מה פיבונאצ׳י היה אומר על השוק ואיזו תמיכה חזקה הקפיצה את טסלה?
רמות התמיכה עבדו ונראה שהשווקים חוזרים למגמת עליה. הרבה מניות ברשימות המעקב שלי פרצו רמות התנגדות וזהו סימן לכך שהקאמבק הוא כללי.
נתחיל עם הגרף של ה - S&P500 ונשלב תשובה לשאלה של הקוראת ח.א ששאלה לגבי תהליך העבודה עם יעדי התיקון שמבוססים על יחסי פיבונאצ׳י.
יעדי התיקון המבוססים על יחסי פיבונאצ׳י הם: 38.2%, 50% ו-61.8%. תיקון הוא כמובן ביחס לגל שקדם לו כך שאם עכשיו אנחנו במגמת עליה אנחנו צריכים למדוד אותה ביחס לגל היורד שקדם לה. אנחנו יכולים לאמוד יעדי תיקון ביחס לגלים קטנים וגדולים ביחד ולחוד.
על הגרף של ה - S&P500 השארתי שני סימוני פיבונאצ׳י. האחד הוא על הגל העולה שהיה בערך מ - 4100 עד 4600. רואים שהגל היורד נתמך מעל התיקון של ה - 50% בשילוב חזק עם הממוצע ל - 89 יום וכך קבלנו את התמיכה המדוברת שלנו מעל 4300.
>> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עכשיו השוק עולה אז אנחנו מודדים את העליה ביחס לגל היורד שקדם לה. אפשר לראות שה - S&P500 התגבר על היעד הראשון שהיה משולב עם הממוצע ל - 21 יום ונתן לנו אישור ראשון לתפנית כלפי מעלה. נותר לו לעלות מעל 4505 ולפרוץ את היעד העליון של 61.8% ובכך לאשר חזרה לעליה. אז נדע שהוא בדרך לגעת בשיא.
מה יהיה אחרי שהמדד יחצה את השיא? לא יהיה לנו גל יורד גדול שביחס אליו נוכל למדוד את הגל העולה. במקרה כזה נוכל להשתמש בשיטה שנקראת יעדי הרחבה.
בשורה התחתונה אני מעריך שלאור התמיכה המוצלחת מעל 4300 והחציה של הממוצע ל - 21 יום ובשילוב אינדיקטורים טכניים נוספים ה - S&P500 אכן חזר אל מגמת העליה והוא בדרכו אל השיא.
על הגרף של הנאסד״ק 100 תוכלו לראות שהוא פרץ בזמנו את יעד ה - 61.8%, עלה מעליו, תיקן למטה ונתמך מעל רמת ה - 61.8%. קיבלנו אז את הסימן החיובי שלנו ובהמשך שוב קיבלנו פריצה של הממוצע ל - 21 יום. חזרה לענייני עליה.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תודה ח.א על השאלה ואם יש לך שאלת המשך להבהרה - המייל פתוח :-)
לחזור לביטקוין?
במקרה של הביטקוין התמונה פחות ירוקה בכל הקשור לפיבונאצ׳י וממוצעים נעים. הוא ניסה לטפס בסולם והחליק כל הדרך חזרה. אבל, קיבלנו תמיכה מעל רמת תמיכה מאד משמעותית ולאור התפתחות סנטימנט רגולטורי חיובי לגביו אפשר לנסות לזרום עם התמיכה. מהלך מעל 29000 יהיה סימן חיוב משמעותי.
עוד קאמבק אנחנו רואים במנית טסלה והיתה לכך כמובן השפעה חיובית על קרן הסל ARKK שאנחנו עוקבים אחריה כאן מקרוב.
על הגרף תראו בעצמכם את התמיכה החזקה שהיתה למניה. פיבונאצ׳י + ממוצע ל - 200 יום + תמיכה אופקית. אחד הדברים שאתם יכולים לקחת מההסברים הטכניים היום הוא עוצמת השילוב. כאשר מספר אינדיקציות טכניות חזקות משתלבות בנקודה אחת אנחנו מקבלים איתות מסחר מעולה. סביר ש - TSLA תעלה שוב לכיוון אזור ה - 300 ומהלך מעל האזור הזה יהיה סימן מאד חיובי.
