
החלפתם מטבעות דיגיטליים? כך תימנעו ממס כפול
ביטקוין, ויחד איתו מרבית המטבעות הדיגיטליים, מחקו לאחרונה את עליות סוף השנה שעברה והתייצבו לבסוף סביב הערכים בהם נסחרו לפני כשנה, ובמקביל רשות המיסים פועלת בנחישות להכליל את מחזיקי המטבעות ברשת הדיווח. המצב שנוצר אינו פשוט כאשר מחזיקי המטבעות הדיגיטליים נדרשים לעיתים לשלם סכומים גבוהים על הרווחים שמקורם בהחלפת מטבעות, למרות שבפועל החליפו מטבע דיגיטלי אחד במשנהו. מסבכות את התמונה הן ירידות השערים החדות הגורמות לכך שתשלומי המס לעיתים גבוהים יותר מהערך של האחזקות שנותרו בידי המשקיעים. אז מה כדאי לעשות? לרשום ולדווח חוזר רשות המיסים קבע באופן שאינו משתמע: כל החלפה של מטבע דיגיטלי באחר, כל מכירה וקנייה של קריפטו תמורת קריפטו, חייבת במס. כך שאם קניתם ביטקוין, ורכשתם לאחר מכן תמורתו איתריום ובאמצעותו השקעתם ב-ICO, וקיבלתם תמורתם טוקנים, תצטרכו לדווח על שלושה אירועי מס שונים ולשלם מיסים בגינם, למרות שלא קיבלתם תמורת אף אחת מההעברות שקלים או דולרים. למעשה, כל מי שקנה ומכר מטבעות דיגיטליים, חייב היה מאז ומעולם לנהל רישום ולדווח. צריך להבין - החוזר אינו מעשה חקיקה אלא הבהרה של עמדת הרשות בעניין החוק הקיים. כך, נוצר אפקט רטרו אקטיבי: הוראות החוזר תופסות לגבי כל הפעולות שבוצעו מהרגע שקניתם את הביטקוין הראשון. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא הבסיסי ביותר, לארגן הכל ולדווח כחוק. לא לפעול משיקולי מס כאשר השערים עולים כולם מרוויחים, גם המדינה. אך כאשר השערים יורדים, המצב שונה. עבור כל אירוע הפסדי כזה ניתן לקזז הפסדים מרווחים אחרים, בין אם מדובר בירידת שערים או אפילו אם מדובר באובדן גמור של המטבעות. אגב, אם אתם מתכננים להמשיך להחזיק במטבעות דיגיטליים ועלה בדעתכם למכור לכמה שעות את המטבעות ואז לרכוש אותם מחדש על מנת להציג את ההפסד ולקזז אותו מול רווחים, אל תעשו זאת. כל ההתנהלות שלכם חייבת להיות ממניעים כלכליים בלבד. אם אתם מתכננים להמשיך להחזיק מטבעות, המשיכו, ואם לא, מיכרו אותם. התנהלות משיקולי מס עלולה להיראות לא טוב ואפילו להיות, במקרים מסוימים, לא חוקית. כאן חשוב לזכור גם כלל יסודי במערכת המס שאומר שלא ניתן לקזז הפסדים אחורה, כך שאם הרווחתם ב-2017, יש לשלם את המס בגין הרווח, וגם אם הפסדתם ב-2018, לא תוכלו לקזז את תשלום המס על רווחי 2017 עם הפסדי השנה שאחרי. אבל החישובים הללו מציפים קושי עצום, שנובע מאי ההתאמה של החוק למציאות הקיימת במטבעות דיגיטליים. מכיוון שאם ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים הם נכסים, מדובר בנכסים די דומים - הם עולים ויורדים יחד, התזרים הכללי שלהם דומה, והחלפה ביניהם לא מייצרת ערך כלכלי אמיתי. המחוקק, אגב, נתן את דעתו למקרים כאלה וקיימים מקרים רבים בהם אדם מחליף נכסים דומים ולא נרשם רווח על המכירה, או שמתקיימת דחיית מס, עד למכירה סופית של הנכס. לביטקוין ולמטבעות האחרים מגיע יחס דומה. סביר להניח שבסופו של יום הם יקבלו והחוק ישונה בהתאם אבל צריך לדעת שגם נכון לכרגע קיימים פתרונות לא מעטים שעומדים בהוראות החוק וברוחו, פתרונות שמאפשרים למנוע כפל מס ולוודא חישוב מס נכון ומדויק וגם הגיוני וסביר. חשוב לזכור, כי בסופו של יום הרשות, כמו המחוקק מבקשים לגבות מס אמת. הכותב הוא רואה חשבון, לשעבר סגן מנהל רשות המיסים ומומחה למיסוי מטבעות דיגיטליים
- 1.גיגסי 13/11/2018 19:49הגב לתגובה זועד כמה אדון בר זכאי ימשיך לפמפמם את העתבות הממוחזרות שלו על הקריפטו ועל רשות המיסים "שרוצה לגבות מס אמת" עאלק. גלובס תפרסמו אמת, למשל שאדון בר זכאי הוא ממורשעי "פרשת רשות המיסים".

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.