ברזיל
צילום: דאלי אי
השקעות גלובליות

הבורסה שמובילה בתשואות מתחילת השנה ומה מכפילי הרווח של המניות הנסחרות בה?

רוי שיינמן | (2)

הבורסה הברזילאית מובילה בתשואות מתחילת השנה. מדד בווספה Bovespa (IBOVESPA), מוביל בתשואה מתחילת השנה 2024עם עלייה של כ-15% מתחילת השנה​. יש הרבה סיבות לעלייה בשוק הברזילאי, אבל נראה שהעיקרית היא פשוט שהתמחור היה נמוך אחרי ששוק המניות סבל מהשחיתויות וחוסר היציבות השלטונית.  תהליך ההתייצבות במדינה במישור הפוליטי משליך גם על המישור הכלכלי ועל הבורסה. הריבית בברזיל בירידה אך היא עדיין גבוהה. הבנק המרכזי של ברזיל הוריד את ריבית ה-Selic ל-10.75%, וצפוי להוריד אותה עוד במהלך השנה. הריבית תומכת בהשקעות ובצריכה, מה שמחזק את הכלכלה והשווקים הפיננסיים, אבל היא עדיין גבוהה. הפחתות הריבית נועדו להגביר את הביקוש הכללי במשק, זה משפיע על דוחות החברות ומוביל לעלייה במניות  גם שוק העבודה בברזיל מתאושש.  שיעור האבטלה ירד ל-7.4% , והגידול בתעסוקה תרם לעלייה בצריכה הפרטית וההשקעות. כאשר השכר עולה יש ביקושים לצריכה והשקעות וזה מתבטא בצמיחה ובשיפור עסקי בדוחות החברות.

המניות הבולטות בבורסה הברזילאית

  • Petrobras (PETR3, PETR4): החברה נהנית מביקוש גלובלי לנפט וגז, והתחייבויות ממשלתיות לתמיכה בפיתוח תשתיות אנרגיה חדשות.
  • Vale S.A: אחת החברות הגדולות והמשפיעות במדד, נהנית מביקוש גבוה למתכות, בעיקר מצד סין. Vale מפיקה ברזל וניקל, שממשיכים להיות במרכז הביקוש הגלובלי לצורך פיתוח תשתיות וטכנולוגיות ירוקות.
  • Itaú Unibanco: בנק גדול ומשפיע שהציג ביצועים חיוביים עקב שיפור במצב הכלכלי הכללי בברזיל. הבנק נהנה מעלייה בהכנסות מריבית ומהרחבת השירותים הפיננסיים ללקוחות פרטיים ועסקיים.
  • Magazine Luiza S.A. (MGLU3): נהנית מעלייה במכירות קמעונאיות וצמיחה בשוק המסחר האלקטרוני. החברה מבססת את מעמדה כקמעונאית מקוונת מובילה, עם גידול במכירות הודות לאסטרטגיות שיווק חכמות ופלטפורמת סחר מתקדמת.
  • Natura &Co Holding S.A. (NTCO3): מונעות מגידול במכירות בשוק הקוסמטיקה. החברה מתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים ובקמפיינים שיווקיים יעילים להגדלת נתח השוק שלה.
 

