ג'נרל מוטורוס
צילום: ג'נרל מוטורוס

ג'נרל מוטורס תשקיע 918 מיליון דולר במנועי V-8 חדשים ורכיבי EV

ג'נרל מוטורס מתכננת להשקיע כמעט מיליארד דולר בארבעה מפעלים בארה"ב כדי לתמוך בייצור רכיבים לכלי רכב חשמליים והדור הבא של מנועי ה-V-8 שלה; זהו אות לכך שהחברה תמשיך להסתמך על כלי רכב המונעים בגז בעתיד הנראה לעין; GM הודיעה שהיא מתכננת להציע מערך מונע חשמלי בלבד עד 2035
דור עצמון |

ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS מתכננת להשקיע כמעט מיליארד דולר בארבעה מפעלים בארה"ב כדי לתמוך בייצור רכיבים לכלי רכב חשמליים (EV), כמו גם את הדור הבא של מנועי הגז V-8.

ההשקעה של 918 מיליון דולר, עליה הכריזה GM, היא למרות תוכניותיה של יצרנית הרכב להציע בלעדית רכבי צרכנים חשמליים עד שנת 2035. זוהי הדוגמה האחרונה ליצרניות רכב עתיקות יומין כמו GM שנאלצות לאזן את מערך הרכבים הנוכחי שלהן עם רכבים חשמליים מתפתחים. "המחויבות שלנו היא לעתיד ה-EV, אין ספק בכך", אמר ג'רלד ג'ונסון, ראש הייצור העולמי של GM. "אנחנו יודעים אם יש לזה אופק, יש הרבה לקוחות של מנועי בעירה פנימית שאנחנו לא רוצים להפסיד".

רוב ההשקעה - 579 מיליון דולר - יוקדש להכנת מפעל Flint Engine Operations של GM במישיגן עבור משפחת הדור השישי של יצרנית הרכב של מנועי גז V-8. המנועים מוטמעים בחלק מהמוצרים הרווחיים ביותר של יצרנית הרכב, כמו טנדרים ורכבי שטח בגודל מלא. GM אמרה שהעבודות במתקן פלינט יתחילו מיד, מה שאותת לכך שהדור הבא של מנועי V-8 נמצא באופק. יצרנית הרכב סירבה לפרט על לוחות הזמנים, הביצועים ופרטים אחרים של המנועים.

כמו החברה, מנהיגים לצד איגוד עובדי הרכב המאוחדים (UAW) הדהדו את הצורך בהשקעות הן בתפעול מסורתי והן ברכבי רכב חשמליים. "האם החשמל יגיע מחר? האם בעוד 10 שנים? אתה עדיין צריך את הבעירה הפנימית עד שהטכנולוגיה תשתכלל עבור רכבי החשמל", אמר סגן נשיא UAW החדש, מייק בות'. נשיא UAW ריי קארי, אמר שהאיגוד מברך על השקעה בשני התחומים עם מעבר התעשייה והעובדים בה. "אנחנו רוצים שתהיה לנו הזדמנות לוודא שהפעולות הקיימות מתבססות", אמר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי
צילום: shutterstock

רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?

שינוי במיסוי הרכבים, החמרת מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% והטבת מס של 35,000 שקל, לצד צמצום ההטבות לרכבים לא חשמליים בהתאם לרמות זיהום האוויר שלהם
הרצי אהרון |
בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.  עליית מסים עם צמצום בהטבות בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום. השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום. בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות. החמרת התנאים על רכבים מזהמים בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.     העלאת המס לסוגי רכבים שונים: