נטפליקס
צילום: יחצ
דוחות

פתיחה לדוחות הביג-טק: דוחות טובים של נטפליקס לא מזיזים את המניה

מספר המנויים החדשים של נטפליקס היה כפול מהצפי המוקדם, והחברה היכתה קלות את צפי ההכנסות והרווח, ופספסה מעט את צפי התזרים החופשי; החברה העלתה את תחזיות ההכנסות השנתי, אך הציפיות לרבעון הבא מעט מתחת לתחזיות; המניה ירדה תחילה לאחר הדוחות, ולאחר מכן תיקנה וסיימה את המסחר המאוחר ללא שינוי משמעותי 
גיא טל |

נטפליקס NETFLIX פותחת באופן רשמי את עונת דוחות הביג טק, עם תוצאות שמביסות את תחזיות האנליסטים, ובכל זאת לא משפיעים משמעותית על מחיר המניה במסחר המאוחר. המניה הגיבה תחילה בירידה של כ-2%, ולאחר מכן תיקנה, ובסופו של דבר המסחר המאוחר נסגר ללא שינוי משמעותי במחיר המניה. מתחילת השנה טיפסה המניה במעל 30%. 

הרבה מונח על כתיפיהן של ענקיות הטק בעונת הדוחות הקרובה. הנאסד"ק נסחר ביומיים האחרונים בירידות חדות על רקע חשש מהערכות שווי גבוהות מדי, מקשיים גיאופוליטיים, וממעבר להשקעה באפיקים אחרים, ולא מעט אנליסטים מצפים לתיקון. השוק מצפה מענקיות הטק לדוחות לא פחות ממצויינים, וכל פספוס עלול להיתקל בתגובה חריפה. 

נטפליקס לא נמנית על השורה הראשונה של ענקיות הטק, אך היא בהחלט בשורה השניה, והיא הראשונה שמפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. התוצאות היכו את התחזיות והחברה בהחלט סיפקה את הצמיחה שציפו ממנה להציג, אבל לא באופן שמפתיע את השוק לטובה או מניע מהלך עולה. 

הנתון אולי החשוב ביותר בדוחות הוא צמיחת המשתמשים הרשומים, ופה נטפליקס סיפקה מספרים מרשימים. הדוחות הראו צמיחה של 16%, או 8 מיליון משתמשים חדשים, וכעת מספר המנויים של נטפליקס עומד על 277.7 מיליון משתמשים משלמים ברחבי העולם. הצפי היה לתוספת של 4.5 מיליון משתמשים בלבד. ברבעון המקביל נוספו למצבת המנויים של החברה 5.89 מיליון מנויים חדשים. מניית החברה ירדה באפריל כאשר היא הודיעה כי החל משנת 2025 לא תדווח החברה על מספר המנויים. חלק מהמשקיעים ראו זאת כאות אזהרה להאטה בצמיחת המנויים. דוחות הרבעון השני מערערים את התיזה הזו. 

ההכנסות טיפסו ב-17% והגיעו ל-9.56 מיליארד דולר, והרווח הנקי טיפס ב-44% ל-2.15 מיליארד דולר, או 4.88 דולר למניה. ממוצע צפי האנליסטים היה להכנסות של 9.5 מיליארד דולר ולרווח נקי של 4.74 דולר למניה, כך שנטפליקס היכתה קלות את תחזיות האנליסטים מבחינת הכנסות ורווחים. תזרים המזומנים החופשי היה 1.21 מיליארד דולר לעומת 1.34 מיליארד ברבעון הקודם - אז ירדו ההוצאות על רקע שביתות השחקנים והתסריטאים. התזרים החופשי היה מתחת לציפיות השוק. 

העלייה במספר המנויים והצמיחה בהכנסות וברווח מעידים על כך שהתוכניות העסקיות של החברה, ביניהן הגבלת שיתוף סיסמאות, העלאת מחירי המנויים, ופתיחת אפיק למנוי מבוסס פרסומות, נושאות פרות. החברה ממשיכה להיות מובילת השוק מבחינת ענף הסטרימינג. בנוסף, השקה של כמה סדרות וסרטים מוצלחים במהלך הרבעון, כמו העונה השלישית של הסידרה ברידג'סטון, סייעה להצלחת הביצועים העסקיים ברבעון. בנוסף, החברה גם הזרימה כמה אירועים בשידור חי, כולל ספורט תחום שמייצר הכנסה מפרסומות. 

ביחס לרבעון השלישי, בנטפליקס מצפים לצמיחה של 13.9% בהכנסות ל-9.7 מיליארד דולר, קצב צמיחה נמוך יותר מאשר ברבעון הנוכחי, ומעט מתחת לציפיות של וול סטריט ל-9.8 מיליארד דולר. השורה התחתונה לדעתה של החברה תעמוד על 5.1 דולר למניה, מעל הציפיות בשוק לרווח נקי של 4.74 דולר למניה. ביחס לשנת 2024 כולה החברה העלתה את הרף התחתון ל-14% לעומת 13% בצפי הקודם. הטווח העליון נשאר על 15%, כך שאמצע הטווח כעת הוא 14.5% לעומת 14% קודם לכן. עוד עדכנה החברה את הצפי לשולי הרווח השנתיים ל-26% לעומת 25% בתחזית הקודמת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.