בוול-סטריט אופטימיים - מה קורה אצל אסטרהזניקה
ענקית התרופות ASTRAZENECA PLC -US עלתה כבר 13% מתחילת השנה הודות לדוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון של 2024, לאחר שהרווח שלה גדל ב-21% הודות לצמיחה במכירות של תרופות נגד סרטן. בוול-סטריט ממשיכים להיות חיוביים לגבי המניה ורואים צמיחה ברווחים של 14% ו-15% ב-2024 ו-2025.
בדוחותיה לרבעון הראשון אסטרהזניקה רשמה רווח למניה של 1.03 דולר על הכנסות של 12.68 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח למניה של 96 סנט על הכנסות של 11.8 מיליארד דולר. עוד לפני שהחברה החלה להשקיע יותר בתחום האונקולוגיה, שהיה אחראי לשליש מהמכירות שלה בשנה שעברה, הרווח הנקי של אסטרהזניקה כמעט והוכפל ל-6 מיליארד דולר, כאשר חטיבת הסרטן של החברה הציגה ביצועים חזקים שעזרו לקזז את המכירות החלשות בחיסוני קורונה.
בנוסף, ברבעון הראשון החברה יצאה לקניות ורכשה את קבוצת הביוטק הצרפתית אמוליט פארמה תמורת כמיליארד דולר, מה שעזר לחזק את חטיבת המחלות הנדירות שלה. לא רק זאת, בתחילת מרץ רכשה גם אסטרהזניקה פיוז'ן פרמה תמורת 2.4 מיליארד דולר או 21 דולר למניה במטרה להרחיב את טיפולי הסרטן שלה.
האופטימיות בוול-סטריט
תחזיות הקונצנזוס בוול-סטריט צופות צמיחה דו ספרתית של 14% ו-15% בשנתיים הבאות, בין היתר הודות לתרופת הסכרת Farxiga וטיפול סרטן השחלות Lynparza שצפויות להניב מכירות של יותר מ-3 מיליארד דולר כל אחת. המוצרים החדשים של החברה הם אלה שגורמים לאופטימיות רבה בוול-סטריט, כאשר אסטרהזניקה עובדת על תרופות נוספות שנמצאות עדיין בשלבים מוקדמים.
בשנה שעברה החברה הודיעה כי תצטרף לשיגעון תרופות ההרזייה וחתמה על הסכם רישוי בלעדי בשווי של עד כ-2 מיליארד דולר עם החברה הסינית Eccogene עבור תרופה שנמצאת בשלבי פיתוח מוקדמים לטיפול בהשמנת יתר וסוכרת מסוג 2. התרופה, שנקראת ECC5004, מבוססת גם היא על קולטן GLP-1, בדומה לתרופות של נובו נורדיסק ואלי לילי. התרופות החדשות מעוררות טירוף בשוק בעקבות הפוטנציאל שלהן לחולל מהפכה בטיפול בהשמנת יתר.
- אסטרהזנקה צופה הכנסות של 80 מיליארד דולר עד 2030 - איך היא תעשה זאת?
- איך יכלו הקוראים של ביזפורטל להרוויח פי 3 ולמה נפלה אתמול קומפיוג'ן ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעלי המניות באסטרהזניקה מקוים כי התקדמות בתרופה החדשה תגרום לביצועים דומים לשל נובו נורדיסק, שעלתה עד כה ב-23% השנה, או לאלו של אלי לילי שעלתה ב-27%. לאסטרהזניקה יש עוד דרך ארוכה עד שתצליח להתחרות עם מובילות השוק. החברה משלמת 185 מיליון דולר לרישיון לטיפול של Eccogene, שנמצא בשלב 1 כרגע וניסויי שלב 2 מתוכננים השנה. יתרון אפשרי של התרופה הוא שמדובר בגלולה שהמשתמשים פשוט נוטלים דרך הפה, בעוד תרופותיהן של נובו נורדיסק ואלי לילי מוזרקות למטופל.
אסטרהזניקה מחזיקה גם בתרופות מפתח בתחומים כמו בריאות לב ואימונולוגיה הקשורים לחטיבת המחלות הנדירות שלה, שלפי הערכות צפויים לעזור לה להגדיל את שולי הרווח. התרופות הללו נחשבות ליותר רווחיות הודות למחירים הגבוהים והבלעדיות שלהן והחברה ממשיכה לחזק את מעמדה במגזר כאשר בשנה שעברה רכשה כמה מהטיפולים של פייזר במחלות נדירות.
- 1.יריב 28/04/2024 21:23הגב לתגובה זופייזר במחירי סוף עונה. לא לזמן רב.
- פפייזר 29/04/2024 07:30הגב לתגובה זונמוך,זו סה"כ חברה די כושלת למרות גודלה,הקורונה עשתה לה טוב ....במקרה

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.