EBAY הגיעה לשיא של כל הזמנים; "חברה בעלת צמיחה איכותית במחיר סביר"
מניית אתר המסחר האלקטרוני באינטרנט, EBAY (סימול: EBAY) הגיעה היום (ה') לשיא של כל הזמנים כאשר היא סיימה את יום המסחר במחיר של 52.20 דולר למניה. השיא לא מפחיד את האנליסט גיורא קוצ'ינסקי, ראש מחלקת מחקר בקמליה קפיטל מרקט מלהמשיך ולהמר על המניה. "אני מדמה את ההשקעה בחברת EBAY כהשקעה בחברה בעלת צמיחה איכותית במחיר סביר", כך נאמר בסקירה של של גיורא קוצ'ינסקי, ראש מחלקת מחקר בקמליה קפיטל מרקט הממליץ על קנית המניה של החברה . קוצ'ינסקי המשיך וטען שסיבות נוספות שבגללן המנייה מומלצת לקנייה היא מיצובה הנוכחי של חטיבות החברה, אשר צפוי לסייע לה לנצל את ההזדמנויות הקיימות בתחום המכשירים החכמים. עוד צוין שפייפאל נהנית מצמיחה בתחומי הפעילות ומאפשרויות אדירות לכניסה לתחומים חדשים. ביניהם המכשירים החכמים וכן מתחומי תשלום כגון מזומן, צ'קים וכרטיסי אשראי שכלל אינם קשורים לפעילות המסורתית של החברה במסחר המקוון. "למרות עלייה במחיר המניה וכן בתמחור החברה באופן כללי, להערכתי השקעה במניות החברה מעניקות יחס סיכוי\סיכון מועדף ואנו רואים את הזינוק האחרון במחיר המניה, כפועל יוצא של שיפור בפעילות הקמעונאות המקוונת של החברה וכן שינוי בתמהיל ההכנסות של החברה כאשר פייפאל הופכת למהותית יותר ופעילות החטיבה לכשעצמה מצדיקה תמחור "שמן " יותר". לטענת קוצ'ינסקי, התחרות עם אמזון והעובדה ששיטת המכירה באמצעות מכרז איבדה מערכה, הובילו את ל-Turnaround שנחשב למוצלח ביותר בקרב חברות אינטרנט גדולות. באמצעות רכישות ושיתופי פעולה עם קמעונאיות מובילות,הצליחה החברה לנער מעליה את תדמית "שוק הפשפשים" וכיום לצד מציאות ,ניתן למצוא באתרי החברה, גם מותגים רבים. לסיום כתב: "חברת EBAY נסחרת במכפיל רווח חזוי (ארבעה רבעונים קדימה) של 18.8, מכפיל שאינו נמוך. יחד עם זאת חשוב לחזור ולהדגיש כי מדובר בחברה המחזיקה ביתרונות תחרותיים ברי קיימא ופועלת בשווקים שלהערכתי צפויים לצמוח בשנים הבאות בקצבים דו ספרתיים בינוניים. בהתבסס על האמור לעיל אני מתייחס להשקעה "כהשקעה בחברת צמיחה איכותית במחיר סביר אבל עם רמת סיכון גבוהה"
- 1.אחד שמבין 30/11/2012 14:44הגב לתגובה זונתוח מדוייק שצופה תהליכים עתידיים בתחום המסחר המקוון
לא בגלל הבלונד:למה פייסבוק מעוניינת לרכוש את ווילדפייר עבור 250 מיליון דולר?
מספר שבועות לאחר שאורקל (סימול: ORCL) קנתה את 'ויטרו' (Vitrue) בסכום של 300 מיליון דולר, ולאחר שסיילספורס.קום רכשה את 'באדי-מדיה' עבור 700 מיליון דולר - השמועה החדשה מביזנס אינסיידר היא ש'ווילדפייר' היא החברה הבאה להימכר לענקית אינטרנט. ווילד פייר (Wildfire), החברה של ויקטוריה ראנסום החיננית מניו זילנד, מתארת עצמה כ"כלי קל לשימוש וחזק המאפשר לך להצמיח, להפעיל ולייצר כסף מהקהל שלך בלינקדאין (סימול: LNKD), טוויטר, יוטיוב ופייסבוק (סימול: FB)" באתר האינטרנט שלה. הביזנס אינסיידר טוען כי פייסבוק ומארק צוקרברג הם המחזרים העיקריים אחר החברה של ויקטוריה ראנסום מניו זילנד. בשמועה זו יש מעט הגיון, זאת לאחר שפייסבוק צריכה בעצם למצוא דרך בה המשווקים שלה ייצרו כסף מדחיפת מוצרים כמו ווילדפייר דרך פרסום בכלים החינמיים של פייסבוק. גולדמן זאקס (סימול: GS) הוא הבנק המספק שירותים לווילפייר, ונראה כי הוא דוחף את לקוחותו לקבל הצעות רכישה נוספות מקונים אפשריים. הצדדים המעורבים סרבו להגיב לידיעה, וסכומים פוטנציאלים לעסקה טרם התגלו, אך המספר 250 מיליון דולר הוא סכום ספציפי עליו שמעו בביזנס אינסיידר.