נתון חלש: בחודש מארס הצרכן האמריקני חזר לקנות, אך פחות מהצפוי

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה תוצר מקומי גולמי

העסקים כרגיל. המכירות הקמעונאיות בארה"ב שבו לעלות בחודש מרץ, לאחר החודשיים הראשונים של השנה בהן האזרח האמריקני הציג ירידה בפעילות הצרכנית שלו. הצרכנים הגדילו את הרכישות בעיקר בתחום התחבורה אך גם בענפים נוספים.

על פי כלכלנים שונים, תוצאות אלו מעידות כי הירידה בצמיחה בתוצר בחודש מרץ הייתה זמנית בלבד. הצריכה הפנימית בארה"ב מרכיבה שני שליש מתוך התוצר הכלכלי הלאומי.

על פי לשכת המסחר האמריקנית, המכירות הקמעונאיות עלו בחודש מרץ ב-0.9%. זוהי העלייה החדה ביותר מאז חודש מרץ אשתקד. העלייה מחזקת את הדעה כי הירידה בקצב הצריכה שהתבצעה בחודשיים האחרונים נובעת בעיקר מעונת חורף קשה.

הצפי של השוק לעליה בצריכה, כפי שנאסף על ידי רויטרס, היה לעלייה חודשית בת 1%. אנליסטים שונים מאמינים כי עלייה בצריכה האמריקנית כפי שדווחה החודש, אמורה לאפשר לבנק המרכזי להעלות את הריבית כבר השנה.

המכירות הקמעונאיות של מוצרי הליבה (הזמנות שמייצגות בצורה נאמנה יותר את ההוצאות של הצרכן הפרטי כפי שמיוצגות בתוצר הלאומי), לא השתנו בחודש מרץ. הצפי של השוק בתחום מוצרי הליבה היה לעלייה של 0.5%. 

לאחרונה גברו החששות לגבי המשך הצמיחה בארה"ב לנוכח המידע שזרם מענפים של מסחר, הוצאות צרכניות, ייצור ובניית בתים. אלו הציגו עליה של 1.5% בקצב שנתי בחודשיים הראשונים של השנה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה