בוול-סטריט אופטימיים לגבי האסטרטגיה של פייפאל - המניה עולה ב-3%
מניית פייפאל PAYPAL נסחרת בעליות שערים בעקבות שדרוג המלצה המאותת על האופטימיות המתפתחת בקרב האנליסטים בנוגע לתוכניות האסטרטגיות של החברה. בתחילת השנה, פירטה פייפאל שש יוזמות חדשות במטרה להגדיר מחדש את מעמדה בעסקי התשלומים, אך בוול-סטריט לא התרגשו. עם זאת, לאחר ההכרזה על מינוי מנהלים לפלטפורמת הפרסום החדשה של החברה, נראה שמשהו משתנה.
ב-Mizuho Securities שדרגו את מניית פייפאל ל"קנייה" מ"נייטרלי" והעלו את מחיר היעד ל-90 דולר מ-68 דולר קודם לכן. האנלסיטים ציינו את אחת מיוזמות החברה שנקראת Fastlane, מערכת תשלום בלחיצה אחת למשתמשים מזדמנים, כסיבה לאופטימיות. ב-Mizuho מעריכים כי Fastlane יכול להגביר את הרווחים של פייפאל מעסקאות ב-1-1.5 מיליארד דולר, עלייה של 5%-10% לעומת הרווחים ב-2023.
בינואר האחרון הורידו בבנק ההשקעות את הדירוג למניית פייפאל וציינו חששות תחרותיים ואמרו כי מעבר הצרכנים לתשלומים במובייל עשוי לפגוע בחברה שנוכחת בעיקר במחשבים, בעוד אפל פיי התחילה לראות הצלחה בסמארטפונים. למרות שהחששות האלה עדיין רלוונטיים, האנליסטים רואים התייצבות בכל הקשור לתהליך הצ'ק אאוט הממותג שהחברה מספקת לחברות כמו אטסי ונייקי וכי ניתן להגביר את יכולות התשלום במובייל של פייפאל באמצות תוכנית Fastlane.
הדוחות האחרונים
פיפאל רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של 1.08 דולר למניה על הכנסות של 7.7 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים לרווח מתואם של 1.14 דולר למניה אך גבוה מהצפי להכנסה של 7.02 מיליארד דולר.
- סטארטאפ הסייבר Prime Security גייס 20 מיליון דולר
- אחרי נפילה של 26% - בכירים בפייפאל מוכרים מניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה העלתה את תחזית הרווח המתואם לשנה כולה, מכיוון שענקית התשלומים נהנתה מהוצאות צרכניות חזקות, בעוד שצעדים לצמצום עלויות שיפרו את שולי התפעול ברבעון הראשון. פייפאל גם צופה שההכנסות ברבעון השני יצמחו ב-7%. הוצאות הצרכנים הראו חוסן יוצא דופן גם כאשר דאגות כלכליות העיבו על התחזית עבור מגזר התשלומים במשך חודשים. למרות שבעלי הכנסה נמוכה יותר המעיטו ברכישות, רוב האמריקאים עדיין מחפשים לקנות באינטרנט, לסעוד בחוץ ולטייל.
ההנהלה החדשה של פייפאל ציינה כי היא שואפת גם להצית מחדש את אמון המשקיעים באמצעות מאמצים להקטין את החברה ולהוריד עלויות כדי להקל על הלחץ על המניה שלה, שהייתה אחת מהמניות בעלות הביצועים הגרועים ביותר בנאסד"ק בשנה שעברה עם ירידה של 15% ב-2023. מוקדם יותר השנה, פייפאל הודיעה על תוכניות לקצץ כ-2,500 משרות, כ-9% מכוח העבודה העולמי שלה.
"2024 נותרה שנת מעבר ואנו מתמקדים בביצוע - הנעת יוזמות אסטרטגיות מרכזיות שלנו, מימוש חיסכון בעלויות והשקעה מחדש כראוי", אמר המנכ"ל אלכס כריס. החברה צופה שהרווח המתואם לשנת 2024 יגדל כאמור ב"אחוז חד ספרתי בינוני עד גבוה", בהשוואה לתחזית הקודמת שלה שיישאר קבוע.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
היקף התשלומים הכולל גדל ב-14% ל-403.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024. שולי התפעול של פייפאל השתפרו ב-0.84%, בהתאמה, ל-18.2% ברבעון הראשון. המוצרים העסקיים בעלי הרווחים הנמוכים של החברה עלו מאוד, בעוד הצמיחה במוצרי המותג שלה הואטה עקב לחץ מוגבר מצד מתחרות כמו אפל.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)