירי אולפן. רק מוזיקה מצליחה להעיף לי את הנשמה גבוה באוויר.

8. באיזה בית גדלת?

בית ביהוד עם דשא ועצים. גם היום אני יכול לחזור לאותו בית, לחדר הישן שלי שכבר מזמן עבר הסבה לחדר מחשב. התחושה הזאת של משהו יציב וקבוע בחיים עם שורשים עמוקים באדמה, תורמת למי שאני היום.

9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

ביום מן הימים אני אעזור לכישרונות צעירים להגשים חלומות טכנולוגיים בארץ ובעולם.

10. מהלך של המתחרים שהרשים אותך?

נכנסנו לזירה חדשה של הפיכת מובילים חברתיים למפרסמים של ממש בכלים של וידאו באינטרנט. יש בעולם מעט מאוד מתחרים בשלבים מתפתחים כשלנו. חברת 'גש-קלאוד' מסינגפור היא מתחרה שהצליחה להדליק אותי לגמרי. עיצוב נקי, ממשק משתמש נוח, החדות שבמסרים. אני מודה שכשאני נתקל במתחרה מעניין, אני בודק מה מהחדשנות שלו תתאים גם לי.

ולסיום, מהלך פרסומי מבריק שהרשים אותך בזמן האחרון

אין לי ספק שווידאו אינטראקטיבי ישנה את עולם הפרסום לחלוטין. 2 מהלכים כאלה הרשימו אותי מאוד לאחרונה: הווידיאו האינטראקטיבי של המותג 'אולד ספייס' וערוץ הוידיאו שנבנה במיוחד לצניחת השנה של המותג רד-בול.

המהלך של רד-בול

המהלך של אולד ספייס

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מה מה מה?! 14/11/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שזו ההוכחה הסופית לכך שרק הפסיכים מצליחים בישראל. הבחור עילג וטיפש אבל ממש, ממש נעל, עם אנרגיה חולנית ודרייב מטורף לכסף...חקיין, שקרן, ותחמן שאפילו לא מסתיר את זה, חסר כל גבול או פרופורציה. בקיצור ישראלי טיפוסי
  • 12.
    בחור מעניין במיוחד. מעניין יהיה לעקוב. (ל"ת)
    יורם 11/11/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רון אדם נהדר ואיש מאד מוכשר! אוהבים אותך (ל"ת)
    טינקר טי 11/11/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא נשכח 11/11/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    חבל שהבחור משקר לאנשים בראיונות עבודה ולוקח אותם לתפקידים שלא מתאימים להם. כנראה יחסי האנוש הדפוקים שלו הורסים לו את היכולות האישיות המלהיבות
  • 9.
    Shine on you crazy daimond (ל"ת)
    Amir b 11/11/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רון גאון! כל הכבוד (ל"ת)
    החברים במק' 11/11/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד שיודע 11/11/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שמכיר רון חייב לומר שרון שנון אמיתי ותותח אמיתי. שיהיה לו מלא בהצלחההה!!!
  • 6.
    יהונתן 11/11/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    איש פרסום מדהים, שאפו
  • 5.
    שיהיה בהצלחה. (ל"ת)
    חיים 11/11/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
  • ערן השובב 11/11/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    כישרון אסטרטגי גדול
  • 4.
    חבל שהוא מקריח (ל"ת)
    יעל 11/11/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שוקי 11/11/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    שדה הוא פסיק קטן בהיסטוריה של הפרסום הישראלי, אדם לא חשוב ולא מעניין שמנהל פלטפורמה שולית וזניחה. זה ששילוח שם עליו כמה גרושים לא אומר שהוא פיצח את האטום. תוסיפו לזה את יחסי האנוש המחורבנים שלו (הסכסוך עם שותפו בטינק, למשל)וקיבלתם אדם בינוני שנתלה בקשרים שלו ומנהל חברה עם אורך חיים מוגבל למדי
  • 2.
    מה לך ולפרסום חבר? (ל"ת)
    גרוני 11/11/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דל פיירו 11/11/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    אדם מוכשר,איש קטן
חיים לוינסון (צילום מסך)חיים לוינסון (צילום מסך)

כמה עולה לקנות עיתונאי?

