האנליסטים בברנסטיין: טבע תזנק 5%-7% בפתיחה בוול סטריט בשל ההתפתחות

טבע זינקה כמעט 4% במסחר המאוחר ביום שישי וכעת מזנקת בת"א למרות פער שלילי משמעותי
טבע, צילום: Getty images Israel
מניית טבע +0.07% טבע 7,005 +0.07% טבע בסיס:7,000 פתיחה:7,000 גבוה:7,100 נמוך:7,000 תמורה:22,547,459 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סגרה ביום שישי בירידה של 1.7% ופתחה בכך פער שלילי של 2.7% לקראת החזרה לבורסה בת"א. עם זאת, הבוקר בת"א המניה עולה 1%. הסיבה היא ראלי של עד 4% שנרשם במניה ביום שישי בשלב המסחר המאוחר בוול סטריט.
הראלי במניית טבע במסחר המאוחר ביום שישי הגיע ברקע להודעת חברת מומנטה כי אחד ממפעלי היצור של הגרסה הגנרית לקופקסון 40 מ"ג (ה-Glatopa שטרם אושרה לשימוש) קיבלה מכתב אזהרה מה-FDA.
מומנטה עדכנה כי הצפי הוא שדרישות ה-FDA שעלו מהמכתב לא יוסדרו במהלך הרבעון הנוכחי (הראשון של 2017) ולכן מעריכה כי קבלת אישור FDA לגנריקה לקופקסון זה אירוע שלא צפוי לקרות במהלך הרבעון הנוכחי. מומנטה תפרסם דו"חות ביום שלישי הקרוב ואז כנראה נקבל פרטים נוספים בעניין התפחות זאת.
עוד נכתב בהודעה מומנטה כי החברה עובדת כעת עם שותפתה סאנדוז (החטיבה הגנרית של נובארטיס שאיתה חתומה מומנטה על הסכם מסחור לתרופה) על פתרון לבעיה וזאת במטרה להשיג את אישור ה-FDA מהר ככל האפשר. 
מבחינת טבע, הדבר מרחיק תחרות אפשרית, ולכן מדובר בחדשות טובות מאוד. לפי שעה האיום הגדול ביותר על מחיר מניית טבע הוא השקה של גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג מצד מומנטה ולאחר מכן מצד שחקניות נוספות. העובדה שהתחרות מצד מומנטה מתרחקת לפי שעה מהווה, כאמור, התפתחות חיובית מאוד מבחינת טבע. 
האנליסטים של ברנסטיין: "אנחנו מעריכים שהודעת האזהרה מצד ה-FDA משמעותה עיכוב של לפחות 6 חודשים. מבחינת טבע, זו הקלה שהייתה מאוד נדרשת שלמעשה מורידה את הסבירות להשקה גנרית בתקופה הקרובה ולכן מפחיתה את האפשרות שטבע תיכנס לבעיית קובננטים שהייתה מביאה לשינוי במדיניות הדיבידנד".
בברנסטיין מבהירים כי הם אינם יודעים את תוכן מכתב האזהרה שקיבלה מומנטה אבל הציגו סטטיסטיקה לפיה לחברות שקיבלו מכתבי אזהרה לוקח בממוצע 17 חודשים להסדיר את הדרישות והזמן הקצר ביותר עמד על 5 חודשים. לכן ההערכה היא שלמומנטה זה ייקח לפחות חצי שנה. בברנסטיין צופים כי בתגובה להתפתחות, מניית טבע תזנק 5%-7% עם חידוש המסחר בוול סטריט.  
בברנסטיין מתייחסים בהקשר זה גם ל מיילן +1.34% מיילן 15,930 +1.34% מיילן בסיס:15,720 פתיחה:16,000 גבוה:16,000 נמוך:15,910 תמורה:4,178,288 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וכותבים כי העיכוב אל מומנטה שאמורה הייתה להיות הראשונה שמגיעה עם גנריקה לקופקסון בגירסת ה-40 מ"ג עשויה לשחק לידיה של מיילן שאף היא מתקדמת כעת עם גירסה גנרית לתרופה. נציין כי מיילן שחזרה לת"א עם פער שלילי של 0.5%, עולה כעת 1.7%. בברנסטיין מעריכים שמניית מיילן צטפס 2%-3% על החדשות ביום שלישי. 
גורביץ' מתייחס לכיוון מניית טבע:
 
מניית טבע בשנה האחרונה:

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    אופסס שוב טעינו , לא עלתה ב-7%.......... (ל"ת)
    קשקשני 20/02/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אל תדאג היא תעלה לא יום אחד לטווח ארוך תשבור שיאים
    אנונימי 21/02/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנתיים שלוש
    סגור
  • 15.
    טבע
    יעקב אשכנזי 20/02/2017 08:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין
    סגור
  • 14.
    גם קוף יכול לפרש ככה
    הקןף 19/02/2017 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרשנויות האלה גם קוף יכול לעשות.. צפי לעליות אם לא בטווח הקצר בטווח הארוך עם תיקונים כאלה ואחרים זו יכולה להיות הזדמנות קנייה.. ממש גאון
    סגור
  • 13.
    אבל כל האנליסטים אמרו שהיא תרד
    אנונימי 19/02/2017 19:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למי להקשיב לגרף או לאנליסטים?
    סגור
  • 12.
    אפקט כחלון מפולת לכלכלה ולבורסה מס דירה 3 גמר את המדינה (ל"ת)
    y 19/02/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    זהירות מס דירה 3 יכניס את המדינה למיתון ויפיל את הבורסה (ל"ת)
    y 19/02/2017 18:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אייל היחיד שמבין . (ל"ת)
    הצחקתם אותי 19/02/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    גנב סופו על עמוד ה...... שפע המזומן גרם לנהלה לחיות על
    YL 19/02/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שנים קיבלתי דיווח מ עובד בכיר ש ברח לעבוד ש ארץ זרה הוא ידע ש הבועה תת פוצץ מה ש הציבור נחשף הוא אפילו לא קצה הקרחון ללא ספק מניה מקוללת ו הכי חמור זה המלצות אנליסטים ש מקבלים הוראה מ ההנהלה להפליץ / להמליץ על המניה
    סגור
  • 8.
    תסמכו על טבע
    בוגלולו 19/02/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בחצי שנה הקרובה, טבע תמכור לבתי מרקחת בהנחה של אחוזים בודדים כמויות אדירות של שנתיים לפחות
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    דחו את הקץ בשישה חודשים.כדי להכניס עוד כבשים לשחיטה. (ל"ת)
    מני 19/02/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • זמן שווה כסף, הרבה כסף
    dw 19/02/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כל רבעון ללא תחרות גנרית משמעותה כסף טוב שנכנס לקופתה של טבע, מה שעוזר להפחית את החוב ואפילו לפנק משקיעים עם דיבידנד שמנמן :-) 2. תוך מספר חודשים צפויה להיות מושקת תרופה אתית חדשה להנטינגטון. אם הגנריקה לקופקסון תתעכב המכירות של התרופות הללו יספיקו לעלות (זה לוקח זמן) וכך לכפר, חלקית, על אובדן הרווח ממוצר הקופקסון. בהמשך יתכנו אינדיקציות נוספות לתרופה זו ובהמשך עוד יותר עשויה להגיע תרופה אתית חדשה למיגרנה, העשויה להיות בלוקבאסטר מהליגה של הקופקסון. בקיצור, עוד זמן בהחלט שווה לנו כסף.
    סגור
  • 6.
    לא תעלה (ל"ת)
    טבע 19/02/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 5.
    לא תהיה השקה גנרית לקופקסון!!!! לפחות עד שיגמרו כל
    סתם אחד 19/02/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    9 4
    ההליכים המשפטיים וזה אומר לפחות 4-5 שנים!!!!!. אף חברה בעולם לא תעיז להשיק בסיכון תרופה של 4 מילארד רווח נקי. ז"א שאם טבע תזכה בביהמ"ש מי שישיק בסיכון מסכן 20 מיליארד לפחות בתביעה. מומנטה לא שווה עשירית מזה אבל יש לה אבא עשיר נוברטיס. לכל המסכנים שמחזיקים כמה מניות טבע. לא למכור!!!! כל בתי ההשקעות עושים מיליארדים מלהפחיד אתכם ולגרום לכם למכור ואת מה שאתם מוכרים בהפסד הם קונים!!!!
    סגור
  • השוק, כרגע, חושב אחרת
    dw 19/02/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    6 3
    1. שים לב שהיקף המכירות השנתי של מוצר הקופקסון הוא 4B$, לא הרווח (שיותר קרוב לחצי מזה) 2. מומנטה פועלת בשת"פ עם נוברטיס, שזו גורילה. טבע היום נסחרת ב 35B$ ואילו נוברטיס בערך פי 10 ממנה (ולכן אגב יתכן תסריט של ניסיון השתלטות עוינת מצידה על טבע, מבחינתי אם יציעו לי 100$ למניה אני מצביע כן, טבע כיום נסחרת מאד בזול ולכן מהווה טרף מעניין לנוברטיס/פייזר/j&j/מרק/רוש, כשאלה, אם יציעו פרמיה מספיק נאה אז הרבה משקיעי טבע יצביעו בעד, ככל שההצעה תהיה גבוהה יותר כך יש יותר סיכוי שההשתלטות תצליח). עם נוברטיס ביחד סביר שלמומנטה יש ביצים לאתגר את טבע. לבד היא לא היתה מנסה. מסוכן מדי. 3. השוק, כרגע, מתמחר גנריקה בין Q2 ב 2017 לתחילת 2019, כשרוב האנליסטים מעריכים תחילת 2018. לכן אם אתה צודק אז מדובר בהפתעה גדולה, שתרים את המניה.
    סגור
  • לך תקרא דוחות של טבע לפני שאתה מקשקש
    באתי לתקן 19/02/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחוז הרווחיות על הקופקסון הוא 80 אחוז, 3.6 מליארד דולר בשנה. כלומר עיכוב בהשקה של קופקסון ב6 חודשים משמעו רווח נקי של 1.6 מליארד דולר בחצי השנה הקרובה, מצד שני לכל אלו שצוהלים, עומד חוב של 36 מליארד. בכדי לכסות החוב בקצב שטבע הצהירה היא צריכה רווחי הקופקסון לעוד 5 שנים לפחות. למעשה עכשיו טבע מגששת וכמו כל ישראלי מצוי ממתינים שה"יהיה בסדר" שמכרו כל השנים יצוץ עכשיו איכשהו.. ללא התפתחות משמעותית והשקה של תרופה חדשה שתהיה שוברת שוק טבע לא תעמוד בהחזר החוב ולקראת 2018 תקזז הדיבידנד לטובת תשלומי החוב.
    סגור
  • אתה טועה אתה לא יודע לקרוא דוחות תקרא נטו רווחים (ל"ת)
    אנונימי 21/02/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הרכבת ההרים בטבע נמשכת (ל"ת)
    הצלף 19/02/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    סוף סוף בשורות טובות ב5-17 חודשים עיקוב למומונטה .
    שישקו 19/02/2017 11:25
    הגב לתגובה זו
    10 4
    עכשיו צריך רק מנכ"ל מהתכום .
    סגור
  • 2.
    בוקר טוב אליהו
    מאיר 19/02/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    15 3
    הכתבה לא מלווה בשם הכותב ולמה?...מהבושה.. הרי דה מרקר כבר כתבו הכל בשבת בבוקר... אז חברה במערכת להתעוררר...
    סגור
  • שים לב לאיזכור Q4 של מומנטה
    dw 19/02/2017 11:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו תוספת על הידיעה מדה מרקר, המסייעת לנו המשקיעים לכוון עניין ביום שלישי למה שמומנטה ידווחו. ישנו יסוד להניח שמה שמומנטה יאמרו ישפיע במידה מסויימת על המסחר בטבע לאחר מכן.
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב אליהו
    אלף 19/02/2017 10:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לפני3 שעות פירסמו את זה האתרים אחרים.
    סגור