מחר - האם בנק ישראל יבחר להתערב באופן אגרסיבי?

הדולר הגיע לשפל של מעל שנה וחצי, והזרקור מופנה לבנק ישראל: האם ינסה לבלום את הנפילה?
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
מבחן הדולר. המטבע האמריקני נפל במהלך החג בחדות מול השקל, חצה רמה פסיכולוגית משמעותית, ושוב - העיניים מופנות לבנק ישראל בציפייה לפעולה:
בשל החג השני, שערו היציג של הדולר נקבע לאחרונה ביום חמישי בצהריים, ועמד על 3.761 שקל לדולר. אך מאז - נפל המטבע האמריקני מול השקל בעוד 0.6%, ושערו הרציף עומד על 3.7385 שקל בלבד. מדובר ברמה הנמוכה מאז חודש אוקטובר 2014. כעת נשאלת השאלה האם בנק ישראל יבחר להתערב באופן אגרסיבי בכדי לתמוך בדולר ברמה של מעל 3.75 שקלים? ל-Bizportal ידוע כי לא מעט סוחרים מסתכלים על רמה זו ועל הפעילות של בנק ישראל סביב הרמה הזו. 
דולר רציף +0.32% דולר רציף 3.53 +0.32% דולר רציף בסיס:3.52 פתיחה:0 גבוה:3.53 נמוך:3.52 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
היחס דולר-שקל משלים נפילה של מעל 5.3% בשלושה חודשים בלבד, מאז ה-1 בפברואר, ונזכיר כי ב-20 בינואר היחס ביניהם נשק ל-4 שקלים. חוזקו של השקל, כידוע, משפיע לרעה על היצואנים בישראל - ומכאן על המשק כולו. בכל העולם הסוחרים צופים בבנקים המרכזיים שמנסים להחליש את המטבעות המקומיים מסיבות אלו (של הייצוא וההשפעה על המשק), ולכן - קיימת ציפייה (וגורמים בשוק אף מכנים זאת "דרישה") מבנק ישראל לפעול עם חידוש המסחר במט"ח, מחר - יום שני.
נציין כי פרט להחלשות מול השקל, הדולר האמריקני נחלש גם מול האירו, ובאותו בפרק זמן - שלושת החודשים האחרונים - איבד מול המטבע האירופי 4.9%, והיחס ביניהם עומד על 1.1447 דולר לאירו.
בהסתכלות על הפד', הבנק המרכזי של ארה"ב, נזכיר כי ביום רביעי האחרון בחרה הנגידה ג'נט יילן שלא להעלות את שיעור הריבית במדינה, העומד על 0.25%-0.5%, בהתאם לציפיות בשוק. עם זאת, הפד' רמז כי העלאת הריבית במהלך השנה תיתכן בהחלט, ויש המעריכים כי אף כבר בחודש יוני. מנגד, בשוק האג"ח האמריקני מעריכים שלא ימהרו להעלות את הריבית בקרוב בעקבות הצמיחה החלשה, והדבר בא לידי ביטוי בתשואות על האג"ח הממשלתי האמריקני ל-10 שנים, שירדו ב 8 נקודות בסיס לרמה של 1.84%.
נראה כי במידה מסויימת בנק ישראל ציפה כי הפד' "יעשה בשבילו את העבודה" ויעלה את הריבית בעצמו - אך כידוע, הפד' ממאן לעשות זאת, ואין שום ודאות שכלל יעשה זאת בעתיד הקרוב.
 
נזכיר כי לפני חודש בדיוק, ב-1 באפריל, הפתיע בנק ישראל עם התערבות משמעותית בשוק המט"ח, בניסיון לבלום את נפילת הדולר. ההתערבות הגיעה לאחר תקופה של התחזקות השקל מול המטבע האמריקני, ז נסחר הדולר בשפל של 8 חודשים, סביב רמות של 3.79 שקל לדולר. בנק ישראל בחר לנסות לשים סוף למגמה, ורכש דולרים - אך מאז כאמור, הדולר רק המשיך להחלש - ובשיעור חד של סביב עוד 1.35% - בחודש בלבד.
לסיכום, בשוק בהחלט קיימות ציפיות להתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח, הן בשל הנפילה לשפל חדש בערכו של הדולר מול השקל, הן בשל שבירת הרמה הקריטית (מתחת ל-3.75), והן בשל העובדה כי אך לפני חודש ניסה הבנק לבלום את המפולת בערכו של הדולר - ומאז הוא רק המשיך להחלש. במידה ויחליט בנק ישראל שלא להתערב, בהחלט ייתכן שנראה המשך נפילות של הדולר מול השקל.
הדולר מול השקל, וקו ה-3.75 
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מ 022 ל011 חכי יעשה אני רואה כדור רגל משחק העונה (ל"ת)
    אני גבר אמרתי לך 02/05/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    היום יום ב בנק ישראל עובד עד מאוחר כשתסיימי לקנות
    פלוץ 02/05/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמכור במינוס ביי
    סגור
  • 14.
    תיכף עכשו הרציף 016 תיכף אני אסיים לאכול ומוריד שוב (ל"ת)
    פלוצה 02/05/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מטח אש על הדולר חהחהחהחה פלוצה (ל"ת)
    מה זה מטח 02/05/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    פלוג הדולרים יותר זולים מהעיתונים
    טטאני גבר 02/05/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שתקני דולרים , אני אמכור כפול . רק אני יחנך אותך עד שתורידי את הרבית . אני מליארדר וכמה שתקני אני אכתוב בשורט זה ברור עד כאן אז מכאן ואלך את יכולה רק להיתכנות עם ערימות דולרים אם כי אני מעדיף להתכסות עם עיתונים הם עור יקרים
    סגור
  • 11.
