אופקו צללה 5% בוול סטריט בשל חששות לגבי ה-4Kscore

מערכת Bizportal | (28)
נושאים בכתבה אופקו

מניית חברת אופקו הלת' שנסחרת גם בבורסה בת"א (סגרה ביום ה' לפי שווי של 22 מיליארד שקלים) צללה היום 5% בוול סטריט במחזור שכפול מהמחזור הממוצע. המניה פתחה פער שלילי של 5.9% לקראת הפתיחה בת"א.

ברקע, בג'פריס הותירו את ההמלצה על 'החזק' במחיר יעד של 10 דולר למניה אך העלו דאגות באשר לכיסוי הביטוחי מצד תכנית ה'מדיקייר' שיינתן למערכת האבחון של אופקו לחלות בסרטן הערמונית. מדובר באיבחון באמצעות בדיקת דם שאמור לחסוך ביצוע בדיקת הביופסיה שהינה בדיקה פולשנית. כיוון שהמודל העסקי של מערכת האיבחון מושתת על כל שהרופאים יקבלו החזר כספי מחברת הביטוח עבור כל בדיקה, החשש שמעלים כעת בג'פריס יותר דאגה של ממש בקרב המשקיעים.

וכך כותבים בג'פריס: "אנחנו מאמינים כי החלטה שלא לתת כיסוי ביטוחי למערכת האיבחון 4Kscore של אופקו תהיה עיכוב דרמטי (major setback) למערכת שנתפסת כמנוע צמיחה משמעותי של אופקו בטווח הקצר". צריך להזכיר כי ביוני 2015 רכשה אופקו את חברת המעבדות Biorefernce בסכום של 1.5 מיליארד דולר מתוך מטרה שחיבור עם חברה ענקית בתחום המעבדות יהווה מערך לקידום מכירת מערכת האיבחון לסרטן הערמונית (ה-4Kscore).

