
ספוטיפיי זינקה כבר יותר מ-40% השנה - מה קורה אצל ענקית הזרמת המוזיקה
חברת הזרמת המוזיקה השוודית ממשיכה לצבור מנויים ולאחרונה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון. מניית ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY עלתה כבר 41% מתחילת השנה, למחיר של 267 דולר, לעומת עלייה של 10% ב-S&P 500. במהלך 12 החודשים האחרונים מניית ספוטיפיי זינקה ב-107%, לעומת עלייה של 30% ב-S&P. בתוצאותיה לרבעון הרביעי, אותן דיווחה בחודש שעבר, ספוטיפיי רשמה צמיחה חזקה מהצפוי בהכנסות, הפסד קטן מהצפוי וגידול במנויים שעלה על הציפיות. ברבעון הנוכחי החברה צופה כי מספר המשתמשים הפעיליים באופן חודשי יטפס ל-618 מיליון, כאשר מספר מנויי הפרימיום יעלה ל-239 מיליון. ספוטיפיי צופה לרבעון הכנסות של 3.9 מיליארד דולר. "בזמן שספוטיפיי מתקרבת לסוף הרבעון, אנו ממשיכים לראות מגמות חיוביות בהורדת האפליקציה ובמספר החיפושים בגוגל", כתב אנליסט KeyBanc, ג'סטין פטרסון. פטרסון ציין כי המגמות מצביעות כי מספר המשתמשים הפעילים באופן חודשי והגידול במנויים נטו יעלו על הציפיות שלו של 16 מיליון ו-3 מיליון בהתאמה. עניין אחר שקיבל לאחרונה את תשומת הלב בספוטיפיי הוא חזרתו של ניל יאנג לשירות הסטרימינג, כאשר הזמר הסיר את המוזיקה שלו מספוטיפיי כאקט מחאה על כך שהחברה משמיעה את הפודקאסט של ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience, היות ויאנג סבור כי רוגן מפיץ דיסאינפורמציה בנוגע לחיסונים. הזמר נמנע מלהסיר את המוזיקה שלו אז מאפל ואמזון היות והם לא השמיעו את רוגן. כעת, כאשר כל הפלטפורמות משמיעות את הפודקאסט של רוגן, הזמר לא רואה טעם לחרם שלו נגד ספוטיפיי. "ההחלטה שלי הגיעה היות ושירותי המוזיקה האחרים החלו גם הם להשמיע את הדיסאינפורמציה שהתנגדתי לה בספוטיפיי", כתב יאנג. "אני לא יכול פשוט לעזוב את אפל ואמזון, כמו שעשיתי בספוטיפיי, היות והמוזיקה שלי לא תוכל להגיע לאוהבי המוזיקה".