יום אדום בוול סטריט: לאחר ראלי של שלושה ימים, ה-s&p 500 נחלש 0.4%

נטפליקס זינקה 4.4%, מניית אפל ירדה 0.3% למרות הצלחת המכירות של השעון החכם בסוף השבוע
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הראשון לשבוע (ב') בניו יורק נפתח בעליות שערים נאות אך עם הכניסה למחצית השניה של המסחר, החל להיסחר במגמה שלילית. המגמה השלילית הופיעה כנגד המגמה החיובית שאפיינה את בורסות ניו יורק בשבוע שעבר.  במשך היום לא התפרסמו הודעות דרמטיות פרט לפרסום המאזן התקציבי של ארה"ב לחודש מרץ (שצפוי לקבוע את המשך כיוון הדולר אל מול מטבעות העולם). הנפט המשיך היום את הראלי במחירו מאז תחילת חודש אפריל.  הדאו ג'ונס נחלש 0.44%, ה-s&p 500 השיל 0.46% והנאסד"ק ירד 0.15% יומן מאקרו  מאזן התקציב הפדרלי - בשעה 21:00 (שעון ישראל) נשיא ארה"ב מסר לקונגרס את הפער שבין הכנסות הממשל לבין ההוצאות שלו. המשקיעים מצדם התמקדו בהודעה מתוך הצפי כי זו אמורה להשפיע על חוזקו של הדולר אל מול שאר מטבעות העולם (פער הכנסות קטן אמור לתמוך בשווי הדולר). בשנה האחרונה, הדולר עלה בכ-20% אל מול סל המטבעות ובתוך כך יצר חששות כי הוא עלול לפגוע ברווחי החברות הבינלאומיות האמריקניות. המאזן התקציבי היה שלילי בגובה של 53 מיליארד דולר (שלילי יותר מהתחזית).  מניות בכותרות  אפל  APPLE - 48 שעות לאחר שאזלו השעונים החכמים של החברה, הודיעה האחרונה לרוכשים כי יצטרכו להמתין יותר מן הצפוי למשלוח השעון. התאריך החדש המוערך לקבלת השעון הינו מאי הקרוב ואולי אף יוני. בנק אוף אמריקה  BANK OF AMERICA יצאה בתחזית כי אפל אמורה להוציא למשלוח כמיליון שעונים.  נטפליקס  NETFLIX - חברת UBS יצאה בהמלצה חמה על המניה. הראשונה העלתה את הדירוג של מניית נטפליקס לרמת "רכוש" מ"ניטרלי" ובתוך כך העלתה את מחיר היעד של המניה ל-565 דולר. ביו.בי.אס ציינו שלעת עתה הראלי שאפיין את המניה בשנת 2013 הגיע לסיום, למרות שההכנסות זינקו בחברה בתקופה זו.  פנדורה (סימול: P) - מניית החברה עולה 4.5% בשלב טרום המסחר לאחר שבמגזין הוול סטריט ז'ורנל ציינו כי המתחרים של החברה Spotify נמצאים בבעיות נזילות. במהלך המסחר העליות נחלשו, אם כי המניה עלתה בכ-0.7% בסיום יום המסחר.  סחורות  מחיר הנפט התחזק 0.4% אל מחיר של 51.8 דולר לחבית ומחיר אונקיית זהב ירד 0.5% אל מחיר של 1,998 דולר.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שירין 14/04/2015 03:15
    הגב לתגובה זו
    הבורסה בת"א רק צפונה לגבי טאואר.סבלנות מפסידן אצלנו היא תעלה אוטטו פרסום דוחות חיוביים בהחלט היום או מחר..
  • 3.
    אורי 14/04/2015 00:47
    הגב לתגובה זו
    ישאיר בעצם רק אוכלוסיה ולא מחבל אחד אפילו ואת זה כולם יודעים ולא רק בצבא אז מיותר לתקוף איזור אוכלוסיה, הגיע הזמן להלחם בהם עצמם ולהרוג בהם שבאמת ירתעו כי הזמן שהם תמיד מחכים לסבב נוסף הוא אך ורק להתחמש מחדש ולא בגלל רתע
  • 2.
    אורי 14/04/2015 00:46
    הגב לתגובה זו
    אז ככה, אלף כל נסראללה לא סתם אמר את מה שאמר כי הוא מפחד, דבר שני הוא מדבר ככה כי הוא ממש לא מעוניין בשום מלחמה איתנו כי יש לו ים של עבודה עם דאעש, ומה גם שהוא מבזבז הרבה תחמושת עליהם, דבר שלישי בקשר לסירטון שהם פרסמו איך הם יכבשו ערים בישראל זה פשוט הטעיה לכל בר דעת ושכל והם ממש לא ינהגו ככה, ועכשיו הכי חשוב אם אנחנו רוצים לנצח אז ישר צריך להכנס כדי כמה שיותר להרוג בהם ולהרוויח זמן בזה, ודבר שני אוי ואבוי לתקוף מהאוויר גשרים וחשמל ושטויות ואזורי אוכלוסיה כי זה מהר יביא עלינו את דעת הקהל להפסיק ולא חסר לנו על הראש עכשיו גם ככה מהעולם והחרמות והנידויים,את הפינישים של השטויות האלה אפשר תמיד לעשות בסוף כמו בעזה עם הבניינים רבי הקומות, הכי חשוב זה להכנס מיד ולפגוע בהם עצמם ולא לחכות כל פעם חודש כדי להכנס ורק לתקוף מהאוויר כי גשרים וחשמל ובתים הערבים יודעים לבנות מהר ויתנו להם ויעזרו להם ושוב העולם מהר יפסיק אותנו ולך תדע אם הוא יעצור אותנו כשכבר יש לנו כמות הרוגים מטילים , אנחנו צריכים להשמיד את המחבלים ולא לדמיין שהם נמצאים במקום ששולחים טילים עליינו, מה שישלח מהאוכלוסיה ישאיר בעצם רק
  • 1.
    המפסיד 13/04/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
    מתי דוחות טאואר בבקשה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: