chatgpt
צילום: טוויטר

צ'אט GPT החדש: פטפטן, פלרטטן ויודע לזהות טקסטים מתמונות

המודל החדש שהציגה OpenAI, שנקרא GPT-4o, יכול לקרוא ולדון בתמונות, לתרגם שפות ולזהות רגשות מתוך אלמנטים חזותיים. יש לו גם זיכרון, כך שהצ'אט יכול לזכור הנחיות קודמות. GPT-4o ישולב במוצרי החברה בשבועות הקרובים
עוזי גרסטמן |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI

OpenAI הכריזה אמש על מודל חדש של AI יצירתי, שהיא קוראת לו GPT-4o - ה-"o" מייצג את omni, שמתייחס ליכולת של המודל החדש לטפל בטקסט, דיבור ווידאו. GPT-4o אמור להשתלב במוצרי המפתחים והצרכנים של החברה בשבועות הקרובים. סמנכ"לית הטכנולוגיות של OpenAI, מירה מוראטי, אמרה ש-GPT-4o מציג אינטליגנציה "ברמה של GPT-4", אך הוא גם משפר את היכולות של GPT-4 בפרמטרים מסוימים.

GPT-4 Turbo, שנחשב המודל המתקדם ביותר של OpenAI, מסוגל לבצע שילוב של תמונות וטקסט, ויכול לנתח תמונות וטקסט כדי לבצע משימות כמו שליפת טקסט מתמונות או תיאור של התוכן שבתמונות האלה. אבל GPT-4o מוסיף דיבור לכל אלה. הוא מהיר יותר מדגמים קודמים ותוכנת להישמע פטפטני, ולעתים אפילו פלרטטני בתגובותיו להנחיות. הגירסה החדשה יכולה לקרוא ולדון בתמונות, לתרגם שפות ולזהות רגשות מתוך אלמנטים חזותיים. יש לה גם זיכרון, כך שהצ'אט יכול לזכור הנחיות קודמות.

GPT-4o משפר מאוד את החוויה בצ'אטבוט שמופעל על ידי AI של OpenAI. הפלטפורמה של החברה מציעה כבר זמן רב מצב קולי שמתמלל את התגובות של הצ'אט בוט באמצעות מודל טקסט לדיבור, אבל GPT-4o מגביר זאת, ומאפשר למשתמשים לתקשר עם ChatGPT יותר כמו עוזר.

כך לדוגמה, משתמשים יכולים לשאול את ChatGPT שאלה ולהפריע לו בזמן שהוא עונה. המודל מספק היענות "בזמן אמת", מסרה OpenAI, והוא יכול אפילו לקלוט ניואנסים בקול של משתמש, ובתגובה הוא מייצר קולות ב"מגוון של סגנונות רגשיים שונים" (כולל שירה).

כמו כן, GPT-4o משדרג את היכולות הוויזואליות של ChatGPT. ChatGPT יכול כעת לענות במהירות על שאלות שקשורות לתמונות וצילומים - החל מ"מה קורה בקוד התוכנה הזה?" ועד ל"של איזה מותג החולצה שהאיש הזה לובש?".

תכונות אלה יתפתחו עוד יותר בעתיד, אומרת מוראטי. בזמן שכיום GPT-4o יכול להסתכל על תמונה של תפריט בשפה אחרת ולתרגם אותו, בעתיד המודל יוכל לאפשר ל-ChatGPT, למשל, "לצפות" במשחק ספורט בשידור חי ולהסביר לך את הכללים.

נכון לעכשיו, הקול אינו חלק מממשק ה-API של GPT-4o לכל הלקוחות. OpenAI, שמודעת לסיכון של שימוש לרעה במוצר שלה, אומרת שהיא מתכננת להשיק לראשונה תמיכה ביכולות האודיו החדשות של GPT-4o ל"קבוצה קטנה של שותפים מהימנים", כך לדברי אנשי החברה, בשבועות הקרובים.

קיראו עוד ב"BizTech"

GPT-4o זמין בגירסה החינמית של ChatGPT מאתמול, ולמנויים לתוכניות הפרימיום ChatGPT Plus ו-Team של OpenAI עם מגבלה על מספר ההודעות "פי חמישה גבוהה יותר". לדברי OpenAI, ChatGPT יעבור אוטומטית ל-GPT-3.5 - דגם ישן יותר ופחות מסוגל - כשהמשתמשים יגיעו למגבלת התעריף. חוויית הקול המשופרת של ChatGPT שבבסיסה של GPT-4o, תגיע בגירסת האלפא למשתמשי Plus בחודש הקרוב.

בנוסף, OpenAI הודיעה שהיא משיקה ממשק משתמש ChatGPT חדש באינטרנט עם מסך בית חדש ופריסת הודעות, וגירסת שולחן העבודה של ChatGPT למערכת ההפעלה מק של אפל, המאפשרת למשתמשים לשאול שאלות באמצעות קיצור מקלדת או לקחת צילומי מסך וליצור שאילתות לגביהם. משתמשי ChatGPT Plus קיבלו תחילה גישה לגירסה החדשה כבר מאתמול, וגירסת Windows תגיע בהמשך השנה.

במקומות אחרים, חנות GPT, ספריית כלי היצירה וכלי היצירה של OpenAI עבור צ'אטבוטים של צד שלישי הבנויים על דגמי הבינה המלאכותית שלה, זמינה כעת למשתמשי השכבה החינמית של ChatGPT. ומשתמשים בחינם יכולים לנצל את התכונות של ChatGPT שהיו בעבר חומת תשלום, כמו יכולת זיכרון המאפשרת ל-ChatGPT "לזכור" העדפות לאינטראקציות עתידיות, להעלות קבצים ותמונות ולחפש באינטרנט תשובות לשאלות בזמן.

 

אפל קרובה לעסקה עם OpenAI

לאחרונה עלו דיווחים רבים כי יצרנית האייפון APPLE קרובה לסגירת עסקה עם OpenAI שבמסגרתה ChatGPT יוטמע במכשירי האייפון החל מהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה IOS 18. המהלך צפוי לעזור לאפל לחזק את מעמדה בתעשיית הבינה המלאכותית, בה עד כה היא נשארה הרחק מאחור.

לפי הערכות, הגרסה של ChatGPT שתפעל באייפון תאומן על המידע של אפל ותכלול פיצ'רים יחודיים, כאשר הצ'אטבוט ירוץ על השבבים של ענקית הטכנולוגיה. הדיווח על העסקה המסתמנת הגיע קצת אחרי שאפל השיקה את מעבד ה-M4 החדש שלה, המסוגל על פי החברה להריץ יישומי בינה מלאכותית.

במידה והעסקה אכן תצא לפועל לא ברור עדיין כמה היא תשפיע על אלפבית, שגם איתה אפל בחנה אפשרות לשלב כוחות. בנוסף, בעוד מיקרוסופט כן צפויה לקבל חלק מהרווחים של OpenAI מהמהלך, לעסקה צפויה להיות השפעה פיננסית מינימלית על החברה, מעבר לחיזוק משמעותי של מערכת היחסים עם אפל. כדאי לציין גם כי בהתאם לתוצאות התביעה של משרד המשפטים האמריקאי נגד גוגל, יתכן ומיקרוסופט תהפוך לבסוף לאופציית מחשוב ענן טובה יותר עבור אפל מאשר אלפבית.

השאלה שנשאלת היא האם האסטרטגיה הזו של אפל בתחום הבינה המלאכותית תשתלם? לאורך השנים אפל תמיד ידעה לקחת את ההחלטות הנכונות בשביל למצב אותה בחזית בתחומים בהם היא העוסקת תוך כדי שמירה על חדשנות שהובילה ליצירה ולשכלול של המוצרים הדומיננטיים שלה, כמו האייפון, האפל וואטצ', האייפד ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.