רכב חשמלי
צילום: יחצ פרטנר

סטארט-אפ ה-EV הסיני Li Auto אומר כי משלוחי המכוניות יותר מהכפילו את עצמם במאי

מכירות החברה זינקו בחודש מאי שכ-146% ליותר מ-28 אלף מכוניות, בעוד המתחרות Nio ו-Xpeng דיווחו שתיהן על ירידה במשלוחים

דור עצמון | (1)

חברת הסטארט-אפ הסינית למכוניות חשמליות, Li Auto LI AUTO INC , אמרה כי סיפקה יותר מפי שניים מכוניות במאי לעומת לפני שנה. אלו הסתכמו ב-28,277 מכוניות, זינוק של 146%.

מנגד, המתחרות Nio NIO INC ו-Xpeng XPENG דיווחו שתיהן על ירידה משנה לשנה במשלוחים החודשיים. השוני של Li Auto משני הסטארט-אפים מתאפיין בכך שהמכוניות החשמליות שלה מגיעות עם מיכל דלק לטעינת המצבר ולהרחבת טווח הנסיעה. לכן הפער במסירות כלי הרכב מגיע ככל ששוק המכוניות החשמליות הצומח במהירות של סין הופך תחרותי יותר.

מחיר המכירה הממוצע ירד בכ-10% עד 15% בין המותגים, כך אומרת מאטי ג'או, ראש תחום החומרים הבסיסיים של בנק אוף אמריקה. היא צופה ששוק המכוניות החשמליות של סין יגדל השנה ב-27% ל-8.7 מיליון יחידות, כאשר חדירת מכירות הרכב הכוללות צפויה לגדול ל-32% השנה, לעומת 26% בשנה שעברה. כמה מותגים, כמו Xpeng, מנסים להתחרות על ידי מכירת טכנולוגיית נהיגה מתקדמת שנועדה לסייע לנהג. Xpeng אמרה שהיא סיפקה 7,506 מכוניות חשמליות בחודש מאי, עלייה של כמה מאות מאפריל, זאת כשהיא מציינת כי ה-P7i סדאן שלה ראתה "עלייה משמעותית" במשלוחים. בשבוע שעבר ההנהלה אמרה כי זמני ההמתנה להזמנות P7i היו יותר משישה שבועות עקב עיכובים בייצור, שהם ציפו שישתפרו ביוני. החברה חזתה עלייה משמעותית במסירות הכוללות ליותר מ-20,000 כלי רכב בחודש ברבעון הרביעי.

NIO מסרה 6,155 מכוניות בחודש מאי, ירידה לעומת אפריל ולעומת שנה קודמת. החברה אמורה לפרסם את דוחותיה הכספיים ב-9 ביוני.

בהתבסס על המסירות המדווחות והתחזיות של Li Auto, החברה מצפה לספק לפחות 22,000 כלי רכב ביוני. המשלוחים החודשיים הללו הם עדיין רק חלק קטן מהשוק בהשוואה לענקיות התעשייה טסלה TESLA INC ו-BYD BYD COMPANY LTD ADR שמכרה 239,092 כלי רכב במאי, כפול בהשוואה לשנה לפני. כמחציתם היו מונעי סוללה בלבד, בעוד החצי השני היו היברידיים.

טסלה מכרה כמעט 40,000 מכוניות בסין בחודש אפריל, כך על פי הנתונים העדכניים ביותר של איגוד רכב הנוסעים בסין. זאת בהשוואה לתקופה שלפני שנה, בה נרשמו מעט מכירות של מכוניות חשמליות בשל הגבלות הקורונה ששיתקו את שנגחאי, היכן שנמצא המפעל של טסלה בסין.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צח 02/06/2023 21:03
    הגב לתגובה זו
    אחד רווח בחברות הרכב הסיניות הללו. מה ההסבר שכל ההכנסות שלהן נשרפות?
ניאו
צילום: Qilai Shen/Bloomberg/ Getty Images

החשמלית החדשה של ניאו תאיים על טסלה?

רכב השטח Onvo L60 של ניאו נמכר בכ-12-14% מתחת לדגם Y של טסלה; מה מאפיין אותו, והאם יצליח להגיע לאירופה?
דור עצמון |

יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו (Nio) NIO INC השיקה אתמול את הרכב הראשון של המותג החדש שלה Onvo המאופיין במחיר נמוך ושמטרתו להתחרות שם בדגם Y של טסלה, יצרנית ה-EV הגדולה ביותר בעולם. ניאו חשפה את רכב השטח Onvo L60 עם מחיר של החל מ-219,900 יואן (30,500 דולר), 12% מתחת למחיר של דגם Y של טסלה שמתחיל ב-249,900 יואן בסין. ניאו מתכננת להתחיל לספק את ה-Onvo L60 החדש בספטמבר. המנכ"ל וויליאם לי הציג את רכב השטח החדש בשנגחאי, ואמר שהחברה שואפת להתמודד גם עם ה-RAV4 של טויוטה על ידי אספקת מכוניות משפחתיות שמאזנות בין חווית הלקוח לבין המחירים. "RAV4 ודגם Y היו בזמנם המדד למכוניות משפחתיות. עם התפתחות טכנולוגיות והעמקת ההבנה של אנשים ברכבים חשמליים חכמים, היום הגיע הזמן של ניאו להגדיר מחדש את הסטנדרטים החדשים למכוניות משפחתיות", אמר לי באירוע. Onvo L60. צילום: ניאו. עם תג מחיר נמוך יותר, המותג Onvo יכול גם לעזור לניאו להתרחב מחוץ לסין, למרות שהייצוא לאירופה נמצא תחת עננה של בדיקה מתמשכת של האיחוד האירופי נגד סובסידיות של ייבוא מכוניות חשמליות מסין. ה-Onvo L60 מצויד במערכת הטעינה המהירה של ניאו של 900 וולט שפיתחה בעצמה, ובעלת צריכת אנרגיה ממוצעת של 12.1 קילוואט-שעה ל-100 קילומטר, מעט נמוכה יותר מדגם Y של טסלה. ל-Onvo תהיה גישה ליותר מ-1,000 תחנות החלפת סוללות ו-25,000 מטענים ציבוריים השייכים לניאו. לי אמר בעבר שעלות החומרים של מכונית ה-Onvo תהיה נמוכה ב-10% מזו של דגם Y של טסלה. העלות הנמוכה שלה, יחד עם תוכנית השכרת סוללות EV של ניאו, יאפשרו לה להתחרות טוב יותר בקטגוריית המחיר הנמוך. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי ניאו חתמה על רכישת סוללות מ-BYD עבור מערך ה-Onvo, שכן היא נטשה את התוכניות לייצור סוללות פנימיות כחלק מהמאמצים להפחית עלויות על רקע מלחמת מחירים קשה בשוק החשמל בסין. ניאו, שמחיר הרכבים שלה מתחיל מ-298,900 יואן (41,200 דולר), גבוה בכ-30% ממודל 3 של טסלה בסין, מכרה 45,673 מכוניות חשמליות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, המהווים 3% ממכירות ה-EV הכוללות של סין. לעומת זאת, טסלה מכרה 163,841 יחידות בסין עם נתח שוק של 11.4%.