סטארט-אפ ה-EV הסיני Li Auto אומר כי משלוחי המכוניות יותר מהכפילו את עצמם במאי
חברת הסטארט-אפ הסינית למכוניות חשמליות, Li Auto LI AUTO INC , אמרה כי סיפקה יותר מפי שניים מכוניות במאי לעומת לפני שנה. אלו הסתכמו ב-28,277 מכוניות, זינוק של 146%.
מנגד, המתחרות Nio NIO INC ו-Xpeng XPENG דיווחו שתיהן על ירידה משנה לשנה במשלוחים החודשיים. השוני של Li Auto משני הסטארט-אפים מתאפיין בכך שהמכוניות החשמליות שלה מגיעות עם מיכל דלק לטעינת המצבר ולהרחבת טווח הנסיעה. לכן הפער במסירות כלי הרכב מגיע ככל ששוק המכוניות החשמליות הצומח במהירות של סין הופך תחרותי יותר.
מחיר המכירה הממוצע ירד בכ-10% עד 15% בין המותגים, כך אומרת מאטי ג'או, ראש תחום החומרים הבסיסיים של בנק אוף אמריקה. היא צופה ששוק המכוניות החשמליות של סין יגדל השנה ב-27% ל-8.7 מיליון יחידות, כאשר חדירת מכירות הרכב הכוללות צפויה לגדול ל-32% השנה, לעומת 26% בשנה שעברה. כמה מותגים, כמו Xpeng, מנסים להתחרות על ידי מכירת טכנולוגיית נהיגה מתקדמת שנועדה לסייע לנהג. Xpeng אמרה שהיא סיפקה 7,506 מכוניות חשמליות בחודש מאי, עלייה של כמה מאות מאפריל, זאת כשהיא מציינת כי ה-P7i סדאן שלה ראתה "עלייה משמעותית" במשלוחים. בשבוע שעבר ההנהלה אמרה כי זמני ההמתנה להזמנות P7i היו יותר משישה שבועות עקב עיכובים בייצור, שהם ציפו שישתפרו ביוני. החברה חזתה עלייה משמעותית במסירות הכוללות ליותר מ-20,000 כלי רכב בחודש ברבעון הרביעי.
NIO מסרה 6,155 מכוניות בחודש מאי, ירידה לעומת אפריל ולעומת שנה קודמת. החברה אמורה לפרסם את דוחותיה הכספיים ב-9 ביוני.
בהתבסס על המסירות המדווחות והתחזיות של Li Auto, החברה מצפה לספק לפחות 22,000 כלי רכב ביוני. המשלוחים החודשיים הללו הם עדיין רק חלק קטן מהשוק בהשוואה לענקיות התעשייה טסלה TESLA INC ו-BYD BYD COMPANY LTD ADR שמכרה 239,092 כלי רכב במאי, כפול בהשוואה לשנה לפני. כמחציתם היו מונעי סוללה בלבד, בעוד החצי השני היו היברידיים.
- מסירות רכבים חשמליים סיניים בנובמבר רשמו שיא חדש: כ-102 אלף רכבים
- לוול סטריט זה לא מספיק: לי אוטו פרסמה דוחות כספיים – אבל המניה יורדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה מכרה כמעט 40,000 מכוניות בסין בחודש אפריל, כך על פי הנתונים העדכניים ביותר של איגוד רכב הנוסעים בסין. זאת בהשוואה לתקופה שלפני שנה, בה נרשמו מעט מכירות של מכוניות חשמליות בשל הגבלות הקורונה ששיתקו את שנגחאי, היכן שנמצא המפעל של טסלה בסין.
- 1.צח 02/06/2023 21:03הגב לתגובה זואחד רווח בחברות הרכב הסיניות הללו. מה ההסבר שכל ההכנסות שלהן נשרפות?
כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?
ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.
כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין. ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?