הפרשן המדיני של "הארץ", חיים לוינסון, פוטר לאחר שהתברר שקיבל כ-200 אלף שקלים מחברת יועץ תקשורת בחקירת "קטאר-גייט" - מבלי לגלות זאת לקוראים. לוינסון דיווח לפני הודעת "הארץ" כי הוא עוזב. בעיתון רצו להדגיש כי פוטר וסיפרו את הסיבה - ואז לוינסון אמר שעבד במקביל בעוד עבודות באישור של העיתון; האם קנו את העיתונאי? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה חיים לוינסון

עיתון "הארץ" הודיע על סיום דרכו של הפרשן המדיני חיים לוינסון, לאחר שנחשף כי קיבל תשלומים בהיקף של כ-200 אלף שקלים מחברת "פרספשן" שבבעלות היועץ האסטרטגי שרוליק איינהורן. העניין, שפרץ כמה שעות לאחר פוסט פרידה שפרסם לוינסון עצמו, מעלה הרבה שאלות עקרוניות על קשר בין עיתונאים לנטשאי הסיקור שלהם, וגם על ההתנהלות של לוינסון בכל השנים האלו ואפילו ביום פיטוריו - הוא רץ להודיע שהוא פורש, אבל הוא פוטר? גם ביום העזיבה הוא רצה להימנע מלספר על הפשלה הענקית? איך נאמין לו אם הוא משקר פעמיים - השקר השני: הניסיון להסתיר את השקר הראשון חמור בפני עצמו.  

בכל מקרה, בעוד "הארץ" מציג את ההחלטה כצעד להגנת אמון הקוראים, לוינסון טוען שפעל בשקיפות מול מערכתו והודה בהמשך בטעותו בחוסר גילוי נאות מלא. הסיפור, שמשתרע על פני חמש שנים הוא נורת אזהרה לתחום העיתונות - דנה וויס, קרן מרציאנו ועשרות עיתונאים בכירים משני הצדדים מקבלים כסף גדול על הנחיית כנסים, כתיבה ועוד. כסף קונה עיתונאים גם אם הם חושבים שלא. כשאתה מקבל מאות אלפי שקלים מגוף מסוים, אתה כבר לא יכול להיות אובייקטיבי לגביו. 

לוינסון יכול להגיד עוד שנים שהוא באמת חושב שאיינהורן ששילם לו הוא זכאי, ויכול להיות שהוא באמת מאמין בזה, אבל אין לו את הזכות לדבר על זה אם הוא מקבל אלפי שקלים מאיינהורן.  


חיים לוינסון, בן 41, הצטרף ל"הארץ" ב-2008, בתחילה ככתב שטחים ולאחר מכן ככתב פוליטי, בעל טור בגלריה ופרשן מדיני. לוינסון ידוע בביקורת על הממשלה הנוכחית, תמיכה בדמוקרטיה מערבית והגנה על ערכי שמאל-מרכז. בפוסט הפרידה שפרסם תיאר את 17 שנותיו בעיתון כ"עיטור הגבורה על החזה". עם זאת, הפוסט הזה, שכלל הודאה בשחיקה אישית, נכתב כמה שעות לפני החשיפה, והפך במהרה לבדיחה ולעג  - "פוטרת ואתה מוכר לנו שאתה גיבור"

שרוליק איינהורן הוא יועץ תקשורת ופוליטיקה ותיק, שמנהל קמפיינים בינלאומיים ומקומיים. חברת "פרספשן" שלו, המתמחה באסטרטגיות השפעה על דעת קהל, עומדת במרכז פרשת "קטאר-גייט", חקירה משטרתית שחשפה חשד לקבלת מימון מקטאר לניהול קמפיינים נגד ישראל. איינהורן נחקר בחשד להדלפת מסמכים רגישים. לוינסון, שמתח ביקורת חריפה על החקירה עצמה, הביע תמיכה פומבית באיינהורן, מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי ביניהם.