under 40: "שכח ממשכורת חודשית - ותתחיל לחשוב איך לכבוש את העולם"
רון שדה, מנכ"ל חברת הדיגיטל The-Wall - שמפתחת את פלטפורמת ההפצה החברתית Wall stream - הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40. בשנת 2000 נכנס שדה לתעשיית הפרסום והשיווק כקופירייטר צעיר בקבוצת 'פרומרקט' ומשם התקדם לתפקידי ניהול קריאייטיב. ב-2005 הקים את 'טינק פתרונות שיווק לנוער' וב-2011 הקים את the-wall,
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
המילה "אמת". בכל שנותיי במקצוע ראיתי אין ספור תוצאות קמפיין המבוססות על הנחות והשערות שמטבען מייפות מציאות. אני חושב שרק בעולמות הדיגיטל המודרני, ניתן להציג אמת מדויקת ברמת הפיפס. זאת הסיבה שהתחום כה מרתק אותי. אם כמפרסם אינך מפחד להתמודד עם האמת, אתה יכול ללמוד, לשנות, להשתפר ולהשפיע בכל שנייה נתונה באמצעות כלים מתוחכמים וגמישים.
2. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בשנת 2009, כ-4 שנים לאחר שייסדתי את חברת 'טינק פתרונות שיווק לנוער', נפלה בחלקי הזכות להקים קהילה דיגיטלית המונה עשרות אלפי מובילים חברתיים מכל רחבי רוסיה תוך יצירת קמפיינים בשוק הרוסי לחברות ולמותגים כגון 'פרוקטר אנד גמבל', 'פומה', 'ליווייס', 'סוני' ועוד. כל זאת בלי להבין מילה אחת ברוסית.
אני חושב שבזכות ההישג המוצלח הזה, הבנתי את הכוח האמיתי של האינטרנט הגלובלי, את היכולת שלו לטשטש גבולות ולחבר בין תרבויות ושפות. ההישג הזה פתח בפני את הדרך מעולם הפרסום הלוקאלי בישראל לפעילות דיגיטלית בינ"ל שונה במהותה, אותה אני מיישם כיום במסגרת The-wall.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
טבעי שאנשים רוצים לשכוח ולמחוק את הרגעים הקשים והכואבים בחיים, אך כשזה מגיע לקריירה אני חושב שכשטוב, נוח ונעים לך מידי - זה בדיוק המקום בו החושים הופכים קהים ואתה מפסיק ללמוד. אני חושב שדווקא מהמקומות הקשים ביותר בקריירה למדתי הכי הרבה. לכן, עם יד על הלב, אין שום רגע בקריירה, טוב או רע, שהייתי מוחק.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
בגיל 21 הקמתי את העסק הראשון שלי: בר משקאות אקטיבי למסיבות. את הבר בניתי בעצמי מעצים בחצר הבית של ההורים. הבר הנייד תיפקד יפה עד שנתבקשתי להציבו במסיבת ענק ברמת השרון. ברגע מסוים של הערב ראיתי את צביקה פיק עם חברתו נשענים על הבר ואיתם עוד מספר אנשים. נלחצתי והתפללתי כל הערב שהבר לא יקרוס ויתפרק. למזלי הבר לא התפרק אבל למחרת פירקתי את העסק.
5. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:
מוזיקה. היו לי כמה חלומות בעבר להביא לארץ להקות עם קונספטים חדשניים להופעות. מי יודע, אולי יום אחד.
6. מי פתח לך דלת?
לאנשים רבים היו תפקידים משמעותיים בחיי. חשוב לי לציין שלושה: הראשון הוא חברי הטוב ירון ורסנו, שבמשך שנה שלמה עד שהחלטתי לעזוב הכול ולהקים את טינק טפטף לי את המשפט הבא: "שכח ממשכורת חודשית ותתחיל לחשוב איך אתה כובש את העולם". האדם השני הוא ג'ואי סרוסי, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב ב'טרגט-מרקט' שלימד אותי את כל מה שאני יודע בשיווק. האחרון הוא גבי סוסנוביץ, מנהל תחום הדיגיטל הגלובלי ממטה 'פרוקטר אנד גמבל' בג'נבה שוויץ, שזרק אותי למים הקפואים של מוסקבה וביקש ממני לבנות פלטפורמה חברתית דיגיטלית לשוק הרוסי. לכל אלה אני חייב חלק גדול מהקריירה.
7. מהם מקורות ההשראה שלך?
בעיקר מוזיקאים גדולים. בכל פעם שאני מחפש מקור השראה ואיזון פנימי, אני מתחבר לאזניות ונובר בין הופעות חיות לשירי אולפן. רק מוזיקה מצליחה להעיף לי את הנשמה גבוה באוויר.
8. באיזה בית גדלת?
בית ביהוד עם דשא ועצים. גם היום אני יכול לחזור לאותו בית, לחדר הישן שלי שכבר מזמן עבר הסבה לחדר מחשב. התחושה הזאת של משהו יציב וקבוע בחיים עם שורשים עמוקים באדמה, תורמת למי שאני היום.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
ביום מן הימים אני אעזור לכישרונות צעירים להגשים חלומות טכנולוגיים בארץ ובעולם.
10. מהלך של המתחרים שהרשים אותך?
נכנסנו לזירה חדשה של הפיכת מובילים חברתיים למפרסמים של ממש בכלים של וידאו באינטרנט. יש בעולם מעט מאוד מתחרים בשלבים מתפתחים כשלנו. חברת 'גש-קלאוד' מסינגפור היא מתחרה שהצליחה להדליק אותי לגמרי. עיצוב נקי, ממשק משתמש נוח, החדות שבמסרים. אני מודה שכשאני נתקל במתחרה מעניין, אני בודק מה מהחדשנות שלו תתאים גם לי.
ולסיום, מהלך פרסומי מבריק שהרשים אותך בזמן האחרון
אין לי ספק שווידאו אינטראקטיבי ישנה את עולם הפרסום לחלוטין. 2 מהלכים כאלה הרשימו אותי מאוד לאחרונה: הווידיאו האינטראקטיבי של המותג 'אולד ספייס' וערוץ הוידיאו שנבנה במיוחד לצניחת השנה של המותג רד-בול.
המהלך של רד-בול
המהלך של אולד ספייס
- 13.מה מה מה?! 14/11/2012 19:40הגב לתגובה זואין ספק שזו ההוכחה הסופית לכך שרק הפסיכים מצליחים בישראל. הבחור עילג וטיפש אבל ממש, ממש נעל, עם אנרגיה חולנית ודרייב מטורף לכסף...חקיין, שקרן, ותחמן שאפילו לא מסתיר את זה, חסר כל גבול או פרופורציה. בקיצור ישראלי טיפוסי
- 12.בחור מעניין במיוחד. מעניין יהיה לעקוב. (ל"ת)יורם 11/11/2012 17:38הגב לתגובה זו
- 11.רון אדם נהדר ואיש מאד מוכשר! אוהבים אותך (ל"ת)טינקר טי 11/11/2012 15:27הגב לתגובה זו
- 10.לא נשכח 11/11/2012 15:23הגב לתגובה זוחבל שהבחור משקר לאנשים בראיונות עבודה ולוקח אותם לתפקידים שלא מתאימים להם. כנראה יחסי האנוש הדפוקים שלו הורסים לו את היכולות האישיות המלהיבות
- 9.Shine on you crazy daimond (ל"ת)Amir b 11/11/2012 14:57הגב לתגובה זו
- 8.רון גאון! כל הכבוד (ל"ת)החברים במק' 11/11/2012 13:32הגב לתגובה זו
- 7.אחד שיודע 11/11/2012 13:19הגב לתגובה זובתור אחד שמכיר רון חייב לומר שרון שנון אמיתי ותותח אמיתי. שיהיה לו מלא בהצלחההה!!!
- 6.יהונתן 11/11/2012 13:18הגב לתגובה זואיש פרסום מדהים, שאפו
- 5.שיהיה בהצלחה. (ל"ת)חיים 11/11/2012 12:30הגב לתגובה זו
- ערן השובב 11/11/2012 13:10הגב לתגובה זוכישרון אסטרטגי גדול
- 4.חבל שהוא מקריח (ל"ת)יעל 11/11/2012 11:46הגב לתגובה זו
- 3.שוקי 11/11/2012 11:30הגב לתגובה זושדה הוא פסיק קטן בהיסטוריה של הפרסום הישראלי, אדם לא חשוב ולא מעניין שמנהל פלטפורמה שולית וזניחה. זה ששילוח שם עליו כמה גרושים לא אומר שהוא פיצח את האטום. תוסיפו לזה את יחסי האנוש המחורבנים שלו (הסכסוך עם שותפו בטינק, למשל)וקיבלתם אדם בינוני שנתלה בקשרים שלו ומנהל חברה עם אורך חיים מוגבל למדי
- 2.מה לך ולפרסום חבר? (ל"ת)גרוני 11/11/2012 11:17הגב לתגובה זו
- 1.דל פיירו 11/11/2012 11:11הגב לתגובה זואדם מוכשר,איש קטן
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
