קוקה קולה
צילום: יח"צ

וול סטריט גאה להציג: מניות החברות הותיקות מבצעות קאמבק

אלמוג עזר | (1)

לרוב כשהמשקיעים או האנליסטים חושבים על וול סטריט, מה שעולה בדמיונם הן חברות הטכנולוגיה כמו אפל או מיקרוסופט. אבל עונת הדוחות הנוכחית, ככל הנראה, שייכת לחברות הותיקות יותר. 

אפל ומיקרוסופט פרסמו אתמול בלילה את הדוח הפיננסי לרבעון השני והציגו תוצאות שאינן עולות בקנה מידה אחד עם ציפיות המשקיעים. בהתאם לכך המשקיעים היום שולחים את מניות החברות המוזכרות לירידות חדות

מניית אפל: APPLE

מניית מיקרוסופט: MICROSOFT

לאחר האכזבה מחב' הטכנו' הגיע היום (ד') תורן של חברות המסורתיות יותר- קוקה קולה ובואינג לפרסם את הדוח הפיננסי שלהן לרבעון האחרון. התוצאות של חברות אלו כבר התקבלו באהדה גדולה יותר בוול סטריט, כאשר שניהן הציגו רווח גבוה יותר מהצפי של השוק. לא רע בשביל שתי חברות שהוקמו בשנת 1892 ו-1916 בהתאמה. 

שתי המניות המוזכרות מציגות היום עליית שערים.

מניית קוקה קולה: COCA COLA

מניית בואינג: BOEING

לא כזה אפס

חברת קוקה קולה נאבקת בעלייה בשווי הדולר אל מול שאר מטבעות העולם. הדולר שהתחזק בכ-20% אל מול סל המטבעות בשנה האחרונה, גורם למוצרי החברה להפוך יקרים יותר מחוץ לארה"ב.

בהתאם לכך, מכירות ענקית המשקאות ירדו ב-7% ברבעון האחרון לעומת הרבעון הקודם. אם כי חברת קוקה עושה מאמצים להמשיך ולקדם את המותג של קוקה קולה זירו עם העלייה בטרנד הבריאות העולמי. המכירות של זירו קולה עלו ב-6% ברבעון. כמו כן קוקה קולה ממשיכה להרוויח ממוצרים משלימים אותם היא מייצרת או משווקת דוגמת קפה, חלב ומים מינראליים.

אצל בואינג, העסקים כרגיל. מספר הנוסעים והתיירים ממשיך לגדול במרחב גלובאלי מדי שנה.  העלייה בשוק התיור העולמי הינה חדשה מצוינת ליצרנית המטוסים הותיקה. בואינג דיווחה על ביקושי שיא למטוסי נוסעים כמו 747 או 787. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דני 22/07/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    הייתי קצת מקצר, אבל בהחלט מרשים.

טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת?

עמית טל |
נושאים בכתבה אלון מאסק טסלה
מניית טסלה (סימול:TSLA) איבדה 4.2% ביום המסחר האחרון לשבוע זה במחזור שכמעט כפול מהממוצע והשלימה ירידה של מעל 9% משיא כל הזמנים שנקבע רק בתחילת השבוע. ברקע לירידה החדה, חברת AMD (סימול:AMD) הכחישה רשמית את השמועות שהיו בשבוע האחרון על שיתוף פעולה בין החברות. והייתה גם את המלצת המכירה של ג'פריס שנקבו במחיר יעד של 240 דולר (מול מחיר של 390 דולר שבו נסחרה המניה בתחילת השבוע). כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי היא מפסיקה את ייצור הרכב הזול ביותר של החברה, דגם S עם ההנעה האחורית החל מה-24 לספטמבר. החברה תמשיך לייצר את ה-S של החברה. הודעת החברה באה ברקע לזינוק בייצור רכב הדגל שהושק מוקדם יותר השנה. כזכור מניית החברה קפצה מוקדם יותר החודש לשיא כל הזמנים זאת לאחר שהממשל בסין טען כי הוא שוקל איסור על יצור ומכירה של מכוניות עם בעירה פנימית במטרה להקל על זיהום האוויר במדינה. המשמעות: דחיפה אדירה לסקטור המכוניות החשמליות, וטסלה הינה שחקנית גדולה בתחום. אך עתה נראה כי הסנטימנט של החברה משתנה. ייתכן כי שינוי הסנטימנט נובע גם מהעובדה כי מניית החברה, כמו יתר חברות הנאסד"ק, נהנתה בשנים האחרונות מהכסף הזול ששטף את השווקים, ועתה בעקבות הודעת הפד' על צמצום המאזן, אלה הן החברות הראשונות להיפגע. הכירו את מדד M1 : מדד היצע הכסף הנזיל ביותר,כלומר המדד מודד את כמות המטבע והנכסים הניתנים להמרה במזומן במהירות : פקדונות העו"ש וההשקעות בנכסים נזילים. בשנים האחרונות רואים קשר ישיר בין גידול בכמות הכסף למחירי הנכסים. שימו לב לגרף הבא שמסביר זאת בצורה טובה יותר. הגרף מציג את מניית טסלה מול היצע הכסף, המניה נעצרה בכל פעם שהגיעה לגבול העליון של היצע הכסף.