סכין נופלת? מניית טסלה צללה 5.5% והשלימה מינוס 16.5% בשבוע

עמית טל | (2)
נושאים בכתבה טסלה נאסד"ק

מניית טסלה(סימול TSLA), שהתבלטה עד כה השנה בשל הזינוק שביצעה, בולטת לשלילה בימים האחרונים. מניית החברה סיימה את יום המסחר בירידה של 5.5%, ומשלימה ירידה של 16.5%!! ב-7 ימי המסחר האחרונים. נראה כי החדשות הרעות למשקיעי החברה מגיעות בצרורות בימים האחרונים, והיום, הרשות לביטוח תאונות דרכים מורידה את דירוג הבטיחות של מכונית הדגל של החברה, דגם S.

מודל S קיבל דירוג "מקובל", השני הכי טוב, במבחן שנועד לדמות התנגשות חזיתית ב 40 קמ"ש. הרשות לביטוח תאונות דרכה טוענת כי במהלך הבדיקה, חגורת הבטיחות של דגם S לא מנעה מהראש של הנהג מלהכות את ההגה בעוצמה דרך שקית האוויר הפרוסה.

הנהלת טסלה דוחה על הסף את מסקנות הרשות, וטוענת כי במבחנים של ממשלת ארצות הברית, 2 דגמי החברה הפופולאריים קיבלו את הציון הגבוה ביותר. לאור הירידה החדה במניית החברה, נראה כי המשקיעים לא מקבלים הסבר זה.

נזכיר כי ההודעה היום, הינה אחרונה בשרשרת הודעות שליליות למשקיעי החברה. ביום שני החברה דיווחה על מספר המכוניות שהחברה מסרה ברבעון השני של השנה, מספר שהיה נמוך משמעותית מתחזיות החברה בתחילת השנה. כמו כן, אתמול הוריד גולדמן זאקס את מחיר היעד של המניה ל-180 דולר בלבד, ירידה של 40% ממחירה כעת. הירידות בימים האחרונים מביאות את טסלה לאבד את הבכורה בשווי שוק  בין חברות הרכב .

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צ'ינומירדין 07/07/2017 21:40
    הגב לתגובה זו
    ערכה בבורסה גבוהה משל טויוטה, שמוכרת 8 מיליון מכוניות בשנה??
  • 1.
    חיים 06/07/2017 22:55
    הגב לתגובה זו
    מה שחברות הענק של הרכב ושל הנפט יכולות לעשות עם הכסף שלהן...

טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת?

עמית טל |
נושאים בכתבה אלון מאסק טסלה
מניית טסלה (סימול:TSLA) איבדה 4.2% ביום המסחר האחרון לשבוע זה במחזור שכמעט כפול מהממוצע והשלימה ירידה של מעל 9% משיא כל הזמנים שנקבע רק בתחילת השבוע. ברקע לירידה החדה, חברת AMD (סימול:AMD) הכחישה רשמית את השמועות שהיו בשבוע האחרון על שיתוף פעולה בין החברות. והייתה גם את המלצת המכירה של ג'פריס שנקבו במחיר יעד של 240 דולר (מול מחיר של 390 דולר שבו נסחרה המניה בתחילת השבוע). כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי היא מפסיקה את ייצור הרכב הזול ביותר של החברה, דגם S עם ההנעה האחורית החל מה-24 לספטמבר. החברה תמשיך לייצר את ה-S של החברה. הודעת החברה באה ברקע לזינוק בייצור רכב הדגל שהושק מוקדם יותר השנה. כזכור מניית החברה קפצה מוקדם יותר החודש לשיא כל הזמנים זאת לאחר שהממשל בסין טען כי הוא שוקל איסור על יצור ומכירה של מכוניות עם בעירה פנימית במטרה להקל על זיהום האוויר במדינה. המשמעות: דחיפה אדירה לסקטור המכוניות החשמליות, וטסלה הינה שחקנית גדולה בתחום. אך עתה נראה כי הסנטימנט של החברה משתנה. ייתכן כי שינוי הסנטימנט נובע גם מהעובדה כי מניית החברה, כמו יתר חברות הנאסד"ק, נהנתה בשנים האחרונות מהכסף הזול ששטף את השווקים, ועתה בעקבות הודעת הפד' על צמצום המאזן, אלה הן החברות הראשונות להיפגע. הכירו את מדד M1 : מדד היצע הכסף הנזיל ביותר,כלומר המדד מודד את כמות המטבע והנכסים הניתנים להמרה במזומן במהירות : פקדונות העו"ש וההשקעות בנכסים נזילים. בשנים האחרונות רואים קשר ישיר בין גידול בכמות הכסף למחירי הנכסים. שימו לב לגרף הבא שמסביר זאת בצורה טובה יותר. הגרף מציג את מניית טסלה מול היצע הכסף, המניה נעצרה בכל פעם שהגיעה לגבול העליון של היצע הכסף.