סאונדהאונד
צילום: טוויטר
דוחות

הציפיות היו גבוהות מדי? מניית SoundHound צונחת למרות תוצאות חיוביות

החברה רשמה הפסד של 6 סנט למניה עם הכנסות של 25.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. תוצאות אלו היו טובות מתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של 7 סנט למניה והכנסות של 23 מיליון דולר
אדיר בן עמי |

מניית חברת הבינה המלאכותית SoundHound AI SOUNDHOUND AI , שנתמכת על ידי אנבידיה, נופלת ב-17%, למרות פרסום דוחות כספיים שעקפו את תחזיות האנליסטים. המניה נסחרה ברמה של 6.28 דולר, כאשר המשקיעים מימשו רווחים לאחר ראלי משמעותי שקדם לפרסום הדוחות.

החברה, המתמחה בפיתוח תוכנות זיהוי קול מבוססות בינה מלאכותית, הציגה תוצאות מרשימות לרבעון השלישי וגם העלתה את תחזיותיה. אולם נראה כי זה לא הספיק כדי לשמר את המומנטום החיובי שליווה את המניה בתקופה האחרונה. בחמשת ימי המסחר שקדמו לפרסום הדוחות, רשמה מניית SoundHound עלייה מרשימה של 33%, וחזרה לרמות שנראו לאחרונה ברבעון הראשון של השנה. העלייה התרחשה לאחר שנודע כי ענקית השבבים אנבידיה השקיעה בחברה ומחזיקה בכ-1.7 מיליון מניות, המהוות כ-0.5% מהון המניות.

בדוחות שפורסמו לאחר סגירת המסחר ביום שלישי, דיווחה SoundHound על הפסד של 6 סנט למניה ועל הכנסות של 25.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. תוצאות אלו היו טובות מתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של 7 סנט למניה והכנסות של 23 מיליון דולר.

תחזית החברה לשנה הנוכחית כולה עומדת על הכנסות של 83.5 מיליון דולר (על פי אמצע הטווח), גבוה מתחזית הקונצנזוס שעמדה על 82.6 מיליון דולר. לשנת 2025, החברה צופה הכנסות של 165 מיליון דולר, משמעותית מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 152.1 מיליון דולר.

ייתכן שהמשקיעים שהאמינו במניה לפני פרסום הדוחות קיוו לראות העלאה משמעותית יותר בתחזית ההכנסות, במיוחד לאור מאמצי החברה לגוון את פעילותה מעבר לתעשיית הרכב.

גיל לוריא, אנליסט D.A. Davidson, ציין בדוח מחקר כי "SoundHound דיווחה על עוד רבעון חזק עם צמיחה מרשימה בהכנסות מעל הציפיות. הביקוש לפתרונות החברה נותר גבוה, כפי שמשתקף בהתקשרות עם מותג מסעדות מהיר נוסף מהעשירייה הפותחת העולמית". לוריא שמר על המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 9.50 דולר למניה.

דניאל אייבס, אנליסט Wedbush, אף העלה את מחיר היעד למניה ל-10 דולר מ-9 דולר, תוך שמירה על המלצת "קנייה". לדבריו, "באופן כללי, אנו מאמינים שזהו צעד משמעותי בכיוון הנכון עבור סיפור SoundHound, כאשר החברה ממשיכה לבנות את דרכה לקראת צמיחה רווחית".

קיראו עוד ב"גלובל"

למרות הירידה במחיר המניה, האנליסטים נותרים אופטימיים לגבי פוטנציאל הצמיחה של החברה, במיוחד לאור התרחבותה לתחומים חדשים מעבר לתעשיית הרכב המסורתית. נראה כי התגובה השלילית של השוק משקפת יותר את הציפיות הגבוהות והעליות החדות שקדמו לדוחות, מאשר את הביצועים התפעוליים של החברה, שממשיכה להראות סימני התקדמות חיוביים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.