יוסי אבו

יוסי אבו הוא מנכ״ל ניו מד אנרג׳י, אחת מחברות האנרגיה המרכזיות בישראל ושותפה משמעותית במאגר לוויתן. אבו מזוהה עם ענף הגז הישראלי ועם הפיכת תגליות הגז במזרח הים התיכון לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור ישראל. תחת ניהולו ניו מד הייתה מעורבת בהסכמי יצוא גז, בפיתוח מאגרי גז ובהרחבת הפעילות האזורית. החברה פועלת בענף שמושפע ממחירי אנרגיה, רגולציה, גיאו-פוליטיקה, ביקושים אזוריים, חוזי יצוא והשקעות הון משמעותיות. אבו הודיע על סיום כהונתו הצפוי בהמשך 2026, ולכן בתקופה הנוכחית החברה נמצאת גם בשלב של מעבר ניהולי עתידי.
האתגר המרכזי עד אז הוא לשמור על יציבות עסקית, לקדם הרחבות ופיתוחים במאגרי הגז, ולוודא שהמעבר להנהלה הבאה יתבצע ללא פגיעה באמון המשקיעים. עבור המשקיעים, ניו מד תחת אבו היא חברה שמחברת בין תזרים חזק, נכס אנרגיה אסטרטגי, יצוא אזורי וסיכון גיאו-פוליטי משמעותי.
TV
יוסי אבו ויגאל לנדאו ל-BizTV על 'לוויתן' מתווה הגז - צפו בקטעמנכ"ל דלק קידוחים ומנכ"ל רציו ביםו שאחרי הכרעת בג"צ - צפו בראיון- יוסי אבו: "אנחנו מאמינים שמתחת לגז - יש פוטנציאל עצום לתגליות נפט""אנו יכולים להפוך למעצמת גז, לחתום על הסכמים עם מדינות באזור, ולהבטיח יתירות אנרגטית לישראל"
- ראלי אדיר הבוקר במניות הגז בהובלת רציו, אחרי הדיווח על חתימת חוזה עם דולפינוס המצרית
הסכם אספקת הגז מישראל למצרים לתקופה של 7 שנים; ההסכם עם חברת דולפינוס המצרית לייצוא גז בהיקף מינימאלי של 5 BCM
- הנפקת האג"ח של דלק ואבנר: "אבן דרך משמעותית בפיתוח לוויתן"אבנר ודלק קידוחים השלימו ביום חמישי גיוס של 2 מיליארד דולר. גדעון תדמור: "הבעת אמון חסרת תקדים בחזון שלנו"
גז נפט
יוסי אבו: "יש עוד פוטנציאל, בעיקר בשכבה העמוקה של חולות תמר"מנכ"ל אבנר גדעון תדמור: "היתרונות המסחריים והכלכליים של גילויי הגז יגברו על המחלוקות הפוליטיות"TV
גדעון תדמור: "נקדם את פיתוח לוויתן מהר ככל האפשר"מנהלי דלק מספרים על פרויקט לוויתן; יוסי אבו : "למדינה יש חלק קריטי בפיתוח התעשייה - יש לנו שותפות גדולה עם המדינה"