סכין נופלת? מניית טסלה צללה 5.5% והשלימה מינוס 16.5% בשבוע

עמית טל | (2)
נושאים בכתבה טסלה נאסד"ק

מניית טסלה(סימול TSLA), שהתבלטה עד כה השנה בשל הזינוק שביצעה, בולטת לשלילה בימים האחרונים. מניית החברה סיימה את יום המסחר בירידה של 5.5%, ומשלימה ירידה של 16.5%!! ב-7 ימי המסחר האחרונים. נראה כי החדשות הרעות למשקיעי החברה מגיעות בצרורות בימים האחרונים, והיום, הרשות לביטוח תאונות דרכים מורידה את דירוג הבטיחות של מכונית הדגל של החברה, דגם S.

מודל S קיבל דירוג "מקובל", השני הכי טוב, במבחן שנועד לדמות התנגשות חזיתית ב 40 קמ"ש. הרשות לביטוח תאונות דרכה טוענת כי במהלך הבדיקה, חגורת הבטיחות של דגם S לא מנעה מהראש של הנהג מלהכות את ההגה בעוצמה דרך שקית האוויר הפרוסה.

הנהלת טסלה דוחה על הסף את מסקנות הרשות, וטוענת כי במבחנים של ממשלת ארצות הברית, 2 דגמי החברה הפופולאריים קיבלו את הציון הגבוה ביותר. לאור הירידה החדה במניית החברה, נראה כי המשקיעים לא מקבלים הסבר זה.

נזכיר כי ההודעה היום, הינה אחרונה בשרשרת הודעות שליליות למשקיעי החברה. ביום שני החברה דיווחה על מספר המכוניות שהחברה מסרה ברבעון השני של השנה, מספר שהיה נמוך משמעותית מתחזיות החברה בתחילת השנה. כמו כן, אתמול הוריד גולדמן זאקס את מחיר היעד של המניה ל-180 דולר בלבד, ירידה של 40% ממחירה כעת. הירידות בימים האחרונים מביאות את טסלה לאבד את הבכורה בשווי שוק  בין חברות הרכב .

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צ'ינומירדין 07/07/2017 21:40
    הגב לתגובה זו
    ערכה בבורסה גבוהה משל טויוטה, שמוכרת 8 מיליון מכוניות בשנה??
  • 1.
    חיים 06/07/2017 22:55
    הגב לתגובה זו
    מה שחברות הענק של הרכב ושל הנפט יכולות לעשות עם הכסף שלהן...
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.