מכפילי רווח

המניות הברזילאיות נסחרות במכפילי רווח יחסית נמוכים בהשוואה לשווקים אחרים:
  • Petrobras: מכפיל רווח של כ-6.7. 
  • Vale S.A.: מכפיל רווח של כ-5.5. 
  • Itaú Unibanco: מכפיל רווח של כ-9. 
  • Magazine Luiza S.A.: מכפיל רווח של כ-15.
  • Natura &Co Holding S.A.: מכפיל רווח של כ-18. 
מכפיל הרווח המשוקלל ל הבורסה הברזילאית הוא כ-8-9, נמוך בראייה עולמית, אך צריך לזכור שהכל יחסי לאינפלציה ולריבית באותו השוק. המכפילים האלו מבטאים תשואה של 11-12% במונחי מטבע ברזילאי, כאשר התשואה ללא סיכון היא כ-10%. מכאן שהפרמיה על השוק הסולידי לא גבוהה במיוחד, אם כי בהינתן שהריבית תמשיך לרדת וזו הציפיה אזי הפער יתרחב.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 02/06/2024 16:03
    הגב לתגובה זו
    תמיד הם ממליצים בחום על מה שהם רוצים למכור,,
  • 1.
    קזהובה 02/06/2024 12:06
    הגב לתגובה זו
    תמיד גאונים לסקר ולהמליץ אחרי שכל דבר מיצא את עצמו מה החוכמה בזה ניראה אותכם אומרים זאת בהתחלה ולא בסוף התהליך
לאופולד אשנברנרלאופולד אשנברנר

ללא ניסיון בהשקעות: בן 23 גייס מיליארד וחצי דולר לקרן AI

בגיל 23 בלבד, ללא ניסיון השקעות קודם, לאופולד אשנברנר הצליח לגייס מעל 1.5 מיליארד דולר לקרן הגידור שהקים, המתמקדת בבינה המלאכותית ומשקיעה בחברות טכנולוגיה, אנרגיה וסטארט-אפים חדשניים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בינה מלאכותית

לאופולד אשנברנר הוא אחד המנהלים הצעירים ביותר בעולם קרנות הגידור. בגיל 23, ללא ניסיון השקעות מקצועי קודם, הוא הצליח לגייס כסף רב יותר לקרן החדשה שלו מרוב מנהלי התיקים המנוסים כשהם פותחים קרן עצמאית. הגיוס המוצלח נובע מהמוניטין שלו כמומחה צעיר לבינה מלאכותית, תחום שמושך עניין רב מצד משקיעים.


קרן ההגידור שלו, Situational Awareness, מנהלת כיום יותר מ-1.5 מיליארד דולר. הוא מתאר אותה כ"צוות חשיבה על בינה מלאכותית". האסטרטגיה כוללת השקעות במניות של חברות שצפויות להפיק תועלת מפיתוח טכנולוגיות AI - חברות מוליכים למחצה, תשתיות וחברות אנרגיה, יחד עם השקעות בחברות סטארט-אפ נבחרות כמו Anthropic. אשנברנר בחר לקרוא לקרן על שם המאמר שכתב על הזדמנויות וסיכוני הבינה המלאכותית המתקדמת. כשותף למחקר הוא גייס את קרל שולמן, חוקר בתחום הבינה המלאכותית שעבד בעבר בקרן ההשקעות של פיטר ת'יל.


התוצאות עד כה חיוביות. הקרן רשמה עלייה של 47% אחרי עמלות במחצית הראשונה של השנה. באותה תקופה, מדד S&P 500 עלה ב-6% כולל דיבידנדים, ומדד של קרנות גידור טכנולוגיות עלה כ-7%. אשנברנר, יליד גרמניה, עבד תקופה קצרה כחוקר ב-OpenAI לפני שעזב את החברה.

הכסף רץ אחרי ה-AI

אשנברנר אינו המנהל היחיד שמנסה לרכוב על גל הבינה המלאכותית. קרנות גידור המתמחות בתחום זה הוקמו בקצב מהיר בחודשים האחרונים. התופעה נובעת מהעניין הגובר של משקיעים להשתתף בסיפור הצמיחה של הבינה המלאכותית.


Value Aligned Research Advisors, חברת השקעות מניו ג'רזי שהוקמה על ידי האנליסטים הכמותיים לשעבר בן הוסקין ודיוויד פילד, השיקה קרן גידור המתמקדת בבינה מלאכותית במרץ. הקרן צברה כבר כמיליארד דולר בנכסים. החברה מנהלת בסך הכל כ-2 מיליארד דולר באסטרטגיות השקעה הקשורות לבינה מלאכותית. גם מנהלי קרנות מנוסים נכנסים לתחום. סטיב כהן, מנהל הקרן Point72, הקצה 150 מיליון דולר להקמת קרן גידור המתמחה בבינה מלאכותית. הקרן, שנקראת Turion על שם מדען המחשבים אלן טיורינג, מנהלת כיום יותר מ-2 מיליארד דולר ורשמה עלייה של כ-11% השנה עד יולי.


טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה
דוחות

פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות

החברה הישראלית עוקפת את התחזיות עם הכנסות של 103 מיליון דולר ברבעון השני ורווח מתואם של 0.26 דולר למניה בזכות הבייבק שביצעה, לצד השקת מוצר חדש שיאפשר למפרסמים בטלוויזיות חכמות למדוד החזר השקעה בזמן אמת

רן קידר |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

פריון נטוורק Perion Network -9.99%   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025 והציגה ביצועים מעל הציפיות: ההכנסות הסתכמו בכ-103 מיליון דולר, ירידה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל, אך גבוהות בכ-3 מיליון דולר מהתחזיות. הרווח המתואם למניה עמד על 0.26 דולר, והכה את התחזית ב-0.09 דולר. בנוסף, החברה דיווחה כי לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2023 נרשמה צמיחה שנתית בהכנסות מתחום Advertising Solutions, שעלו ב-8%. פריון אף שמרה על תחזית ההכנסות וה-EBITDA לשנת 2025. במהלך הרבעון רכשה החברה 3.6 מיליון מניות של עצמה בסך כולל של 33.4 מיליון דולר.

במקביל לדוחות, פריון הכריזה על השקת Performance CTV, הרחבה משמעותית לפלטפורמת Perion One, המיועדת לערוץ הטלוויזיות החכמות, אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הפרסום הדיגיטלי. הפתרון החדש מאפשר למפרסמים להריץ קמפיינים ממוקדי-ביצועים בערוצי סטרימינג מובילים כגון Hulu, HBO Max, דיסני+, Discovery+, NBC ו-DirecTV, תוך שימוש באלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית לייעול ההשקעה בפרסום.

שוק ה-CTV (טלוויזיות חכמות) בארה"ב צפוי להגיע ליותר מ-36 מיליארד דולר כבר במהלך 2026, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 15.6% בשנים 2024-2028. פריון מבקשת לנצל מגמה זו כדי להרחיב את נתח השוק שלה ולהביא למפרסמים פתרונות מדידים שיחברו בין השקעה במדיה לתוצאות בפועל, המרות, מכירות והחזר על הוצאות פרסום (ROAS).

טל יעקובסון, מנכ"ל פריון: "Performance CTV הוא פריצת דרך נוספת בפלטפורמה של Perion One, ומביא את הדיוק של שיווק מוכוון-ביצועים לערוץ הפרסום בטלוויזיות החכמות. פתרון זה מעניק לשיווק ב-CTV יכולת ייחוס לתוצאות אמיתיות ומוחשיות, מעבר לחשיפה בלבד, וכך פותח את הדלת לתקציבים ממוקדים חדשים מתוך מטרה להרחיב את נתח השוק שלנו ולחזק את מעמדנו בערוצי וידאו בעלי צמיחה גבוהה. ההשקה של Performance CTV תואמת את האסטרטגיה שלנו לספק פתרונות מבוססי תוצאות עבור לקוחותינו".

סיכונים

עם זאת, הסיכונים של פריון נותרו משמעותיים היות ולמטרות מדידת האפקטיביות של הקמפיינים ולהצגת מודעות מותאמות, החברה אוספת מידע רב, כולל נתונים אישיים, על אופן האינטראקציה של משתמשים עם פרסומות. עם זאת, רגולציה עתידית עשויה להגביל את איסוף ושימוש המידע, להעלות את עלותו או אף לאסור חלק ממנו. מצב כזה עלול לפגוע משמעותית ברווחיות החברה ובצמיחת תזרים המזומנים החופשי שלה.