מרגישים את ההאטה: סנטימנט הצרכנים בארה"ב ירד ל-74.1 נק' ביוני

ירידה במחירי הבנזין לא הצליחו לבטל את נתוני התעסוקה החלשים והתנודתיות הגבוהה בשוק ההון
דניאל פליישר | (1)

מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בשיתוף עם סוכנות הידיעות רויטרס פורסם היום (ו') והציג ירידה חדה בשבועיים הראשונים לחודש יוני, לאחר שחודש מאי הציג התחזקות יוצאת דופן.

המדד ירד לרמה של 74.1 נקודות מרמה קודמת של 79.3 נקודות, כאשר האנליסטים ציפו לרמה של 77.5 נקודות. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר של השנה שעברה וטרם תחילת המשבר האחרון, המדד הציג ממוצע של 87 נקודות לאורך השנה.

עיקר הירידה מיוחסת לציפיות הנמוכות שיש לצרכן האמריקני, אשר ירדו לרמתן הנמוכה ביותר ב-2012 של 68.9 נקודות. גם התחזית בנוגע למצב הכלכלי של ארה"ב בעוד 12 חודשים ירד בצורה דרמטית מרמה של 91 נק' לרמה של 82 נק'.

מהצד השני, השפעות האינפלציה החלו לרדת והצרכנים מתחילים להרגיש בנוח עם מחירי הדלק שממשיכים לרדת לאחר הירידה החדה במחירי הנפט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דראגי:"פוליטיקה..." 15/06/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
    בתמורה לתענוג של רגע או בגלל הבחירות בארה"ב בנובמבר ישלמו עשרות מיליוני בני-אדם ברחבי העולם בחייהם.גם בכלכלה לא קיים מצב של יש מאיין.על אף מכונות ההדפסה.נקווה שהאחראים יישפטו על מעשיהם בבי"ד לפשעי מלחמה ויבלו את שארים ימיהם מאחורי סורג ובריח.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.