יאהו ופייסבוק ישברו את המונופול של גוגל בתחום מנועי החיפוש?
האם המונופול של גוגול (סימול: GOOG) בתחום מנועי החיפוש בדרך להישבר? יכול להיות שכן. הסנדי טלגרף מדווח היום (א'), שמריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (סימול: YHOO) ושריל סנדברג, מנכ"לית התפעול של פייסבוק (סימול: FB) עורכות משא ומתן לגבי שיתוף פעולה במסגרתו אתר התוכן והרשת החברתית יפעילו מנוע חיפוש.
שני ענקיות האינטרנט שיתפו לאחרונה פעולה במספר פרויקטים קטנים, לדוגמא, הופעת חדשות יאהו על פייסבוק. עוד ראוי לציין שהיחסים בין שתי החברות עלו על דרך המלך לאחר שהשיגו פשרה בנוגע לתביעות הדדיות הקשורות בפטנטים.
הרשת החברתית שנוסדה על ידי מארק צוקרברג הצהירה בעבר שהוא מעוניין להשקיע יותר באפליקצית חיפוש. צוקרברג אמר באותו בהקשר שהרשת החברתית נמצאת בעמדה טובה ויחודית בכל הקשור ליכולת שלה לענות על השאלות שיש לאנשים. ברית בין השתיים תאפשר לפייסבוק לבצע קפיצה משמעותית לעבר השאיפה הנ"ל. יתר על כן, היא גם תוכל גם לשדרג את האופן שבו היא מפרסמת למשתמשים שלה, מכיוון שמנוע חיפוש יאפשר להבין טוב יותר את קהל היעד שלה.
באשר ליאהו, שהיה מנוע החיפוש הראשון ואיבד הרבה מנתח השוק שלו עקב הופעתה של גוגל, הרי שהוא יהנה ממיליארד המשתמשים של פייסבוק ויוכל אולי לחזור לימים הגדולים שלו.