ראסל אלוואנגר טאואר
צילום: יח"צ

אופנהיימר בהמלצה על טאואר: "נסחרת בדיסקאונט עמוק ביחס למניות השבבים"

מניית חברת השבבים הישראלית עלתה ב-41% מתחילת השנה, אך באופנהיימר סבורים שהפוטנציאל עדיין לא מגולם במחיר ומעלים את מחיר היעד שלהם ל-60 דולר - אפסייד של 40%
רוי שיינמן | (11)

מניות חברות השבבים בשנה קצת מאתגרת. נראה כי הקפיצה הגדולה בביקושים לשבבי בינה מלאכותית, שהניעה את העליות במניות השבבים, נרגעה וכעת קיימים אפילו חששות לגבי האטה. כך למשל מצד אחד מניית אנבידיה  NVIDIA CORP ירדה אחרי שעקפה את הצפי בדוחות רק ב-5% בהשוואה לעקיפה ממוצעת של 12% בדוחות הקודמים, ומצד שני מיקרון  MICRON TECHNOLOGY דיווחה על תוצאות חזקות ושלחה את מניות השבבים למעלה. מניות השבבים הישראליות, כמו נובה נובה (US) , קמטק  קמטק (US) וגם טאואר טאואר (US) , מושפעות מהתנודות במניות השבבים האחרות, ובאופנהיימר אופטימיים לגבי טאואר.

ראסל אלוונגר, מנכ

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר; קרדיט: יחצ

 

"פוטנציאל הצמיחה של טאואר לא מגולם במחיר המניה"

מניית טאואר עלתה כבר ב-41% מתחילת השנה, אבל באופנהיימר סבורים כי יש לה עוד מקום לעלות: "בעקבות מפגש משקיעים שערכנו עם הנהלת טאואר, אנו צופים המשך צמיחה בפעילות החברה לקראת סוף השנה ובראיה לשנת 2025", כתבו האנליסטים באופנהיימר. "טאואר נהנית מתמהיל מכירות מפוזר בין סגמנטים שונים, מחשיפה לשוק ה AI בפעילות שבבי RF-SiGe/SiPho ומצפי לתחילת הייצור במפעל החדש ב Agrate באיטליה. אנו סבורים כי פוטנציאל הצמיחה בשנת 2025 כתוצאה מגורמים אלה אינו מגולם בציפיות המשקיעים, כאשר המניה ממשיכה להסחר בדיסקאונט עמוק לממוצע ענף השבבים. בכך, אנו משמרים את המלצתנו Outperform על מניית טאואר ומעלים את מחיר היעד מ 50 דולר ל-60 דולר (אפסייד של 40%) בהתבסס על מכפיל EV/EBITDA  של 10 לתחזית 2025".

באופנהיימר כתבו על ביצועי היתר של טאואר לעומת חברות שבבים אחרות: "טאואר הציגה ברבעון השני של 2024 הכנסות של 351 מיליון דולר, צמיחה רבעונית של 7% וירידה שנתית מתמתנת של 2%, וסיפקה תחזית להכנסות של כ-370 מיליון דולר ברבעון השלישי 2024, המשקפת צמיחה שנתית של כ-4%", כותבים באופנהיימר.

"לעומתה, חברות שבבים רבות (הן חברות foundry והן בעלות כושר ייצור עצמי בתחום שבבים אנלוגיים) רשמו ירידות דו-ספרתיות בהכנסותיהן לעומת הרבעון המקביל, עם צפי להמשך חולשה גם ברבעון הבא. לדוגמה, חברת GLOBALFOUNDRIES  GLOBALFOUNDRIES הציגה ברבעון השני ירידה של 12%. חברת ה foundry  הגרמנית X-Fab רשמה ירידה שנתית של 10%, ואילו מובילות שוק השבבים האנלוגיים, חברות  ON SEMICONDUCTOR ,  TEXAS INSTRUMENTS ו- STMICROELECTRONICS הציגו ברבעון השני שיעורי ירידה שנתית בהכנסות של 16%, 17% ו-24% בהתאמה, עם צפי להמשך חולשה גם ברבעון הבא. הדבר מעיד על יתרונות טאואר במיקוד בתחומי צמיחה", מוסיפים באופנהיימר.

 

שוק ה-AI כמנוע צמיחה

באופנהיימר גם כתבו על תחום הבינה המלאכותית כמנוע צמיחה של החברה: "תחום הבינה המלאכותית מהווה, ללא ספק, את מנוע הצמיחה המרכזי (ואולי היחיד) בשוק השבבים הכולל, המחפה על דעיכה בסגמנטים של הרכב, התעשיה, המחשוב הכללי והתקשורת", ציינו האנליסטים באופנהיימר.

קיראו עוד ב"גלובל"

"טאואר מניבה כמחצית מהכנסותיה מתחום שבבי ה-RF, כולל שוק תשתיות דאטה סנטר, המהווה את הפעילות הצומחת והרווחית ביותר, ובכך חשופה במידה פחותה למוקדי חולשה (כמו שוק הרכב, המהווה כ-10% בלבד מהכנסותיה). תחום התקשורת האופטית RF-SiPho מצטיין בפרופיל צמיחה חזק במיוחד, וצפוי להוות השנה מעל 5% מהכנסות טאואר (מרמה זניחה בשנה שעברה) ולהכפיל את עצמו ב-2025", מוסיפים באופנהיימר. במקביל, טאואר מתכננת תחילת ייצור של שבבי RF-SOI במפעל החדש ב Agrate בצפון איטליה, עם תכנית להגיע לקיבולת ייצור מלאה לקראת סוף 2025. אנו סבורים כי השגת יעדים אלה אמורה להוביל להפתעה משמעותית בתוצאות טאואר לעומת תחזיתנו ותחזיות הקונצנזוס".

נוסף על כך, לאחרונה הודיעה טאואר על הסכם ענק עם קבוצת אדאני ההודית להקמת מפעלי שבבים ב-10 מיליארד דולר. הפרויקט צפוי להיות במחוז מהרשטרה שבמערב הודו. הודו מקבלת אהדה גדולה בשנים האחרונות מצד המערב, בשל ההפנמה של המדינות המערביות שהן השאירו את הייצור לסין ואין להם אלטרנטיבה טובה. במקביל, הסינים עושים שרירים ופולשים גם לייצור מורכב וטכנולוגי שמערער את מעמדה של ארה"C ומדינות המערב. 

מניית טאואר נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 4.86 מיליארד דולר אחרי עלייה של 41% מתחילת השנה ושל 75.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 21 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 18.5 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית טאואר בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    העובדות 06/10/2024 16:31
    הגב לתגובה זו
    זה פשוט לא נכון ולא קרה, בוודאי שטאואר לא הודיעה שום דבר כזה...הלינק דרך אגב לא מוביל לשום כתבה ספציפית. ממש מציע שתתקנו.
  • 7.
    אבי1 04/10/2024 08:33
    הגב לתגובה זו
    מנכ"ל גאון מאמין בחברה .
  • 6.
    יהווית 03/10/2024 14:48
    הגב לתגובה זו
    גנרטור. המלחמה לא תסתיים כל כך מהר, כל עוד החרדים מסרבים להתגייס לצבא.
  • moti 04/10/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי אם לקנות או למכור...
  • כמה שנאה באיש 1 (ל"ת)
    יוגב 03/10/2024 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עושה חשבון 03/10/2024 09:59
    הגב לתגובה זו
    אין לצפות לרווחי יתר . סין מתחרה עם סבסוד ממשלתי . אלה אם המפעל בהודו יקבל 75% השקעה ממשלתית .
  • dw 04/10/2024 10:33
    הגב לתגובה זו
    לגבי הציוד - המפעל המקומי אכן ישן אך מקימים פס ייצור חדש בארהב, אצל אינטל. אני יכול להבין ספקנות (המכפיל של הנייר כבר לא מאד זול אבל גם לא יקר בטירוף, אני מימשתי קצת לאחרונה אך לא מפריע לי להמשיך ולהחזיק את היתרה כדי להנות מהמשך הצמיחה, לא בוער לי למכור ומוכן להמתין עוד שנה שנתיים להתממשות החדשות) אבל צריך להוריד את הכובע בפני ראסל אלוואנגר. הברנש מצליח לעשות מלימון לימונדה. הלוואי והיו לנו עוד מנכלים כאלה. ואם יצליח להרים מפעל בהודו, כאשר ההודים מביאים את הכסף והוא מביא את הידע? זה יהיה וואו. הבןאדם עושה מנחושת זהב. לשפשף את העיניים ופשוט לא להאמין. שאפו שאפו שאפו.
  • 4.
    שוב מתחילים להשחיל. ראו נייס.קמטק (ל"ת)
    שושנה 03/10/2024 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא להתפתות הם רוצים למכור (ל"ת)
    יעקב דהן 03/10/2024 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 02/10/2024 21:55
    הגב לתגובה זו
    סבלנות נגיע גם ל 100$
  • 1.
    הזהרו המלצות כאלו .המליצו קמטק- נפלה.נייס (ל"ת)
    שוקי 02/10/2024 19:33
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social