חצי חינם מקדמת פרויקט מעורב שימושים ברחובות בהיקף של מיליארד שקל
חצי חינם נדל"ן הזרוע הנדל"נית של קבוצת חצי חינם מקדמת פרויקט מעורב שימושים בהיקף השקעה מוערך של כמיליארד וחצי שקלים ברחובות. החברה רכשה את הקרקע, מרכז "אמריקן סיטי" מהאחים משה ויגאל גינדי לפני שלוש שנים וחצי בסכום של 185 מיליון שקל. הפרויקט המתוכנן לקום על גג המרכז המסחרי של המכרז הממוקם בדרום מזרח העיר.
הפרויקט צפוי לכלול תוספת של מבנה תעסוקה בשטח של כ 20,000 - מ"ר , תוספת מבנה מגורים להשכרה בשטח של כ 35,000 - מ"ר עם 308 יח"ד המיועדות להשכרה ארוכת טווח, תוספת מבנה דיור מוגן בשטח של כ 35,000 - מ"ר כ 350 - יח"ד מגורים וכן תוספת של מבנה חניה בשטח של 40,000 מ"ר עבור תוספת של כ 600 - חניות חדשות למבני דיור מוגן ומגורים עתידיים. סה"כ המתחם מעורב השימושים, יכלול 130,000 מ"ר בנוי + 40,000 מ"ר חניונים עיליים כ 1400 חניות.
במצב הקיים כיום קיימות זכויות בנייה מאושרות מעל הקרקע לפי תכנית קיימת, לשימושי מסחר, משרדים וספורט ולכ-807 מקומות חניה תת קרקעיות ובקומת הקרקע.
ליהי סונק, סמנכ"לית נכסים בקבוצת חצי חינם: "הקבוצה בוחנת כל העת הוספת שימושים במרכזים המסחריים שלה הממוקמים במיקומים באזורי ביקוש. הוספת שימושי מגורים ותעסוקה מעל המרכז המסחרי, ייצר מתחם מעורב שימושים, שייתן מענה לתושבי העיר בכלל ולתושבי השכונות הסמוכות בפרט".
- 4.נחמה 27/10/2021 09:08הגב לתגובה זוכתושבת האזור שמח לשמוע שחברה פרטית משקיעה כל כך הרבה כסף בפיתוח שרותים עבור הקהילה בעיר. ישר כח להם!
- 3.ח.ג 25/10/2021 13:03הגב לתגובה זוחצי חינם קנו מגנדי אחזקות כמה חנויות ואת כל שאר החנויות פשוט הרסו בלי לשאול או לרכוש מבעלי החנויות האחרים . והם עדיין לא נ הבינו מה הם רכשו ( בית קברות היה וישאר בית קברות לנצח המקום).
- 2.רחובותי 25/10/2021 06:18הגב לתגובה זוממש תחקיר עומק. המרכז נמצא בדרום מערב
- 1.י.ב. 24/10/2021 19:08הגב לתגובה זובהצלחה להם בפרוייקט
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
