סיילספורס מנצחת את אפל ומיקרוסופט בוול סטריט - האם זה יימשך?
סיילספורס המספקת שירותי ענן לניהול העסק ומערכות לניהול קשרי לקוחות נמצאת על הגל עם עלייה של 60% בשער המניה מתחילת השנה - נתון שמציב אותה מעל כל החברות האחרות במדד הדאו ג'ונס, כולל אפילו אפל ומייקרוסופט שעלו ב-50% וב-37.2% מתחילת השנה. מניית החברה עולה ב-5.9% במסחר שלפני הפתיחה בוול סטריט ועומדת כרגע על 215 דולר למניה, זאת לאחר הדוחות שפרסמה אמש, שעלו על הערכות האנליסטים ואפילו על הערכות החברה עצמה.
החברה דיווחה על הכנסות של 8.6 מיליארד דולר, עליה של 11% מהתקופה המקבילה ומעל הערכות האנליסטים ל-8.53 מיליארד דולר. טווח הנהלת החברה עמד על 8.51-8.53 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.12 דולר למניה, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שחזו רווח של 1.9 דולר למניה. התוצאות הטובות נבעו בעיקר משיפור הרווחיות כאשר הרווחיות התפעולית עלתה ל-31.6% לעומת 27.6% ברבעון הראשון.
תחזיות החברה להמשך גם כן עולה על אלו של האנליסטים: החברה צופה הכנסות של בין 8.7-8.72 מיליארד דולר ברבעון הקרוב לעומת צפי האנליסטים שעומד על הכנסות של 8.67 מיליארד דולר. החברה צופה רווח למניה של בין 2.05-2.06 דולר למניה אל מול צפי האנליסטים ל-1.84 דולר למניה. "הביצועים האלה הם הוכחה שמגיעה מידי יותר מ-450 לקוחות שמשקיעים יותר מ-10 מיליון דולר בשנה" אמרה בראיון סמנכ"לית התפעול של החברה, איימי וויבר, "השינויים שעשינו עזרו לנו להיות יותר רווחיים ולהגיע לרווחיות תפעולית של 30% שלושה רבעונים לפני שציפינו".
"יש לזה השפעה עצומה על העבודה שלנו השנה" הוסיפה וויבר בהתייחסות לתחילת ההשקעה של החברה בתחום הבינה המלאכותית, "אני חושבת שייקח לנו זמן להבין איך אנחנו גורמים ללקוחות שלנו לאמץ ולשלם על התוספות האלה בהמשך". בשיחה עם אנליסטים הוסיף גם מנכ"ל החברה, מארק בניוף: "אנחנו מאוד צמאים להפוך להיות החברה מספר אחת שמציעה מערכות לניהול קשרי לקוחות מבוססי בינה מלאכותית, ואנחנו עושים המון דברים כדי להגיע לשם".
- מכפיל רווח, מכפיל הון ועוד - האינדיקטורים החשובים שיעזרו לכם לקבל החלטות השקעה
- סיסקו מדווחת על רבעון חזק, המניה עולה בעקבות ביקושים לתשתיות AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות התקופה הטובה בה מצויה החברה, מחיר המניה עדיין רחוק מהשיא של 300 דולר למניה בו היה מצוי ב-2021, ולמרות העלאת המחירים בשיעור ממוצע של 10% שביצעה החברה למוצריה לראשונה מזה 7 שנים, בנוסף להשקעה של החברה בתחום הבינה המלאכותית, חלק מהאנליסטים עדיין מתקשים לראות את מחיר המניה חוזר לשיא בו היה מצוי בעבר.
גיל לוריא, האנליסט האמריקני מחברת דוידסון, מציין שלמרות התוצאות החזקות, השיפור בהכנסות החברה עדיין נמצא קרוב לשיעורים הנמוכים היסטורית שלה של 10-11%: "ללא אינדיקציה ממשית להאצת הצמיחה בהכנסות, אנחנו נשארים ניטרליים", כתב לוריא בדוח שלו כאשר הוא משאיר את מחיר היעד שלו למניה על 200 דולר. מחיר שלמעשה מבטא המלצת מכירה שכן הוא מתחת למחיר הנוכחי של המניה.
לגבי תחום הבינה המלאכותית, מעבר להטמעה של הטכנולוגיה במערכת הדגל של ניהול קשרי לקוחות ומוצרים פופולאריים אחרים, החברה לא מצפה לראות תרומה ממשית מהטכנולוגיה שתתבטא בדוחות - "אנחנו סקפטיים לגבי היכולת של סיילספורס להרוויח כסף מהשקעות הבינה המלאכותית שלה" כותב ג'ון דיפוצ'י, האנליסט האמריקני מחברת גוגנהיים, "בשבילינו השאלה היא האם סיילספורס יכולה לשמור על צמיחה בשיעור דו ספרתי או לא".
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 2.סטש 31/08/2023 16:36הגב לתגובה זואפל שווה 2.9 טריליון דולר סיילספורס שווה 210 מיליארד מיק דרופ
- 1.מהנמוך של 1/12/22 כמעט 90% אבל קודם היא ירדה מ-310 (ל"ת)דש 31/08/2023 16:09הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
