ניר צוק פאלו אלטו
צילום: פאלו אלטו
לקראת הדוחות

מכינה את הקרקע? פאלו אלטו עם שיתוף פעולה חדש לפני הדוחות

האנליסטים צופים כעת כי החברה תדווח על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, לצד רווח של 1.41 דולר למניה. התחזיות הללו משקפות צפי להכנסות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר ורווח של 5.58 דולר למניה עבור השנה כולה 
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה סייבר פאלו אלטו

חברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס פאלו אלטו , של ניר צוק, הכריזה היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת SLB, ספקית שירותי טכנולוגיה מובילה בתחום הנפט והגז, אשר בעבר הייתה מוכרת בשם שלומברגר (Schlumberger). שיתוף הפעולה יאפשר שילוב של הפתרונות ומוצרי הסייבר המתקדמים של פאלו אלטו במערכות ובשירותים של SLB.

מנכ"ל SLB, אוליבייה לה פוץ', ציין בהקשר זה כי "באמצעות שיתוף פעולה זה, נוכל להמשיך ולבסס את מעמדנו כשותף הדיגיטלי המועדף עבור לקוחותינו".

ההודעה על שיתוף הפעולה הגיעה בתזמון אידיאלי, ממש לפני פרסום תוצאות החברה לרבעון הרביעי. עם זאת, בוול סטריט קיים חשש כי החברה עלולה להוריד את תחזיות הרווח שלה, על רקע ציפיות גבוהות במיוחד אשר הובילו לעלייה חדה במחיר המניה, שנסחרת כיום ברמה של פי 50 מהתחזית הממוצעת של האנליסטים לרווחי שנת 2025.

דיווחים על מתן הנחות משמעותיות בערוצי המכירה של פאלו אלטו, בשילוב עם היסוס מצד לקוחות להתחייב לפלטפורמת הסייבר המקיפה של החברה, גרמו לפיטר לוין, אנליסט ב-ISI Evercore, לשנות את המלצתו למניית פאלו אלטו ל"מכירה" בשבוע שעבר. לוין הסביר כי לדעתו "קיימת הסתברות גבוהה לכך שהתחזית הראשונית של פאלו אלטו לשנת הכספים 2025 תאכזב את המשקיעים".

האנליסטים צופים כעת כי פאלו אלטו תדווח על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר ברבעון יולי, לצד רווח של 1.41 דולר למניה. התחזיות הללו משקפות צפי להכנסות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר ורווח של 5.58 דולר למניה עבור שנת הכספים 2024 כולה.

 

חששות המשקיעים מהתחזית

התחזיות העתידיות של פאלו אלטו מהוות מוקד לדאגה בקרב ציבור המשקיעים. בשנה החולפת, קצב הצמיחה של החברה לא עמד בציפיות האופטימיות במספר רבעונים. כעת, התחזית הממוצעת להכנסות בשנת הכספים 2025 עומדת על 9.1 מיליארד דולר, עם רווח מתואם של 6.22 דולר למניה.

שרניק קוטארי, אנליסט מחברת המחקר Baird, ממליץ על "קנייה" של מניית פאלו אלטו. בסקירה שפרסם בשבוע שעבר, קוטארי ציין כי השיחות שקיים עם הנהלת החברה הותירו בו רושם חיובי לגבי פעילותה העסקית. עם זאת, הוא העריך שבמהלך שיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדו"חות, פאלו אלטו תנסה "להתאים את ציפיות השוק בצורה מדויקת יותר, תוך התבססות על מדדים צופי פני עתיד ותחזיות צמיחה ארוכות טווח ברות-קיימא".

התנודתיות שאפיינה את מחיר מניית פאלו אלטו בשבוע האחרון משקפת את חוסר הוודאות והפיזור בציפיות המשקיעים. נראה כי גם אם התוצאות שידווחו יהיו מתחת לצפי, ההכרזה על שיתוף הפעולה עם SLB עשויה לרכך במעט את תגובת השוק ולהאיר באור חיובי את פעילות החברה והאסטרטגיה שלה.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    שלום פיינברג 19/08/2024 22:30
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.