זה היה 'שורט סקוויז' חזק - מה צריך לעשות כעת? פרפרים...
סוף סוף הבורסה בישראל הצטרפה למירוץ למיליון. עליות שערים ומחזורים מעט גדולים יותר. מדד הבנקים ומדד ת"א 75 מצטרפים למדד המעו"ף ונותנים לו כוח במעלה ההר. נכון לכתיבת הסקירה המעו"ף נמצא על 1148 שזאת עלייה של כ-7% מהשפל של השבוע הראשון של מארס. המשקיעים תמיד רצו למצוא את השפל למטה וה"פיק" למעלה, כי זאת בעצם התשואה הגבוהה ביותר.
לא ניתן לתזמן נק' קיצון כי הפחד מתגבר מפני תהום והרוב לא מוכנים לגעת עם מקל במדד בשפל. זאת בדרך כלל הנקודה שצריך להשקיע, לקנות, לפחד פחד משתק, אבל רווח פוטנציאלי אדיר. כשכבר לא מאמינים ואין חלום לרווח מהיר - זה מגיע.
מנגד צריך לאתר את הנק' הקיצונית מעלה. גם כאן, אם מחזיקים מדד שעולה ומניב רווחים, מאוד קשה להיפטר ולמכור אותו. קל וחומר שמדובר באופציות על אותו מדד. לכל אחד יש לו את שיטת הכניסה או היציאה שלו מהשוק. דעתי שכאשר רוצים להיכנס בעליות, נכנסים ומדלגים מעל רמה חשובה.
כשיוצאים, זה עם ירידה מרמה חשובה.
כעת מדד המעו"ף דילג מעל רמה חשובה ב-1125 ולכן הצטרף למגמת העליות שיש בעולם. הסטופ לפי אזור זה, ויש פוטנציאל יפה לטווח זמן לאחר דישדוש
מי שמשקיע במניות / מדדים מביט כעת על רמה זאת.
האירנים והסורים נעלמים לשבוע
תמיד יש תירוץ מדוע השוק עולה או יורד כדי להסביר לעצמנו מה קורה.
כעת אחרי חודשיים של ירידות, ישנן עליות והתירוץ הוא פיגור אחרי השווקים והלימות ההון של הבנקים מטעם פישר.
בארה"ב ואירופה היו מימושים בשבוע שחלף. הירידות שבועיות הכי חזקות מתחילת 2012. ברנניקי הופיע אתמול והודיע על אפשרות לתוכנית רכישות שלישית. אין ספק שהקברניטים בארה"ב רואים חשיבות עליונה לביצועי הבורסה על המשק, ודואגים לפמפם דברים חיוביים כל אימת שיש ריח של מימוש. 1395 תמכה השבוע, וכעת המדד מחפש להתמקם מעל 1420 שהיוותה התנגדות. למעשה רק עלייה מעל 1420 תחדש את גל העליות.
אופציות מעו"ף:
עליות שערים וסקוויז בן יומיים מ-1125 ל-1148. כל עלייה מלחיצה עוד ועוד סוחרים שכתובים על קולים, ואחד מלבה את השני. ככה מעגל אחד דוחף את השני וחוזר חלילה. אופ' הקול המריאו מאות אחוזים. הקירבה לפקיעה והפרמיות הדקות למדי מניבים על כל נק' עליות שערים. העתיד בהישארות מעל 1135 או בעלייה מעל 1160 יכול לתת המשך קריאת כיוון לפקיעה הקרובה.
למעשה אחרי הסקוויז לפני שבוע והחצייה מ-1090 ל-1120, סגירה לא קטנה של פוזיציות כתובות על קולים וכתיבת פוטים המשיכו המגמה ביתר שאת השבוע. מעט קולים נכתבו השבוע לעומת המוני פוטים, מה שהסגיר מחשבות על כיוון עולה יחסי אם כי לא חד כפי שקרה. רמז נוסף שנתן השוק היה עלייה מעל 1125. להמשך השבוע כדאי לבצע פרפרים זולים על אזורי קיצון.
