מניית On Holding מזנקת ב-16% בעקבות דוחות טובים
מניית חברת נעלי הספורט השוויצרית On Holding ON HOLDING AG מזנקת בעקבות עלייה ברווחים ובמכירות לעומת השנה שעברה. לרבעון הראשון החברה רשמה רווח מתואם של 0.33 פרנק שוויצרי (0.36 דולר) - גבוה מ-0.15 פרנק ברבעון הקודם. המכירות נטו עלו ב-21% ל-508.2 מיליון פרנק (559.6 מיליון דולר). לפני שנה עמדו המכירות על 420.2 מיליון פרנק.
"הרבעון הראשון היה התחלה חזקה מאוד לשנה וצעד נוסף בביצוע האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להיות מותג בגדי הספורט העולמי היוקרתי ביותר", אמר המנכ"ל המשותף וסמנכ"ל הכספים מרטין הופמן. "אנחנו נרגשים על כך שעקפנו את הציפיות שלנו ועברנו את רף חצי המיליארד במכירות נטו ברבעון בודד".
בתחזיתה לשנה כולה החברה חזרה על ציפייה לצמיחה של לפחות 30% במכירות נטו על בסיס מטבע קבוע, "תוך שמירה על זהירות לאור הסביבה המקרו-כלכלית והצרכנית הדינמית", מה שמרמז על מכירות נטו של לפחות 2.29 מיליארד פרנק בשנת 2024.
מותג ההנעלה שמשגע ספורטאים
חברת On Holdings הונפקה בספטמבר 2021 והוקמה על ידי אוליבייה ברנהרד השוויצרי, ספורטאי מצטיין שזכה 6 פעמים בתחום איש הברזל. בגיל 37 הבין ברנהרד שעליו לתכנן את השלב הבא בחיים שלו והודיע על פרישה מהתחום. ברנהרד הקים מועדון ריצה והפך למאמן עם חלום לפתח נעלי ריצה שישפרו ביצועים.- לא משחק ילדים: רשת הצעצועים נגד בעל החנות
- מתנות ממותגות לעסקים – כך תחזקו קשרים חשובים ותגבירו ביעילות מודעות למותג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברנהרד עבד עם מהנדס שהציע לו לייצר נעל עם חורים בסוליה. ברנהרד היה סקפטי אבל אחרי שהמהנדס פירק נעל של נייק ויצר אב טיפוס אותה ניסה ברנהרד, הוא התלהב מהתחושה והחליט להתקדם עם הרעיון. ברנהרד הכיר בחולשותיו שנובעות בעיקר מכך שיש לו חוש עסקי אפסי, ולכן הוא הביא שני חברים שיעזרו לו בשיווק ובתכנון עסקי. החברים השקיעו בחברה מכספם האישי, החברה הזמינה 10,000 יחידות ראשונות מסין והכניסה 100,000 דולר בשנה הראשונה לפעילות שלה.
החברה המשיכה לצמוח משנה לשנה תוך שהיא תופסת נתחי שוק גדולים יותר בשווקים שונים, ובעיקר בשווקים העיקריים אליהם כיוונה שהיו שוויץ, גרמניה ואוסטריה, וב-2016 קרה אירוע משמעותי לחברה. ספורטאים מקצועיים החלו לרוץ בתחרויות עם נעלי און, וגם השיגו ביצועים טובים כאשר הראשונה הייתה אצנית הטריאתלון השוויצרית, ניקולה ספרינג, שזכתה במדליית כסף בתחרות בה לבשה נעלי ON.
החברה המשיכה לצבור תאוצה ובשנת 2021 סגרה הסכם לייצור נעל ייעודית לטניס על טניסאי העל רוג'ר פדרר, שגם תרם רבות לשיווק של המותג. בשלב הזה החברה התרחבה גם ללבוש ספורט אחר שהוא לא נעליים.
- טראמפ מעלה את המכסים על קנדה ב-10% בגלל פרסומת
- צרפת על סף משבר: מודיס מאיימת להוריד את דירוג האשראי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
בספטמבר 2021 On החליטה לצאת להנפקה. היא מציבה לעצמה יעד של הכפלת המכירות ל-1.7 מיליארד פראנק שוויצרי ב-2024, תוך העלאת הרווחיות למעל 58.5% ואת שיעור ה-EBITDA ל-15%, אבל היא משיגה אותם כבר בשנת 2023. ל-2026 החברה צופה להכפיל את המכירות (שוב) ל-3.5 מיליארד פראנק שוויצרי ולהעלות את ה-EBITDA ל-18% מההכנסות.
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרטראמפ מעלה את המכסים על קנדה ב-10% בגלל פרסומת
פרסומת של קנדה שבה הנשיא לשעבר רונלד רייגן מתנגד לכאורה למכסים עומדת בלב העימות המתחדש; טראמפ מגדיר אותה פייק; האמירות של רייגן אמיתיות אבל הוצאו מהקשרם
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע על העלאת מכסים נוספת בשיעור של 10% על קנדה. ההכרזה הגיעה בתגובה לפרסומת שהפיקה ממשלת מחוז אונטריו, שהציגה עמדות פרו-סחר חופשי ברוחו של הנשיא לשעבר רונלד רייגן, ונתפסה בוושינגטון כצעד עוין שמתבסס על אמירות שהוצאו מהקשרם. טראמפ כינה את הפרסומת - פייק. (הרחבה: שימוש בנאום של רייגן הוביל את טראמפ להפסקת המו"מ עם קנדה; טראמפ מודיע על הפסקת השיחות עם קנדה: "מכסים הם אינטרס ביטחוני וכלכלי")
לפי הפוסט שפרסם טראמפ ברשת Truth Social, מדובר ב"מעשה עוין ועיוות חמור של העובדות" מצד קנדה. הוא לא פירט אילו מוצרים יושפעו מהמהלך, אך ציין כי מדובר בתוספת של 10% מעל לרמת המכס הנוכחית.
עימות מחריף בין שותפות סחר קריטיות
יחסי הסחר בין קנדה לארה"ב נחשבים מהצפופים בעולם, עם היקף סחר דו-צדדי של כ-900 מיליארד דולר בשנה. עם זאת, בתקופת טראמפ הם הפכו למוקד למתיחות חוזרת, במיוחד סביב ענפי הפלדה, האלומיניום ותעשיית הרכב.
מרבית המוצרים הקנדיים נהנים מהגנה במסגרת הסכם הסחר USMCA, שמבטיח פטור ממכסים על רוב הסחורות. אולם, תחומים כמו פלדה ואלומיניום אינם נכללים בהסכם - ונתונים למכס אמריקאי בגובה 50%. גם רכבים מתוצרת קנדית סובלים ממכסים חלקיים של עד 25%. העלאה נוספת עשויה להחריף את הפגיעה בסקטורים אלה.
- טראמפ מודיע על הפסקת השיחות עם קנדה: "מכסים הם אינטרס ביטחוני וכלכלי"
- לאחר מאסר של ארבעה חודשים - טראמפ חנן את מייסד בייננס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אונטריו במוקד המחלוקת
המחוז הקנדי אונטריו, שבו מתגוררים כ-16 מיליון תושבים, עומד במוקד המחלוקת עקב חשיפתו הגבוהה לתעשיות הרכב והמתכת. המודעות שיצר המחוז, בהן הושווה טראמפ באופן מרומז למדיניות פרוטקציוניסטית שפוגעת באינטרס האמריקאי, עוררו את תגובתו של הנשיא. לפי דיווחים, תקציב הקמפיין עמד על כ-75 מיליון דולר קנדי והוא תוכנן להימשך חודשים.