השילוב שבין חזק למתעוררֿ
נסיים היום עם המניות הסיניות. נותנות לנו קצת תנודתיות מעל התמיכה אבל בסך הכל נראה לי שהן ממשיכות להיות מעניינות. יש מונח טכני שנקרא איסוף. ככל שהמניות הסיניות מראות סימנים שיש תמיכה ויש התגבשות של תבנית עליה ממנה אפשר להמשיך לאסוף.
היום נסתכל על קרן הסל KWEB. תוכלו, שוב, לראות תמיכת פיבונאצ׳י חזקה ברמת ה - 61.8% ואת התנודתיות שלה סביב הממוצע ל - 200 יום. להערכתי נבנה כאן בסיס לעליה ואתם רואים שגם מול ה - S&P500 היא בסדר. אז יש לכם את השוק האמריקאי החזק אבל שקרוב לרמות שיא ואת השוק הסיני המתעורר מרמות שפל. אומנות השילוב אמרנו?
שלבו והרוויחו!
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 12.לקנות במכפילי רווח 27 60 2 מיליון . (ל"ת)תמשיכו תמשיכו 02/09/2023 08:08הגב לתגובה זו
- 11.לרון 01/09/2023 21:34הגב לתגובה זולא המלצות,סתם גחמה שלי
- 10.לרון 01/09/2023 07:50הגב לתגובה זואמנם גבוהה אך פוטנציאלית כדאית ?!?!
- 9.מה עם NIO ? נגעה ב14 וירדה ל10.5 יש תיקווה? או למכור? (ל"ת)חיים 31/08/2023 18:39הגב לתגובה זו
- 8.סמי 31/08/2023 11:54הגב לתגובה זונהנה לקרוא את סגל. הקרן שציינת מחזיקה גם בביטקוין ולא רק במניות סיניות?
- 7.לרון 31/08/2023 11:46הגב לתגובה זודבר איטלקית לטינית לכן היה אומר VINI VIDI VICI אך לא היה ממיץ על טכני הוא היה מתמטיקאי טהור
- 6.לרון 31/08/2023 11:45הגב לתגובה זוכמו כולם אחרי טסלה,החרטה בוא תבוא,רני מעדיף את NIO סינים אבל,לא המלצה
- 5.דרור 31/08/2023 10:39הגב לתגובה זוכל הניתוח הטכני הזה הוא גיבוב של מושגים מעורפלים באצטלה של חוכמה. המושגים הללו מנותקים מהמציאות ומטעים את הציבור. מסכן מי שפועל לפי ההצעות של הניתוח הטכני. פשוט תקנו תעודת סל על כל השוק ולכו לים.
- המציל בים 31/08/2023 17:13הגב לתגובה זומתי למכור ולקנות. ובשביל זה כדאי לך לקרוא את סגל, כדי שלא תיהיה מסכן... ואז תלך לים.
- 4.לרון 31/08/2023 09:56הגב לתגובה זונאמר "והוא לא ידע שהוא כזה"
- 3.טכני זה בלוף!!! (ל"ת)חחח 30/08/2023 16:29הגב לתגובה זו
- ללל 30/08/2023 17:16הגב לתגובה זותבדוק לאורך זמן, ואל תשמיץ סתם. או שתדפדף לכתבה הבאה ותשחרר אותנו מתגובותיך.
- דרור 31/08/2023 10:43שמראה שסטטיסטית הוא יותר צודק. מי שטוען שהוא צודק חובת ההוכחה עליו
- לרון 31/08/2023 09:57עברו מאז העיתון המקביל......
- 2.כריש 30/08/2023 16:03הגב לתגובה זולשחות נגד הזרם. כשכולם צועקים התרסקות, אני ממתין לכתבה של זיו סגל כדי לקבל פרופורציות והסבר מדויק על רמת תמיכה והתנגדות. רק אז מחליט איך להשקיע.
- 1.מדד דקס- נשמח לקבל התייחסות? ומה לגבי הנפט שכתבת..? (ל"ת)אודי 30/08/2023 15:48הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
