אפל טים קוק
צילום: אתר החברה

מתקרבים לכנס המפתחים של אפל: "אירוע של פעם בעשור"

"אנו מאמינים שבינה מלאכותית תביא שפע של הזדמנויות מונטיזציה הן בשירותים והן באייפון ותוסיף בין 30 ל-40 דולר לרווח למניה"
אדיר בן עמי |

מניית אפל APPLE עושה קאמבק לאחרונה ולפי הערכות, אייפונים עם בינה מלאכותית יעזרו לדחוף עוד את המניה מעלה. ליצרנית האיייפון הייתה התחלה מאתגרת ל-2024 עם דיווחים על ביקושים חלשים בסין וללא השקה של מוצרי בינה מלאכותית. בזמן שכל חברות הטכנולוגיה כבר התחילו להכניס כסף מ-AI, אפל נשארה הרחק מאחור.  

משקיעים רבים מאמינים כי לאפל יהיו חדשות לחלוק בכנס המפתחים השנתי שלה (WWDCׂ) שיתחיל ב-10 ביוני. לפי אתר האינטרנט של ענקית הטכנולוגיה צפויה "חשיפה מרגשת של התוכנות והטכנולוגיות העדכניות של אפל". עם זאת, בוול-סטריט בעיקר מחכים כאמור לאייפון המופעל על ידי בינה מלאכותית, שצפוי להיות מה שיקבע האם המניה תמשיך בזינוק האחרון או תעבור לירידות.

"אנו רואים כי הטלפונים מבוססי AI יניעו סייקל שדרוג רב שנתי, בדומה למה שקרה עם הצגת הסמארטפונים", אמרו בבנק אוף אמריקה. "עם יותר מ-4 מיליארד אייפונים בשוק, אנו רואים סיכוי כי סייקל השדרוג הבאה יהיה אירוע של פעם בעשור". במילים אחרות, הציפיות בשמיים. האנליסטים סבורים כי האייפונים החדשים יציעו תכונות כמו סיוע אישי מעולה, עיבוד שפה, ניטור בריאות, יכולות צילום משופרות, אבטחה וחוויות AR/VR. בבנק שדרגו את מניית אפל ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 275 דולר.

אנליסט וודבוש, דן איבס, המסקר באדיקות את אפל, התייחס גם הוא ל-WWDC וכינה את ה-10 ביוני "האירוע החשוב ביותר של אפל בעשור". איבס דירג את אפל ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 275 דולר. "אנו מאמינים שבינה מלאכותית תביא שפע של הזדמנויות מונטיזציה הן בשירותים והן באייפון ותוסיף בין 30 ל-40 דולר לרווח למניה", הוסיף.

 

מקווים שה-AI יעזור לביקושים

האנליסטים צופים כי ההכרזות ב-WWDC יניעו מכירות של אייפונים עם מחיר ממוצע גבוה יותר, ויעזרו לאפל להבטיח את צמיחת ההכנסות משירותים לזמן ארוך יותר. השינויים הצפויים באייפונים ידרשו אחסון רב יותר, כמו גם יכולות עיבוד טובות יותר, מה שידרוש מהמשתמשים לשדרג לאייפונים חדשים ויקרים יותר. מכשירי האייפון שנרכשו בתקופת הקורונה כבר בני 4 כעת וזה צפוי גם כן לדחוף לסייקל של שדרוג בקרב המשתמשים.

האייפון מהווה את מקור ההכנסות הגדול ביותר של אפל. המכשיר הכניס לחברה 45.96 מיליון דולר ברבעון השני, קצת יותר מחצי מההכנסות הכוללות של החברה בסך 90.75 מיליארד דולר. מכירות האייפון ברבעון הגיעו מתחת לצפי האנליסטים והיוו ירידה מההכנסות בסך 51.33 מיליארד דולר שנרשמו ברבעון התואם אשתקד.

הן האינפלציה והן התחרות הגוברת בסין, כאשר צצים סמארטפונים במחירים נמוכים יותר, פגעו במכירות של אפל. לפי הערכות, מכירות במדינות מתפתחות, מחירים גבוהים יותר וסיכוי למכשירי אייפון חדשים שיכללו יכולות בינה מלאכותית עשויים לעזור לחברה להגדיל את המכירות.

קיראו עוד ב"גלובל"

הוספת הטכנולוגיה של OpenAI עשויה גם כן לעזור לאייפון 16 להתמודד עם התחרות הגוברת מצד יריבתה הראשית של אפל, סמסונג. החברה הקוריאנית מחפשת צמיחה באחוזים דו ספרתיים עובר מכשיר הדגל בעל יכולות ה-AI שלה ה-S24, ביחס לדגם הקודם ה-S23 משנה לשנה, ולפי ראיונות שערכו בכירים לאחרונה, סמסונג מרוצה מההתקדמות שלה עד כה. יכולות ה-AI שהציגה החברה הקוראינית כללו תרגום בזמן אמת ורישום הערות בעזרת בינה מלאכותית. 

אפל הייתה גם בשיחות עם אלפבית בנוגע לאפשרות לשלב את מודל ה-AI של החברה, הג'ימיני, באייפון. עם זאת, שיתוף פעולה עם OpenAI, או עבודה עם מספר ספקים במקום הסתמכות על ספק יחיד, עשויה לעזור לאפל להימנע מתביעות של רשות התחרות האמריקאית. משרד המשפטים בארה"ב הגיש לאחרונה תביעה נגד גוגל, כאשר ענקית החיפוש משלמת לאפל מיליארדים מדי שנה במטרה להיות מנוע החיפוש ברירת המחדל במכשירי האייפון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social