מארק צוקרברג פייסבוק
צילום: פייסבוק

פייסבוק בדוחות טובים: מתקרבת לקצב רווחים של 20 מיליארד דולר

פייסבוק הכתה את תחזיות האנליסטים, דיווחה על הכנסות של 16.9 מיליארד ברבעון השני לעומת צפי להכנסות של 16.5 מיליארד דולר 
מערכת Bizportal | (1)

פייסבוק, השולטת באינסטגרם ובווטסאפ, דיווחה על תוצאות הרבעון השני, לאחר הסגירה בוול-סטריט. הכנסות החברה עמדו על 16.9 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים ל-16.5 מיליארד דולר.

הרווח אמנם ירד ב-50% % ל-2.6 מיליארד דולר, אבל בגלל הוצאות חד פעמיות - 2 מיליארד דולר של קנסות שהוטלו על החברה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. החברה מסרה במסגרת הדיווח על הדוחות כי מתנהלות נגדה שתי בדיקות בנושא הגנת הפרטיות אצל הממונה על ההגבלים העסקיים.

ברבעון השני 94% מהכנסות החברה מפרסום הגיעו ממכשירי מובייל, לעומת 91% ברבעון המקביל ב-2018. סך ההכנסות מפרסום עלו ב-28% ביחס לרבעון מקביל  ל-16.24 מיליארד דולר, וההכנסות האחרות - תשלומים ועמלות אחרות עלו ב-36% ל-262 מיליון דולר. 

 

מספר המשתמשים הפעילים של פייסבוק עלה בכל האזורים."הרבעון השני היה רבעון חזק והפעילות העסקית שלנו ממשיכה להתרחב", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג,  במקביל לפרסום הדוחות, "אנחנו ממשיכים להשקיע בתשתיות של הגנות פרטיות חזקות יותר לכולם ומספקים חוויות חדשות לקהל שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שימו לב ש 25/07/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
    שימו לב שתשואת אג"ח ישראל 10 שנים *כרגע 1.307%
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.