השקעה קלה, לא דורשת ביטחונות כלל וההפסד ידוע מראש - העלות. אם הצדק בידיך הרווח הוא פי כמה וכמה. פרפר על 1160 או 1170 עולה בסביבות ה-150 שקל עם פוטנציאל רווח עד 1000, אם נפקע מעלה.
פרפר על 1140 ואזור נמוך יותר יעלה 140 שקלים ויניב רווח בפקיעה יורדת כמובן.
עדיין לא נפתחו הרבה פוזיציות לאפריל. ממתינים לראות את הרוח הנושבת ולא ממהרים להחליט אולי יתחילו מחר? צריך לרכוש הגנות למדד המעו"ף מתחת ל-1120, מעל רמה זאת מדד המעו"ף בעל פוטנציאל עליות לא מבוטל.
מי שחושש מהאירנים יכול לקנות פוטים רחוקים למדי שמגנים בעת נפילה של המדד.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
- 9.למל קוניהו 29/03/2012 20:26הגב לתגובה זוזה טעים שגעון , דוביד , תן לי עוד ! תודה !
- 8.קוני למל 29/03/2012 12:50הגב לתגובה זוככה זה שעובדים על 10 נקודות מדד. אגב, הפעם זה באמת יהיה ' שורט' סקוויז.
- 7.קוני למל. 28/03/2012 16:01הגב לתגובה זוסתם מישהו שיחק בשוק , כדי שאלו חסרי הביצים יאכלו אותה. סבלנות היה ונישאר שם המשחק המסוכן הזה.
- קוני למל לקוני למל 29/03/2012 09:25הגב לתגובה זוזה באמת לא משנה.,אז כמה אתה כותב?
- קוני למל האמיתי 29/03/2012 09:54היום ניגמר כל ה" סקוייז" . קצת סבלנות והכל מסתדר. יונתן במקום " דוביד" אל תקרא לעצמיך " קוני למל" עמוד מאחורי דבריך. אה - אני לא כותב ולא קונה , רק נהנה מהצד.
- 6.תודה (ל"ת)astrateg 27/03/2012 23:19הגב לתגובה זו
- 5.מנוי של דוביד 27/03/2012 19:49הגב לתגובה זויצטרף לנבחרת הסוחרים של דוביד ויבין מה זה כשייש כאלה סקירות יום יום ואפילו מספר פעמים ביום
- 4.אברהם והקריתים 27/03/2012 12:14הגב לתגובה זובשמי ובשם הקריתים שפועלים בשוק ההון אוהבים אותך, ואים אפשר הוסף עוד מאמרים וכתבות, תודה אברהם
- 3.דוביד 27/03/2012 11:55הגב לתגובה זו
- סתם משקיע 27/03/2012 21:52הגב לתגובה זואני, כשמי כן הוא, סתם משקיע- שנים רבות. אני נהנה כל פעם מסקירותיך ולמרות שאיני פעיל בשוק אופציות המעוף,אלא במניות וכתבי אופציות בלבד, אני נהנה לקרוא את פשטות הניתוח.. בקשה לי אליך, אםתוכל בכל פעם שאתה מתאר תהליך השקעה ( למשל,פרפר) לציין בכמה מילים על מה מדובר וכיצד ניתן בפועל להכנס לפוזיציה כזו. חן חן ותמשיך לתת הערכות בגובה העיניים
- דוביד 28/03/2012 07:39תודה על התגובה
- 2.1160 (ל"ת)דוביד 27/03/2012 11:55הגב לתגובה זו
- 1.מתעניין 27/03/2012 10:20הגב לתגובה זותודה על סקירותיך הענייניות ומועילות. שאלתי היא מה היא נקודת ההתנגדות הבאה שיש למעוף .
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