יו"ר אופקו פיליפ פרוסט אמר בעצמו בעת רכישת חברת המעבדות כי התשתית והפריסה של Biorefernce בנוסף לקשרים של החברה עם המבטחים - יסייעו משמעותית לאימוץ מערכת ה-4Kscore כעת נראה שכל המודל העסקי של מערכת האיבחון מוטל בספק, ומכאן הלחץ הגדול על המניה.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אופקו 09/10/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    היו שוחטים אותה בנאסדק לפחות 20% זה התרופה הכי חשובה של אופקו
  • 19.
    על בטוח 08/10/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    אוניית הקידוח ATWOOD ADVANTAGE בדרך לישראל. נמצאת שלושה ימי הפלגה ממייצרי גיברלטר, אמורה לעבור ב - 12/10/2016 בדרך לים התיכון ולישראל. לא מאמינים? תבדקו לבד בקישור הבא: https://www.vesselfinder.com/?imo=9626170
  • 18.
    העלו את מיילן 10% במסחר המאוחר. (ל"ת)
    חחח 08/10/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
  • אז מה זה יעזור לך ילד? חחחחחח (ל"ת)
    ל חחחחחח 08/10/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    למה הטיסה של מיילן באפטר לא משפיעה על הפער? (ל"ת)
    המתחזה 08/10/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    עברית שפה קשה אהה 08/10/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    "המניה הדואליות הענקית שצללה 5% ותעיב על מדד המעו"ף"
  • 15.
    יובל 08/10/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים ! מה עוד לא למדתם ? הרי קלינטון נגד מניות הפראמה וכל פעם שהיא עולה בסקרים להיות הנשיאה המניות הללו חוטפות וחזק .מה לא ברור לכם ? ולפי הסקרים האחרונים והקלטות האחרונות של טרמפ היא הולכת להיות הנשיאה .כלומר שנמשיך לראות שמניות הפארמה צוללות למטה וחזק ! !
  • זה די נכון 08/10/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    אבל אני מתנחם שארבעת המניות תגענה ל 1 או 0.. נוכל להיות רגועים ולטוס מעלה.
  • 14.
    בני 08/10/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    וול סטריט משוגעת על ד"ר פיליפ פרוסט וכיוצא בזה מאמינים מאוד באופקו,החברה בטווח של שנתיים תהיה שווה 20$ ואני מוכן לשים כל מה שיש לי על זה.מחזיק,בהצלחה לשורט וללונג.
  • 13.
    כמה יורדים ביום ראשון? (ל"ת)
    המתחזה 08/10/2016 02:08
    הגב לתגובה זו
  • שמע חבר 08/10/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    יעלה קצת או יירד 2 אחוז. יחסית למה שנפגוש באזור ראש השנה הבאה...אנו משחקים כרגע..
  • 12.
    האוזר, תמשיך לחלום יא אפס (ל"ת)
    גלבוע 08/10/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שמחה 07/10/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    יום ראשון-הכרישים יחזיקו המעוף בשיניים
  • יא טמבל 08/10/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    אני יודעת שיש אחרים בארץ ששמים ידם בפקיעה ומניידים אותה כרצונם עם חלק פיצפון מרכושם מה שיפב שהם לא מתעניינים בפוט וכול ולא עושים מבזה שימוש וגם לא בטכני ולא בסיטות באבא סאלי פשוט חכמים .לא מכורה אישית אבל שמעתי ממקורב שלהם שעושים עבודה בצינעה בלי דאאוינים ופאלאוורות ואף נמצאים בפקיעות דומות באמריקה. אנסה לברר את השם ואכתוב כאן ומה שאני חושבת שיודעת שזה לא מנהלי תיקים או מריצנים או קופות פנסיה או גמל ולא קרנות הם לא משתתפים בכל הפקיעות מידי פעם שבא להם ניכנסים ונוגחים בדאאונרים וכל האנשים הרעים שנמצאים בשוק שמנסים להטעות הציבור תוך כדי התנהגןת בזויייה והעלבות סתם
  • כריש 08/10/2016 00:04
    הגב לתגובה זו
    שבפתח נוסיף את שלנו. פקיעה אתה שואל? יש מצב לחמישה אחוז למטה.
  • 10.
    זקן בבורסה i 07/10/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    הדולר צפוי לזנק לכוון --3.9
  • 9.
    דודו 07/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    הבורסה שונאת את כחלון עד שלא יהיה שר אוצר אחר הבורסה בדרך לאבדון
  • 8.
    משקיע וותיק 07/10/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    ולהשפיע עליו לרעה יחד עם שאר מניות הפארמה.
  • 7.
    חחח 07/10/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    עם צמד המילים שחקן מעוף אתם מוחקים לי את התגובה?
  • מכיוון שהם שותפים (ל"ת)
    צבי 07/10/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גיא 07/10/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    יתכן שנוצרה הזדמנות קניה נוחה בשתי המניות שיורדות חזק. על סולארדג אין עדיין מידע.
  • "יתכן", אחלה מילה. יתכן שכן ויתכן שלא. תגובה פחחח (ל"ת)
    יש ר א לי 08/10/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הרק למעלה 07/10/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    שגם את עצמו.
  • 4.
    רק למעלה 07/10/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    לא ניזהרתם לפי עצתי אז תוכלו אותה. רק למעלה מעופ עובר את שיא השיאים ביום א.
  • עוקב אחרי הזקן חכם 07/10/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    עד עכשיו עלינו במדרגות . בחודשים הקרובים יורדיים. ובבורסה יורדים במעלית לא במדרגות. שכל החתולים ינסו לתפוס את המעלית....הצלחות לכולם ושבת שלום
  • 3.
    מוכן לספוג ירידה עד דולר אחד (ל"ת)
    המיואש 07/10/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ככה זה שמניית "זבל" קיקיונית מקבלת משקל גבוה (ל"ת)
    סוחר 07/10/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניות המעוף פח (ל"ת)
    המתחזה 07/10/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: