מניית היום: הסינית הזו מזנקת כ-36% לאחר חתימת ההסכם עם רשת פוקס

החברה יו און דימנד חתמה על שידור תכנים אמריקנים בסין וטסה במסחר. אז מדוע היא לא מומלצת על ידי האנליסטים?
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה סין

תיאבון לבידור אמריקני? חברת YOU On Demand Holdings הסינית פרסמה היום על חתימה עם רשת הבידור פוקס. במסגרת ההסכם תוכל החברה לשדר את תכני הרשת פוקס בסין. השידור יוכל לעשות דרך כבלים ואף דרך הסלולאר.

בעקבות ההודעה, מניית החברה מזנקת יותר מ-30% במסחר ולאורך היום נעה בתנודתיות חריפה.

שיין מקמהון (Shane McMahon), מנכ"ל יו און דימנד, פרסם כי שיתוף הפעולה עם רשת הבידור הזוכה פוקס "מוכיח את המחויבות שלנו לשדר את התכנים הטובים ביותר ללקוחות". כמו כן הוסיף כי "אנחנו שמחים להביא את התכנים האמריקנים הללו לאזרחי סין".

על פי האנליסטים של דה סטריט, למרות הזינוק החד במניה מגדירים אותה כ"מכור"(sell). לטענתם, החברה סובלת מכמה נקודות חולשה משמעותיות. אלו ישפיעו לאורך זמן על תשואת מניית החברה ויקשו על המשקיעים להניב תשואה עודפת על פני השוק. החסרונות של החברה פזורות על פני מספר תחומים כמו ירידה ברווח הנקי, תשואה להון מאכזבת והיסטוריית ביצועים חלשה של המנייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.