עליבאבא הכתה את התחזיות: זינוק של כ-61% בהכנסות ב-Q2

הכנסותיה של עליבאבא ברבעון השני הסתכמו בכ-80.92 מיליארד יואן; הרווח הנקי נחתך בכ-40% בגלל הוצאות חד פעמיות והשפעת מלחמת הסחר
נועם בראל |
נושאים בכתבה רבעון שני

ענקית הקמעונאות עליבאבא פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עלייה של חדה של כ-61% בהכנסות, תוך שהיא מכה את תחזיות האנליסטים.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של עליבאבא ברבעון השני הסתכמו בכ-80.92 מיליארד יואן (כ-12.23 מיליארד דולר), וזאת לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-80.75 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 61% לעומת הכנסות של 50.18 מיליארד יואן בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, ענקית המסחר המקוון רושמת ירידה של כ-40% ברווח הנקי שהסתכם בכ-8.69 מיליארד יואן ברבעון השני של השנה, וזאת בעיקר בגלל סעיפי הוצאות חד פעמיים. נציין כי כאשר מניית החברה נסחרה לאחרונה תחת לחץ בעקבות הסלמת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, כשהיא רושמת ירידה של כ-15.6% מאז שיא של 210.86 דולר למניה אותו רשמה בחודש יוני 2014. מהלך הירידות הזה שווה ערך לנפילה של כ-81.3 מיליארד דולר בשווי שוק.

בדומה למתחרתה העיקרית, אמזון, עליבאבא הפנתה בשנים האחרונות משאבים לטובת פיתוח שירותי הענן שלה, שרשמה עליה נאה ברבעון השני. על פי תחזיות האנליסטים, מחלקת שירותי הענן של החברה צפויה להמשיך לגדול גם ברבעון השלישי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מניות השורה השניה של אמריקה: גוגל לעסקים מקומיים

מדור חדש ינתח את המניות במדד ראסל 2000. היום סיפורה של חברת Yelp שצופה צמיחה בהכנסות בשנים הקרובות
רפורמת המס המדוברת של הנשיא טראמפ חוללה ויכוחים רבים אודות התועלות הצפויות ממנה לעומת ההשלכות הנגזרות ממנה. אולם, אחת מן ההשלכות הצפויות שלה, אשר עליה מסכימים מרבית הכלכלנים, היא שהפחתת שיעורי מס החברות מ-35% ל-21% תסייע בעיקר לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני, דוגמת החברות במדד RUSSELL 2000 0.86% המפיקות עיקר הכנסותיהן בתוך ארה"ב ושכספיהן לא נמצאים במקלטי מס מחוץ לגבולות ארה"ב. החברות הללו ייהנו מהכנסה נוספת שתוכל להיות מתורגמת להשקעות חדשות או אפילו רכישה חוזרת של מניותיהן (לטענת המבקרים של התכנית). כך או כך הדבר צפוי להניב תשואה עודפת על מניותיהן בטווח הקצר-בינוני. הדבר נראה לנו נכון שבעתיים בחברות צמיחה אשר זקוקות להון כדי להמשיך ולהרחיב את עסקיהן ולצמוח.
לכן אנחנו בוחרים להתמקד בסדרת הכתבות הזו בחברות אשר מפגינות שיעורי צמיחה גבוהים (דו ספרתיים) של הכנסותיהן ואשר צפויות ליהנות מההתפתחויות הללו. היום סיפורה של חברת Yelp. קהילה שמבקרת עסקים   Yelp אשר מוכרת בוודאי לחלק ניכר מהגולשים הישראליים, מתפעלת אתר אינטרנט ואפליקציה המקשרים בין עסקים מקומיים ללקוחות פוטנציאליים. החברה הוקמה בשנת 2004 בסן פרנסיסקו ארה"ב מאפשרת לעסקים מקומיים לפרסם את עצמם ומאפשרת לגולשים לחפש עסקים מקומיים, לקרוא ביקורות עליהם, ולקבל המלצות ורעיונות בערים שונות והחשוב מכל - לכתוב המלצות וביקורות בעצמם. הגולשים באתר ובאפליקציה עשויים לחפש מידע אודות מסעדות, מקומות בילוי, בידור, קניות ושירותים שונים.   בעולם שבו יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך שירותים דרך האינטרנט וגם מעדיפים להסתמך על המלצות של גולשים אחרים ועל 'חוכמת ההמונים' החברה הולכת ומרחיבה את מאגר המשתמשים בשירותיה ואת הכנסותיה וצומחת במהירות.