סגירה ירוקה בוול סטריט: פייסבוק קפצה 1.5%, אפל תיקנה בשיעור של 0.8%

מניית נטפליקס הוסיפה 0.85%, אמזון עלתה 1.65%, גוגל התחזקה 0.9%, מניית מיילן נפלה 2.9%
מערכת Bizportal | (6)

לאחר יומיים של ירידות שערים בוול סטריט, הערב ניו יורק סגרה בעליות שערים. את המגמה הוביל מדד הנאסד"ק עם עליות של 0.7%, בעקבות התאוששותן של מניות הטכנולוגיה הגדולות. הדאו ג'ונס, שמורכב ממניות התעשייה המסורתית יותר, עלה הערב 0.4% והגיע לשיא כל הזמנים.  כאמור, מניות ה-FANG ואפל שהובילו את הירידות החדות בשוק בשני ימי המסחר האחרונים, סגרו הערב בעליות נאות. אפל (סימול: APPL) שצנחה אתמול 2.5% והשלימה ירידה של יותר מ-6% ביומיים האחרונים סגרה בעליות של 0.8%. גוגל (סימול: GOOG) התחזקה 0.9%. פייסבוק (סימול: FB) קפצה 1.5% ואמזון (סימול: AMZN) עלתה 1.65% ושני אלו הובילו את התיקון בסקטור. מדדי וול סטריט S&P 500 0.13% דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% בגזרת הדואליות ​ מניית מזור (סימול :MZOR) סגרה בעליות קלות לאחר מסחר סוער במניה בימים האחרונים. אתמול, המניה ביצעה אתמול זינוק של 10.36%, זאת בעקבות סקירה שהוציא גוף ההשקעות לדנבורג טלמן (Ladenburg Thalmann) שהתייחס בסלחנות לדבר חקירת רשות ני"ע וכתב וטען כי אין שיני בביזנס של מזור. נזכיר כי המניה ירדה בשיעור של 18.4% בשבוע שעבר ברקע לדיווח החברה על פשיטת רשות ני"ע על משרדי החברה. מניית מיילן (סימול: MYL) סגרה בירידות שערים של כמעט 3% בניגוד למגמה הסקטור הפארמה והביומד בוול סטריט. הירידות נרשמות ברקע למחקר שפורסם היום בשווקים שחקר את אחד ממוצרי הדגל של החברה – ה'אפי פן'. המחקר גרס כי 90% מכמות החומר הפעיל בתרופה, עדיין שימושי גם לאחר שפג תוקפה על פי החברה. בתחום המאקרו, עיני המשקיעים נשואות היום גם לפתיחת ועדת השוק הפתוח של הפד'. הועדה צפויה לפרסם את החלטותיה מחר בנוגע למדיניותה המוניטארית, כאשר הצפי של המשקיעים בשוק הוא שהפד' יעלה את הריבית בעוד 0.25%. בנוסף, המשקיעים מצפים בדריכות לשמוע את הפרשנות של נציגי הפד למצב הכלכלה, וכן כיצד הבנק מתכנן לממש את תוכניותיו להקטין את מאזנו, העומד כרגע על 4.5 טרליון דולר. בשעה 15:30 התפרסם מדד המחירים ליצרן בארצות הברית לחודש מאי. המדד הראה על עלייה של 2.4%, בעוד הצפי היה ל2.3%. נתון זה מחזק את החששות ממהתחזקות האינפלציה ולכן הדולר עולה, בצפייה לפעולות הפד'. שוק הסחורות הנפט סגר בעליות של עד 0.6%,ונסחר כעת ברמה של 46.3 דולר לחבית. הסיבה לירידות הינה נתון תפוקת הנפט ממדינות אופ"ק שעלה על צפי המשקיעים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לביזפורטל 14/06/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    ביום חמישי מתחילה להיסחר.תודה
  • 3.
    נס נס 13/06/2017 23:22
    הגב לתגובה זו
    גם אני. ועוד רבים כמוני חושבים שביזפורטל צריך להרחיב יותר על מניות ישראליות..זה המידע היחיד שיש לנו ..לפני תחילת המסחר כאן..תודה אם תואילו להתיחס יותר
  • מצטרף לנל 14/06/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    יודעים שביזפורטל לא מעניין ככ בוול סטריט אז אפילו לא נכנסים לטור הזה. וחבל. זה יכול להרים את ביזפורטל.
  • 2.
    רק למעלה 13/06/2017 23:07
    הגב לתגובה זו
    השורטיסטים מיללים מבכי
  • מומחה 14/06/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    ממש לא, השוק בשיא, שאלה של זמן מתי תהיה התנגשות בין החלום למציאות. טסלה בין הראשונות שיצללו, בדיוק כמו שאמאזון התרסקה בבועת הדוט קום
  • 1.
    דוד 13/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    למה לא מזכירים את המניות הללו. מובילאי קיבלה אישור רשמי על מכירתה לאינטל.בריינסטורם קיבלה 2.1 מיליון דולר ממשרד הכלכלה מענק לפיתוח התרופה.מדוע ביז לא מרחיבים על ישראליות בוול סטריט
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: