יוסי אבו

יוסי אבו הוא מנכ״ל ניו מד אנרג׳י, אחת מחברות האנרגיה המרכזיות בישראל ושותפה משמעותית במאגר לוויתן. אבו מזוהה עם ענף הגז הישראלי ועם הפיכת תגליות הגז במזרח הים התיכון לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור ישראל. תחת ניהולו ניו מד הייתה מעורבת בהסכמי יצוא גז, בפיתוח מאגרי גז ובהרחבת הפעילות האזורית. החברה פועלת בענף שמושפע ממחירי אנרגיה, רגולציה, גיאו-פוליטיקה, ביקושים אזוריים, חוזי יצוא והשקעות הון משמעותיות. אבו הודיע על סיום כהונתו הצפוי בהמשך 2026, ולכן בתקופה הנוכחית החברה נמצאת גם בשלב של מעבר ניהולי עתידי.
האתגר המרכזי עד אז הוא לשמור על יציבות עסקית, לקדם הרחבות ופיתוחים במאגרי הגז, ולוודא שהמעבר להנהלה הבאה יתבצע ללא פגיעה באמון המשקיעים. עבור המשקיעים, ניו מד תחת אבו היא חברה שמחברת בין תזרים חזק, נכס אנרגיה אסטרטגי, יצוא אזורי וסיכון גיאו-פוליטי משמעותי.
- יוסי אבו: "אנחנו עובדים על הסכמי יצוא נוספים"
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, התייחס להסכמים לייצוא גז טבעי מלוויתן. מהם היתרונות של ייצוא הגז הטבעי עבור המשק הישראלי, אילו הסכמים כבר נחתמו ואילו שיתופי פעולה צפויים בהמשך?
- יוסי אבו הודיע על סיום תפקידו כיו"ר דירקטוריון תמר פטרוליום
במקומו מונה רן אפרתי, המשמש כדירקטור בחברה. אבו יישאר דירקטור בחברה מספר שבועות לצורך חפיפה, ובסופם יפרוש אף מהדירקטוריון
- דלק קידוחים נערכת לרכישת זכויות ב-EMG בהשקעה של 200 מיליון דולרהשותפות מבקשת לזמן אסיפה מיוחדת על מנת לאשר עסקה שתאפשר שימוש בצינור הולכת הגז של EMG למצרים
- אבו: "מצפים להסכמים נוספים מול מצרים"בהמשך לחתימה עם המצרים על הסכם ייצוא מנכ"ל דלק קידוחים אומר כי זו רק ההתחלה ומסיר את הכפפות מול יונה פוגל בעניין מחיר הגז
- תמר פטרוליום מבקשת לגייס 2 מיליארד שקל לרכישת חלקה של נובלכזכור, מתווה הגז מחייב את נובל אנרג'י למכור חלק מהחזקותיה בתמר; תנאי ההנפקה דומים לאלו של סדרה א'
- יוסי אבו ל-Bizportal: "זה משנה את כל התמונה. גם את הערכות השווי"
אבו: "אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד על עסקה שתביא להגדלת הקיבולת בלוויתן מ-12 ל-21 BCM. זוהי בשורה אמיתית"
- יוסי אבו: "נבחנת אפשרות לחבר את צנרת הגז הטבעי הישראלית עם זו המצרית"כך אמר היום מנכ"ל דלק קידוחים בוועידת האנרגיה לעסקים
- קבוצת דלק מגיבה לאירועים בשיחת הוועידהאסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "לא חל כל שינוי בכל האומדנים שלנו. אנו עומדים מאחורי כל הפרסומים"
- דלק קידוחים וגזפרום ישתפו פעולה בקידום פרויקטים בתחום התחבורה בישראלנציין כי השותפות לא הוציאה דיווח לבורסה ונראה כי לא מדובר באירוע מהותי
- אבו: "מתנגדי מתווה הגז צריכים להכות על חטא; המשק לא צריך עוד צינור מתמר"מנכ"ל דלק קידוחים אמר הבוקר בתגובה לתקלה כי החלקים לפתרונה כבר נמצאים בארץ