    השקל ממשיך להתחזק ובנק ישראל ממשיך לגרבץ
    א. ב. 02/05/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם אוכלי החינם בעלי משכורות העתק מבנק ישראל עדיין לא חזרו מחופשת הפסח, או שפשוט לא איכפת להם? ומה עם הנגידה? האם היא מודעת לכך שאת הנזק שייגרם למשק כתוצאה מהשקל החזק ייקח שנים לתקן?
    סגור
  • 10.
    הבטלנים מבנק ישראל ממתינים שהפד יעשה בשבילם את העבודה
    שאול 01/05/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הבטלנים מבנק ישראל קיוו שהריבית באמריקה תעלה ותחליש את השקל. אממה, לא תמיד חלומות מתגשמים. הבטלנים מבנק ישראל טומנים את ראשם בחול כמו בנות יענה ומנסים לשדר לציבור מסר מרגיע ביחס למצבו של המשק, אבל הציבור הרבה יותר חכם והוא מבין שהבועה בשקל הרבה יותר מסוכנת מהבועה בנדל"ן, וכשהפיצוץ יגיע, הבטלנים מבנק ישראל כבר לא יוכלו להסתתר מאחורי מילים יפות והם ישלמו על המחדל במשרותיהם!
    סגור
  • 9.
    פלופ לא עושה כלום כבר שנתיים ... מתי תוחלף? (ל"ת)
    פלוסקי 01/05/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    ביבי הטמבל הוא זה שמינה את הטיפשה לנגידה . (ל"ת)
    אלי 01/05/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • ביבי מינה את פלוג לנגידה בלחצו של לפיד שהיה שר אוצר
    שאול 01/05/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפעם, הפשלה מתחלקת בין שניהם.
    סגור
  • ביבי הטמבל יכל לפטר את הטיפשה מזמן. (ל"ת)
    אלי 02/05/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    מטח
    אמיר 01/05/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לפי נסיוני של 40 שנה בארץ הקודש חכמי ציון לרוב לא מקדימים תרופה למכה . במקרה הנ״ל כל זמן שאבטלה לא גודלת דרסטי ויצואנים לא סוגרים מפעלים , אין לצפות שבנק ישראל יפעל בנחישות בשוק המטח , כנראה שעה עוד לא כשרה .
    סגור
  • 6.
    מצחיק שיש גוף המכונה בנק ישראל והעומדת בראשה נגידה (ל"ת)
    ומגרדים את הביצים 01/05/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    כדאי מאוד שמישהו יתעורר
    לביא 01/05/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    12 2
    בבנק ישראל ומהר! המשך הידרדרות הדולר = פיטורין. פיטורין = כשל החזר חובות.. וחובות לא חסר הודות לריבית האפסית בשנים האחרונות.
    סגור
  • בזבוז זמן וכסף הדולר שווה נייר טואלת
    עצבני 01/05/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כל נסיון להחליש את השלק מול הדולר נועד לכשלון. כמו כל המדיניות הריבית השלילית ששודדת את החוסכים ומעבירה את הרווחים לבנקים החזירים. מה היא תעשה עם אותם 90 מיליארד שעוד מעט לא יהיו שווים כלום?
    סגור
  • 4.
    הדולר לפני צניחה ל 3.64 תוך שבגוע (ל"ת)
    למכור עכשו ומייד 01/05/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 3.
    המחדל הזועק לשמיים
    עמי 01/05/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הנגידה במרכאות או שלא במרכאות מרוכזת באלומה צרה מאוד המאירה את דרכה הכלכלית מקצועית והיא כל הזמן רוצה שיבוא מישהו או משהו שיוציא עבורה את הערמונים מהאש.היא ממשיכה את דרכו של סטנלי שכשל מאחר והוא שמש כמנטור עבורה.אז האסכולות שלו ושלה פסו מן העולם.היא צריכה להתנער או שתקרא לביבי לשיחת ניעור כי המצב הזה לא יכול להמשך טובת המשק יקרה יותר מכל שיקול כזה או אחר.יש לפעול ומייד ויש דרכים יצירתיות להחליש את השקל היא יכולה להתייעץ עם שיינין או עם הנגיד לשעבר ד"ר קליין ועוד ולאמץ מדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת גם כנגד הספקולנטים שחוגגים כאן בימים של חוסר מסחר של ערבי חג ושבתות ובסכומים לא גדולים משנים את השער לטובתם גוזרים קופון ומחכים למנה הבאה.ליבי ליבי על היצואנים שרווחיהם המועטים מתאדים.בעתיד יש לחקור ביסודיות את המחדל הזה!!!!
    סגור
  • נכון, למעט פרט אחד...
    דני 01/05/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השקל החזק משרת את האינטרס של ביבי...היא וגם סטנלי נמנעו מלפגוע באינטרס של מי שמינה אותם לתפקיד...
    סגור
  • 2.
    זמן מעולה לקניית מט"ח
    כלכלן 01/05/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    19 3
    את הציוד ואת הנדל"ן מכרנו ועתה הזינוק למט"ח.!!!
    סגור
  • 1.
    מחר קניה של 850 מליוני $ לצורך חיזוקו
    ט 01/05/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    15 1
    לקחת את נתון המוכנות הביטחונית וליישם בשטח, השקל המקומי חסר בסיס.
    סגור