לראשונה מאז 2011: מדוע לטים קוק יש 74 מיליון סיבות נוספות לחייך?

ברבעון האחרון (Q4 2014), אפל מכרה 74.8 מיליון סמארטפונים מסביב לעולם, לעומת סמסונג שמכרה ב- 73 מיליון סמארטפונים בלבד.
אלמוג עזר | (2)
נושאים בכתבה אפל

לאחר שבחודש ינואר פירסמה את הדוח הפיננסי ששבר את כל התחזיות והמניה טיפסה לשיא כל הזמנים, היום (ג') מתפרסמים נתונים נוספים שממחישים את הצלחת החברה בשנה האחרונה. לראשונה מאז שנת 2011 ותחת ניהולו של טים קוק, אפל מכרה כמות גבוהה יותר של סמארטפונים מיריבתה המרה סמסונג. כך על פי מחקר של חברת גרטנר.  ברבעון האחרון (Q4 2014), אפל מכרה 74.8 מיליון סמארטפונים מסביב לעולם, לעומת סמסונג שמכרה ב- 73 מיליון סמארטפונים. אפל החזיקה יותר מ-20% מגודל השוק של הסמארטפונים. בעקבות ההצלחה במכירות של אייפון 6 ו-6 פלוס ברבעון האחרון לשנת 2014 החברה דיווחה על רווחים של 18 מיליארד דולר, הרווח הגבוה ביותר שדווח אי פעם מחברה ציבורית.  מכירות האייפונים גדלו ב-49% ברבעון האחרון של שנת 2014, אל מול הרבעון האחרון אשתקד על פי גארטנר. סמסונג ששלטה בתחום בארבע השנים האחרונות, רשמה באותה העת ירידה של 1% במכירות.  החולשה במכירות של סמסונג אינה רגעית. בינואר החברה דיווחה על הרבעון החמישי של ירידות במכירות של חטיבת הסלולאר. השיא במכירות הסמארטפונים של סמסונג היה אי שם ברבעון השלישי של שנת 2013 (על פי אותו מחקר). בד בבד עם התחזקותו של האייפון, סמסונג גם מאבדת לקוחות לחברות סמארטפונים סיניות כמו Xiaomi ו-Huawei. שתי האחרונות מחזיקות כבר 7.7% מהשוק העולמי. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בא 04/03/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    וגם ניבחר להיות ראשממשלה ,שתי ציפורים בתקיפה אחת .
  • 1.
    6+6/5/8/ 04/03/2015 08:00
    הגב לתגובה זו
    וגם לזכור שהנתונים האלו הם בתקופת ההשקה של אייפון מוצלח מול מודל כושל של סמסונג.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.