ליאור שמש ניר זוהר וויקס
צילום: אלן צצקין

המלצה על וויקס - תעלה ב-33% ל-120 דולר

וויקס פרסמה בשבוע שעבר דוחות טובים והעלתה תחזית, האנליסטים מיישרים קו - מה מכפיל הרווח של החברה?

חברת ויקס (WIX) סיפקה בשבוע שעבר תוצאות טובות לרבעון השני ותחזית טובה להמשך (הרחבה על הדוחות הכספיים). לאחר הדוחות היא ערכה כנס אנליסטים שנתי, בו העלתה את יעדי תזרים המזומנים FCF לשנים 2024-2025 ולטווח הארוך, במקביל להצגת פתרונות חדשים מבוססי AI.

החברה הגדירה את מדיניות רכישה עצמית של כ-50% מתזרים FCF. בבית ההשקעות אופנהיימר משמרים את המלצת Outperform תוך העלאת מחיר היעד למניה מ-110 דולר ל-120 דולר.

האנליסטים מציינים כי החברה צופה שיעור FCF של 19% בשנת 2024 ובשנת 2025 – שיעור FCF של 25%, העלאה מ-15% ו-20% בהתאמה, ואילו בתחזית ארוכת הטווח צפויה ויקס להגיע לשיעור FCF של 35%, לעומת תחזיתה הקודמת של 30% - "שיפור זה נולד לאור התייעלות במבנה ההוצאות התפעוליות, שאמורות לרדת לנתח של כ-45% מסך ההכנסות, מבלי לפגוע, לדברי החברה, בחדשנות בפיתוח פתרונות חדשים, כולל פתרונות הבינה המלאכותית". 

הנהלת WIX שמרה על תחזית FCF של 500 מיליון דולר בשנת 2025, כאשר בשלוש השנים הקרובות צפויה לייצר תזרים בסך כולל של כמיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי עיקר הצמיחה בהכנסות ויקס בעתיד אמור להגיע מפעילות מול שותפים, האחראית על כשליש מסך ההכנסות, וצפויה להציג שיעורי צמיחה גבוהים מהממוצע, תוך שיפור שיעורי הרווחיות.

"הנהלת WIX מכוונת להגיע ל-Rule of 40-כלל ה-40%, שילוב צמיחה דו-ספרתית עם שיעור FCF גבוה מ-25%, גם בהנחה שמרנית של שמירה על קצב הצמיחה הנוכחי גם בעתיד. אנו רואים מנוף משמעותי לרווחיות ולתזרים המזומנים של ויקס, כפי שהוכח בפרסומי דוחותיה האחרונים, ומעריכים כי האצה בפעילות השותפים, במקביל להתקדמות בפעילות הליבה של בניית אתרים עבור עסקים קטנים, תוביל לעליה בתמחור המניה".

כך או אחרת, האנליסטים מאופנהיימר וגם מגופי השקעות אחרים, סבורים שוויקס לא תשחר את הרווח המרשים ברבעון השני וברבעון הראשון. אחרי שהרוויחה 91 סנט למניה ברבעון הראשון ו-1.26 דולר למניה ברבעון השני, האנליסטים מספקים תחזית לרווח של 67 סנט ברבעון השלישי וברבעון הרביעי.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 14/08/2023 17:10
    הגב לתגובה זו
    לדעתי בינה מלאכותית תגמור אותם בתווך הארוך
  • 4.
    אבנר 14/08/2023 09:42
    הגב לתגובה זו
    החברה הפכה ללא רלוונטית, יש (ויהיו עוד המון) כלים אוטומטיים מבוססי AI שמאפשרים למשתמשים חוויה נוחה וטובה יותר ובחינם
  • 3.
    איציק 14/08/2023 08:38
    הגב לתגובה זו
    Wix חברה אמיתית עם הכנסות קבועות שקהל המשתמשים שלה עולה מרבעון לרבעון. אני מאמין שגם את התחזית החיובית הזאת היא תעבור ובקלות
  • 2.
    חחח...פנטזיות (ל"ת)
    אלי 13/08/2023 23:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דייגו 13/08/2023 21:45
    הגב לתגובה זו
    מי שנתן את ההמלצה לא בדק כמו שצריך את מצב השווקים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.