וול סטריט: הנאסד"ק זינק 1.5% וסגר שבוע חיובי למרות הדרמה ביבשת אירופה

מניית פייסבוק קפצה 2.5%, ולינקדין הוסיפה 1.2%, גאפ דיווחה לשוק את תוצאות הרבעון ונחלשה 0.4%
אלמוג עזר | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר האחרון של השבוע הסתיים בניו יורק והמדדים סיימו בעליות שערים חדות. מקור העליות הוא האופטימיות שהציפה את השווקים עם היוודע הצעתה של יוון לרפורמות כלכליות מקיפות במדינתה תמורת קרנות סיוע מיבשת אירופה. רפורמות שככל הנראה מקובלות על מקבלי ההחלטות ביבשת.

בכך לעת עתה ככל הנראה מסתיימת לה הסאגה היוונית לחודשים הקרובים (ההצעה עדיין טעונה אישור של היורוגרופ) וגוש היורו צפוי לשוב לאיתנותו. גוש היורו הוא שותף המסחר הגדול ביותר של ארה"ב ובתוך כך משפיע באופן משמעותי גם על הכלכלה האמריקנית. גם העליות החדות באסיה הרגיעו את הרוחות מסביב לעולם. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

יומן מאקרו

בשעה 19:30 נאמה ראש הבנק המרכזי האמריקני (הפד') ג'נט יילן ושיתפה את אזרחי המדינה בהשקפתו של הפד' כלפי הכלכלה המקומית והצמיחה שלה בחודשים הקרובים. הנגידה חרגה מעט מדף המסרים הרגיל של הבנק המרכזי ואישרה כי הריבית בארה"ב תועלה השנה לראשונה מאז שנת 2008. לקריאה מלאה.

מניות בכותרות 

לינקדין (סימול: LNKD) - חברת mizuho החלה לסקר את רשת העסקים החברתית תחת המלצת "buy"' ומכנה אותה כמניה הקטנה הטובה ביותר לרכישה כעת. לדעת מיזוהו לינקדין הפכה להיות חברת תקשורת מספקת חומר מקצועי וכלים מקצועיים שאינם נמצאים במקום אחר. 

גאפ (סימול: GAP) - החברה דיווחה על ירידה של 1% במכירות של חנויות קיימות. הצפי של השוק היה כי הירידה במכירות תהיה נמוכה יותר. 

ג'נרל אלקטריט GENERAL ELEC החברה ממשיכה במסע המכירות ענפיה הפיננסיים שאפיינו את פעילותה הכלכלית בעשור הקודם. החברה החברה תקבל הצעות רכישה של המחלקה ביפן החל מאוגוסט. 

פייסבוק FACEBOOK - החברה מחפשת לחתום על הסכם זכויות עם חברות מוסיקה בכדי להתמיע אותה ברשת החברתית. 

סחורות

הנפט סיים את היום בירידות מינוריות אל מחיר של 52.8 דולר. מחיר הזהב נסחר ביציבות מחירים בשווי של 1,161 דולר לאונקייה. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יהודה י 11/07/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    עליות. חדות צפויות בבורסה בתא״ בשבוע. הבא המשבר ביון יגיע. לסיומו בהצלחה בסין. עליות חדות. בקיצור. חוזרים. למסלול העליות. !!!
  • 10.
    מוטי 11/07/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    הבורסה שלנו חייבת. לתקן את הירידות. כמו בכל בורסות העולם צפויות עליות חדות מאוד בתחילת השבוע !!!
  • 9.
    וורן באפט פתח בשבוע שעבר לונג על אירופה וsp טמבל הוא לא (ל"ת)
    אינדיאני 11/07/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יהיה פה שורט סקוויז כי אירופה ואמריקה יטוסו כל השבוע (ל"ת)
    אינדיאני 11/07/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ביום חמישי הקרוב אנחנו ב1730 במעוף-ואם לא אני עגל (ל"ת)
    אינדיאני 11/07/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מיקי 11/07/2015 08:20
    הגב לתגובה זו
    זוכר שקניתי אותה ב-51 דולר אחרי הבום של הדוח הראשון . מיד ירדה ל-43 . הייתי בטוח שאני מטומטם. אך לא נבהלתי החזקתי חצי שנה ומכרתי ב-67 דולר. חשבתי שאני גדול . אמרתי: כשירד ל-50 אקנה שוב. לא ירדה. עכשיו היא ב-88 דולר. איזה פחדן יצאתי.
  • 5.
    לידו 11/07/2015 08:10
    הגב לתגובה זו
    באירופה ב-3 הימים האחרונים עלו 6-7 אחוזים. באסיה ב-2 ימים האחרונים עלו 5-10 אחוזים !!!! בארהב ביומיים האחרונים עלו 2% מכיוון ששם גם לא ירדו בעקבות המשבר ביוון. את ישראל המשבר היווני שבר לגמרי והיא ירדה 6 ימים רצופים ותיקנה בקושי רב ביום חמישי. לכן בישראל בשלושת הימים האחרונים ירדו 0.2% , ישראל אכן עלתה ביום חמישי 1% אך יום לפני זה התרסקה 1% בזמן שבאירופה טסו ויום לפני זה ירדה האומללה עוד 0.3% ולפני זה בכלל צללה בלי שנורקל. אין ספק שהבורסה הישראלית התאומה היוונית הזדהתה עם הבורסה היוונית וירדה במקומה מאחר שביוון הבנקים היו סגורים. יום ראשון ההלם שלכם יהיה אדיר כי הבורסה הישראלית כבר רואה קדימה את המשבר באיים הקנריים לכן תרד 1%.
  • 4.
    אבי כהן 10/07/2015 22:15
    הגב לתגובה זו
    עליות. חזקות בפתיחת השבוע. אצלנו בבורסה בתא״
  • 3.
    כמה קול 1710 יזנק ? 10/07/2015 22:07
    הגב לתגובה זו
    כמה קול 1710 יזנק ?
  • מקסימום יעלה 50% כלומר 180 שח . תהיה עשיר (ל"ת)
    חחחחח 11/07/2015 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שכחו להגיד טאואר עפה כמעט 4 אחוז (ל"ת)
    טאואר חמה 10/07/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    co007 10/07/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    המפולת האמתית בדרך. בסוף כולם מתרסקים .........
  • יהודה 10/07/2015 21:20
    הגב לתגובה זו
    נראה שיש לכם פוטים שהולכים לחטוף חזק למטה ביום א. שחילקו את השכל הייתם אחרונים בתור. בושה לכם.
  • מיקי 10/07/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    כולם תאבי בצע לא רואים ממטר. בסוף הבורסות יתמוטטו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: