בוול-סטריט מעריכים: וורן באפט מכר כמות משמעותית של מניות אפל ברבעון השני
המשקיע האגדי וורן באפט, מכר באמצעות החברה שלו ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B , כמות משמעותית מההחזקה באפל APPLE ברבעון השני. זה לפחות מה שמעריך אחד המשקיעים הוותיקים של ברקשייר, כריס בלומסטראן, העומד בראש חברת ההשקעות Semper Augustus.
החברה של באפט תדווח ביום שבת על תוצאותיה לרבעון השני ותפרסם את דו"ח ה-10Q שלה לאותה תקופה, שסביר להניח יראה לנו את מצב ההחזקה באפל נכון ל-30 ביוני.
ברקשייר מכרה כ-13% מההשקעה שלה באפל ברבעון הראשון ויתכן מאוד שבאפט המשיך למכור אף יותר גם ברבעון השני. נכון ל-31 במרץ החברה החזיקה בכ-789 מיליון מניות, או 5% ממניות יצרנית האייפון בשווי של 177 מיליארד דולר, מה שמהווה את ההחזקה הגדולה ביותר ברקשייר בפער גדול משאר ההחזקות, עם 40% מהפורטפוליו בשווי 400 מיליארד דולר של ברקשייר.
"אני לגמרי מצפה לראות הפחתה משמעותית בהשקעה באפל", כתב בלומסטראן ב-X. "במכפיל רווח עתידי ל-2024 של 33, למעשה ללא גידול בהכנסות בשנתיים האחרונות, אולי 6-7% צמיחה צפויה לטווח הארוך, מקום קטן להרחבת שולי הרווח וככל הנראה חוסר רגישות של המניה לרכישה חוזרת של מניות, רק מכירה של ההחזקה באפל נראית הגיונית, ללא קשר להשלכות המס".
קופת המזומנים צפויה לעמוד על 200 מיליארד דולר
באפט, לפחות על סמך ההיסטוריה, ממשיך בדרך כלל למכור אחזקות גדולות ברגע שהוא מתחיל. המשקיע ציין בפגישה השנתית בחודש מאי האחרון כי המזומנים של ברקשייר צפויים להגיע ל-200 מיליארד דולר ב-30 ביוני, לעומת 182 מיליארדד דולר ב-31 במרץ. לפי ההצהרה הזו של ברקשייר, המשקיעים הסיקו כי החברה מוכרת מניות ואפל היא המועמדת הראשית, במיוחד לאחר העליות האחרונות במניה.- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות ברבעון הראשון של 13% ממניות אפל משקפות כמה באמת טוב וורן באפט. ברקשייר מכרה תחילה בערך 10% מההחזקה באפל ב-2020. לאחר מכן גם באפט וגם צ'ארלי מאנגר הצהירו כי זו הייתה טעות למכור ורמזו שההחזקה שנותרה תישאר ללא שינוי. שלוש שנים לאחר מכן, באפט שינה את דעתו, דבר שקשה לעשות בכל גיל, במיוחד לאחר שהתבטא בפומביות נגד המכירה בעבר. בגיל 93, על ידי מכירת ההחזקה באפל, באפט לא רק שינה את דעתו אלא ממשיך להישאר אחד המשקיעים הגדולים.
בוול-סטריט חלוקים בדעתם האם המכירה של המניות ברבעון הראשון הייתה צעד חכם, בהתחשב בעלייה החדה במניה מאז. מניית אפל עלתה ב-25% מסוף הרבעון הראשון וענקית הטכנולוגיה צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון השלישי היום לאחר הסגירה.
הדוחות לרבעון הראשון
ברקשייר האת'ווי דיווחה בתוצאותיה לרבעון הראשון על זינוק ברווח התפעולי לאחר מס של 39% והגיעה לשיא של 11.2 מיליארד דולר דולר, הודות לחוזק בעסקי הביטוח של החברה והכנסות גבוהות מהשקעות. החברה רכשה בחזרה מניות בשווי 2.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת 2.2 מיליארד ברבעון הרביעי.- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הרווח הרבעוני שיקף רווחי חיתום בעסקי הביטוח של 2.6 מיליארד דולר, לעומת 911 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהשקעות עלו ל-2.6 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד דולר בשנה שעברה, שיפור המשקף ריביות גבוהות יותר לטווח הקצר ויתרות מזומנים גבוהות יותר.
יתרות המזומנים של החברה המשיכו לצמוח והגיעו אז לשיא של 189 מיליארד דולר, עלייה מ-167.7 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, בעקבות מימוש אחזקות כדוגמת אפל.
- 1.אסור 02/08/2024 09:54הגב לתגובה זולהשקיע במניותיהם ובמניות אחרות כולל כי בהיקפים כאלה זו הרצה נטו!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
