מחקר חדש קובע: חוב האשראי הממוצע בארה"ב גדל 6%; "העוגה גדלה אך לווים פחות איכותיים מקבלים חלק גדול יותר מהעוגה"
לפי תוצאותיו של מחקר חדש לנתוני האשראי הצרכני שפורסמו היום (ג'), הצרכן האמריקני 'סוחב' עימו יותר יותר חוב מאשר בשנה שעברה אך רמת האיחורים בתשלומים עדיין נמצאת בשפל של 18 שנה.
החוב הממוצע של הצרכן האמריקני עלה ב-6% ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אמרה סוכנות האשראי טראנסיוניין, לרמה של 4,971 דולר. במקביל, מספר התשלומים אשר לא שולמו 90 יום ממועד החיוב עלה במעט לסך של 0.63% מכלל התשלומים לעומת 0.6% בשנה שעברה. לצורך המחשה שיעור עברייני האשראי ירד לרמת שפל היסטורי של 0.56% בשנת 1994, לפ נתוני הסוכנות.
רבים מהלווים נקטו בצעדים לצורך הגדלת החיסכון והורדת רמת החוב שלהם מאר המשבר האחרון שהחל בשנת 2007, אמרו בסוכנות האשראי. אפילו בעלי המשכנתאות הפכו את חשבונות כרטיס האשראי לעדיפות הראשונה במעלה על פני הלוואה שלקחו לרכישת ביתם.
למרות הנתונים הטובים במחקר, בטראנסיוניין מציינים כי העלייה במספר ההנפקות של כרטיסי האשראי אחראית לחלק מהעלייה בחוב הממוצע של הצרכן האמריקני ברקע להורדת סף ציון האשראי של הלווה. כך, מספר כרטיסי האשראי שהונפקו ברבעון השני עלו ב-4% לעומת הרבעון המקביל של 2011 ו-26.1% מתוכם הנפקו ללווים 'מסוכנים'.
"עוגת האשראי ממשיכה לגדול ולווים פחות איכותיים מקבלים חלק גדול יותר מהעוגה", אמר עזרא בקר, סגן-נשיא שירות הפיננסים העיסקי בטראנסיוניין.