
ספוטיפיי עקפה את הציפיות ומזנקת ב-17% - מה קרה למספר המשתמשים?
חברת הזרמת המוזיקה עקפה את הציפיות בוול-סטריט לרבעון הראשון ומזנקת למרות צמיחת משתמשים איטית מהתחזית. ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY רשמה רווח למניה של 97 אירו סנט, לעומת הפסד למניה של 1.16 אירו בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו ב-20% ל-3.64 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו להכנסות של 3.61 מיליארד אירו. התוצאות של ספוטיפיי מספקות עדות נוספת לכך שהחברה עומדת להפוך את 2024 ל"שנה של מוניזציה" כמו שאמר המנכ"ל דניאל אק. ספוטיפיי העלתה מחירים בשנה שעברה לראשונה מאז 2011 והודיעה כי תפטר 17% מכוח האדם שלה, או 1,500 עובדים. בנוסף, בתחילת החודש דווח כי החברה מתכננת לעלות מחירים שוב בכ-1 עד 2 דולר לחודש בחמישה שווקים - כולל בריטניה, אוסטרליה ופקיסטן עד סוף אפריל ובארה"ב בהמשך השנה. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים עלה ל-615 מיליון, עלייה של 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, התחזית הייתה ל-618 מיליון. מספר מנויי הפרימיום עלה ב-14% ל-239 מנויים, בהתאם לציפיות. בתחזיתה לרבעון השני ספוטיפיי צופה רווח תפעולי של 250 מיליון אירו על הכנסות של 3.8 מיליארד דולר, עם 631 מיליון משתמשים חודשיים פעילים ו-245 מיליון מנויי פרימיום.