זה קורה: מסע"ת של אפל נערכת בשעה זו - האייפון 6S לא מרגש את המשקיעים

אפל חושפת את האייפון 6S את האפל טיוי וגם אייפד חדש. מה היה אומר על זה סטיב ג'ובס?
אלמוג עזר | (4)

לאחר צפי ארוך של השוק זה הגיע. מסיבת העיתונאים של אפל בכיכובו של מנכ"ל החברה טים קוק הסתיימה לפני דקות אחדות בסן פרנסיסקו. במסגרת האירוע, אפל חשפה שלושה מוצרים עיקריים. האייפון 6S, אייפד חדש ואפל טיוי. 

מה עושה המנייה?  APPLE

עם הצגת האייפון החדש, הירידות במנייה קוזזו. 

21:30 האייפון החדש מוצג - האייפון 6S והאייפון 6S פלוס מוצג על ידי פיליפ שילר, סמנכ"ל החברה. גודל האייפון 4.7 אינץ' ו-5.5 אינץ' בהתאמה.

האייפון יכיל מסך בשלושה מימדים. זכוכית המגע בעלת חישה ותגיב לכוח הלחיצה, לחיצה חזקה תביא לשימוש שונה אל מול לחיצה רכה. על פי אפל, המעבדים של האייפון החדש מהירים יותר ב-70% מאשר באייפון הקודם. עלייה של 50% בכמות הפיקסלים במצלמה החדשה. מחיר המכשיר יהיה דומה למכשיר האייפון 6 הקיים. 

20:58 - קוק החל להציג את האפל טיוי. "עתיד הטלוויזיה הוא האפליקציות". האפלקיציות יעבדו על האפל טיוי, כפי שעובדות על האייפון. הטלוויזיה תהיה בעלת זכוכית מגע. תכיל את סירי שתאפשר חיפוש מהיר של תכנים. האפליקציות של אפל עברו שינוי בכדי שיתאימו לטלוויזיה.

כמו כן הטלוויזיה תאפשר לרכוש מוצרים היישר מהבית דרכה. זאת לצד משחקי וידאו והשמעת מוזיקה.

 

20:33 - אפל חושפת את העפרון החדש שבייצורה. העפרון מהווה חלק ארגונומי שיאפשר עבודה טובה יותר עם האייפד החדש. לדברי המעצב הראשי של אפל, העבודה עם העפרון מגדילה את המהירות פי שתיים על האייפד.

הבשורה: אפל ממשיכה לשתף פעולה ולהיות ידודתית למשתמש בכל הנוגע למוצרי מיקרוסופט. יתאפשר עבודה עם אקסל ווורד בו זמנית בעזרת העפרון והאייפון. העפרון תומך גם בפוואר פוינט. 

20:20 - טים קוק הבטיח וטים קוק מקיים. לדבריו הוא עומד לחשוף את החדשות המרעישות ביותר בנוגע לאייפד מאז המצאתו. על המסך במסיבת העיתונאים מופיע אייפד שנראה גדול משמעותית מהתוצר הקיים כרגע בשוק. המוצר הוא ה-ipad pro. לצד האייפד, החברה תשווק מקלדת פיזית תואמת אייפד חדשה. חושף המוצר הינו ג'ון אייבי המעצב הראשי של אפל. 

 

לדברי קוק, זהו האייפד החזק ביותר שאפל אי פעם יצרה או מכל מוצר תחת טכנולוגיית ה-IOS שהחברה אי פעם יצרה. הסיבה ליצור אייפד חזק יותר בא לענות על צרכי העבודה והקריאה שהאייפון לא יכול לענות עליהם. גודל האייפד הוא 12.9 אינץ' עם 5.6 מיליון פיקסלים. המשימות הגרפיות באייפד השתפרו ב-90% וזמן הסוללה נאמד ב-10 שעות. 

20:05 - השנה נחשף האפל וואטצ' וטים קוק התייחס אליו עוד בטרם יעבור אל שאר המוצרים. לדברי קוק, השעון שינה לחלק מלקוחות אפל, השעון היה בגדר משנה חיים ושביעות רצון של הלקוחות הגיעה לשיא של 97%. בתוך כך, ג'ף וויליאמס, לאחר שהדגים את אפשרויות הבריאות הטמונות באפל וואטצ' טוען שהדגם הבא כבר יהיה בעל פוטנציאל פיתוח בלתי מוגבל. ווילאמס גם חשף כי רצועות חדשות של השעון ישווקו בחודש אוקטובר הקרוב. 

 

נסיים עם מה שסטיב ג'ובס היה אומר ככל הנראה על הפיתוח החדש של אפל 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    yvgeny82 10/09/2015 00:44
    הגב לתגובה זו
    הם יוכלו לנצל אותו למשל גרפיקאים מה קשור ג'ובס הוא כבר לא איתנו לצערנו או לא אבל אפל ממשיכה בלמכור מאות מיליוני איפונים ואיפדים ועכשיו גם שעונים. לא ברור למה כל סוכר כלכלי חושב שאפל סימה את דרכה ההיסטורי וכל רבעון היא מוכרת פי כמה איפונים ואז כמובן קופצים הנה האיפדים יורדים במכירות השעונים אפל מסתירה כמה היא מוכרת האפל טיוי לא יצא לשוק כבר כמה שנים זהו אפל סימה את דרכה בעולם יאללה תפסיקו עם החיזוי הגרוע שלכם תתרכזו באיזה דברים חדשים אפל מביאה שאחרי זה כל סמסונגים גוגלים אנדרואידים מחכים אותה כמו ילדים בגן ואתם רצים אחריהם כאילו הם המציאו את הגלגל.
  • 3.
    שמקה 09/09/2015 23:45
    הגב לתגובה זו
    עד סוף 2016 אפל תגרד 200 דולר למנייה. לפי דעתי צריך הרבה סבלנות וזו הזדמנות קניה.החברה שווה הרבה יותר ממחיר המנייה כיום ושיהיה בהצלחה לכווווווולם
  • 2.
    סתם חיקויים וטכנולוגיה בינונית למכורים בלבד (ל"ת)
    פמפום לבטריה 09/09/2015 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאור 09/09/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    רק שהפעם מייקרוסופט נכנסת לתמונה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: