האם המשקיעים בארקו ייהנו מתשואה נוספת של 40%?
נתחיל מהסוף, עסקת ארקו החזקות HAYMAKER שבסוף שבוע שעבר נחתם הסכם מחייב לביצועה, מותירה עוד אפסייד של עשרות אחוזים "על הרצפה". אם משווים את התמורה בעסקה שאמורה להתקבל לאחר המיזוג בעוד 3-4 חודשים לעומת מחיר מניית ארקו כיום בבורסה בתל אביב. בשורות הבאות ננסה לתת הסבר לפער זה וגם לתובנות המסתתרות בין השורות.
בראש ובראשונה נרענן לגבי העסקה: ארקו היא חברת החזקות הנסחרת בישראל החברה מחזיקה ב 68% בחברת GPM, חברת אנרגיה אמריקאית המחזיקה באלפי תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב, GPM התרחבה מאוד בשנים האחרונות בעיקר כתוצאה מעסקאות של רכישות של מקבצים של אתרים הכוללים חנויות נוחות ותחנות דלק, מכירת הנדל"ן ושמירה על האופרציה התפעולית, כאשר, נכון להיום GPM מנהלת פורטפוליו של כ-1,400 אתרים ב-23 מדינות בארה"ב.
HAYMAKER (סימול: HYAC) היא חברת SPAC אמריקאית. SPAC משמעו: special purpose acquisition company דהיינו HYAC הוקמה כחברה ללא פעילות, החברה גייסה 400 מיליון דולר לפי 10 דולר למניה, כאשר מטרת הגיוס היא למצוא חברת יעד לרכישה ולהתמזג איתה. המהות של כל חברת SPAC היא לחפש הזדמנויות בקרב חברות פרטיות ולבצע רכישה הזדמנותית באופן שתציף ערך לבעלי המניות שרכשו את החברה עוד בטרם הרכישה.
מנהלי HYAC איתרו את GPM, בעלת פעילות תחנות ושיווק דלק מצליחה וצומחת ותפרו עסקה שבמסגרת שמה של HYAC ישתנה ל-ARKO CORP והיא תחזיק במניות GPM ובעלי מניות ארקו הישראלית יקבלו, בראש ובראשונה 0.86 דולר לכל מניה (717 מיליון דולר בסך הכל) כ-2.92 שקל למניה. ובנוסף, המשקיעים יקבלו את יתרות המזומן העודפות כדיבידנד מהיתרות הנוכחיות של ארקו בהיקף של כ-60 מיליון דולר כך שבסך הכל המשקיעים צפויים לקבל כ-3.15 שקל למניה, ונשאלת השאלה - מה גורם למשקיעים לוותר על 40% נוספים במחיר?
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל עסקת מכירה או מיזוג קיימת אי וודאות לגבי התממשות העסקה, החשש שאחד מן הצדדים ייסוג קיים תמיד, לרוב זה יוצג כאי קיום תנאים מתלים שיש בכל חתימת הסכם, בנוסף בעסקה שבה התמורה או רובה מתקבלים במניות קיים החשש שמחיר המניה שתתקבל בעוד כ-3-4 חודשים ירד, והתמורה כפי שהיא נראית לנו היום תהיה נמוכה יותר, ותיקי שוק ההון זוכרים כמובן את המקרה של כרומטיס שם התקבלו מניות של לוסנט ערב קריסת בועת הדוט קום וההמשך רשום בספרי ההיסטוריה של שוק ההון.
אין לנו כל ודאות שהעסקה תצא לפועל אולם, בין השורות ניתן לראות שלעסקה זו סיכויים גבוהים יותר להתבצע בעיקר בשל אופי הגופים המבצעים אותה: בראש ובראשונה, חברת HAYMAKER, מאפייניה הייחודים של חברת ה-SPAC הם כאלה שתומכים בקיום העסקה. נתחיל בכך שהחברה נוסדה בשביל לבצע עסקת מיזוג או רכישה של פעילות מוצרי צריכה. במקרה זה GPM עם אלפי תחנות דלק וחנויות נוחות עונה לקריטריון זה, והדבר השני והחשוב יותר, הצעת הרכישה מובאת לאישור כלל בעלי המניות של HAYC ואז מתקיים בחברות ה-SPAC מנגנון Redemption בו יכולים אלו המתנגדים לעסקה לפדות את מניותיהם במחיר זהה להשקעתם כ-10 דולר. מנגנון זה, הוא מפתח בהבנה שמחזיקי HAYC שאינם מרוצים מהעסקה לא "יזרקו" בשוק את מניית HYAC בעקבות אי שביעות רצונם אלא יבקשו לפדות אותה טרם העסקה ב-10 דולר או שימכרו את המניות במחיר גבוה יותר בשוק, ואלו שלא פדו הם אלו שיחזיקו את מניית HYAC לטווח ארוך יותר. אלה רואים לנגד עיניהם שערים גבוהים יותר וצפי לתשואה הולמת על השקעתם, לפחות בתקופה הראשונה שלאחר סיום העסקה.
זאת ועוד, מייסדי HAYMAKER הם בעלי ניסיון בתהליך, לאחר שבשנת 2019 השלימו עסקת מיזוג דומה וכמובן, אותם מייסדים הם הסיבה שהמשקיעים הסכימו מלכתחילה להשקיע בחברה ריקה.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
ומהצד השני, מצד מחזיקי המניות של ארקו ניתן להניח שמתקיימת נכונות גבוהה לקיום העסקה. בעלי השליטה הם בראש ובראשונה פיננסיירים שרכשו את GPM בנזיד עדשים מפטרו גרופ הקורסת לפני קרוב לעשור, השביחו אותה וכעת מתמזגים עם HYAC ונשארים בעלי מניות ומנהלים בחברה החדשה (ARKO CORP). בעלי מניות המיעוט מקבלים תמורה בשווי שמשקף שערים של כ-3.15 ש"ח למניה כאשר מחיר המנייה בנקודת המקסימום עמד על 2.00 שקל ואילו במרץ האחרון , ביחד עם כל השוק צנח מחיר המניה של ארקו לשער של 60 אגורות, כך שהתמורה הנוכחית מהווה תשואה הולמת על ההשקעה ולא משנה באיזה תקופה היא נעשתה.
בשורה התחתונה, עסקת ארקו ו-HYAC שנחתמה באופן מחייב ואמורה לצאת לפועל תוך 3-4 חודשים אמורה להניב לכל בעל מניות של ארקו תמורה בהיקף של כ-3.15 שקל למניה לעומת 2.25 שנסחרת היום. כמו כל עסקה, גם כאן יש סיכוי שאחד הצדדים ייסוג, אולם, אם בוחנים לעומק את האינטרסים והאפשרויות שעומדים לרשות כל אחד מבעלי המניות משני הצדדים ניתן לראות שהסיכויים לאישור העסקה במקרה הספציפי הזה גבוהים מעסקת מיזוג רגילה בין חברות דומות.
קובי שגב, שותף מנהל, אקורד בית השקעות
- 15.איל 17/09/2020 11:11הגב לתגובה זומאמר שכתוב בכפל לשון ללא קשר למציאות . מאמר חשוד בשת''פ
- 14.למר קובי שגב... 17/09/2020 07:46הגב לתגובה זוואם תצלול לעומק תראה שיש אפסייד של לפחות 300 אחוז !!!!
- 13.אבשלום 15/09/2020 18:16הגב לתגובה זוניתחת את כל האפשרוית רק שכחת את האפשרות שביום שהיא תיסחר בנסדאק יכולה לעלות בעשרות אחוזים !!!
- 12.כתבה מעניינת (ל"ת)עודד 15/09/2020 16:00הגב לתגובה זו
- 11.כתבה ברמה גבוהה (ל"ת)יוסי 15/09/2020 15:58הגב לתגובה זו
- 10.אחד מי יודע 15/09/2020 15:09הגב לתגובה זובנוסף ישנו תשלום במזומן של 150 מיליון דולר לארקו שיחולקו לבעלי מהיות ארקו ובנוסף ל60 מיליון דולר שיחולקו בהתאם להחלטת האיספה שתתקים בהמשך, וזה מביא אותנו למחיר של כ4 שקלים וזאת עוד לפני פתיחת המסחר בנסדאק.
- 9.אבב 15/09/2020 13:34הגב לתגובה זו717 מיליון דולר לארקו זה בלי עסקת אמפייר עם עסקת אמפייר זה עוד 230 מיליון למחזיקי ארקו ועם הדיבידנד המנייה שווה 4 ש"ח ג.נ מחזיק ומתכוון להמשיך להחזיק ולא ממליץ לאף אחד.
- 8.סוחר 15/09/2020 13:11הגב לתגובה זויעדים 239,250 ואז 290 סופי duy-out ..כל עוד מעל 204 חיובית סטופ 10% בערך למי שבפנים...הסטופ שלי מוצב כבר בשער 203 מקווה שלא תגיע לשם לעולם...סבלנות זה נראה לא רע שם...
- 7.כתבה מעניינת. תודה! (ל"ת)אורי 15/09/2020 13:09הגב לתגובה זו
- 6.ג'וני 15/09/2020 13:08הגב לתגובה זועושים אקזיט יפה על חברה שנרכשה מפירוק. המשקיעים הישראלים הרוויחו יפה מטורף שיש עוד רווח לקחת
- 5.משקיע 15/09/2020 13:07הגב לתגובה זורוב רובן של העסקאות ב-SPAC מקבלות את אישור בעלי המניות. הסיבה היא שמשקיעים שמתנגדים יכולים לקבל את הכסף או למכור את המניות למשקיעים אחרים בתיווך של המנהלים או בנקאי השקעות. מי שמכיר את השיטה מבין שזו הזדמנות
- 4.אבי 15/09/2020 13:01הגב לתגובה זואני ממשיך לקנות.
- 3.ניתוח מעמיק ומעניין, תודה (ל"ת)יוסי 15/09/2020 12:52הגב לתגובה זו
- 2.כלכלן 15/09/2020 12:47הגב לתגובה זולמעשה מחזיקי ארקו יכולים לבחר בהרכבים שונים של מזומן ומניות החברה החדשה ואינם מקבלים הכל במזומנים. לכן הם תלויים לא רק בהתגשמות העסקה אלא בתמחור שתקבל המניה בשוק. אגב לדעתי יש כאן עדיין כסף על הרצפה.
- 1.לרון 15/09/2020 12:44הגב לתגובה זוב spac גבוה,דוגמא? בבקשה nkla

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.