מערכות אסתי לאודר הותקפו: עשויה להיות השפעה על הפעילות
יצרנית מוצרי הקוסמטיקה אסתי לאודר דווחה כי שלשום היא הייתה קורבן למתקפת סייבר, אשר הביאו לזליגה של נתונים מהמערכות שלה, וצפויה להביא לפגיעה בחלק מפעילות החברה
על פי הדיווח, בחברה פעלו לשחזור המערכות אשר הושפעו מהתקיפה, וכן נקטו באמצעים נוספים לאבטחת פעילותה, כולל ניתוקן של חלק מהמערכות בכדי למתן את השפעות התקיפה. החברה, המחזיקה במותגי קוסמטיקה מובילים כמו בובי בראון וטום פורד ביוטי, לא חשפה פרטים נוספים על ההשפעה על פעילותה, אך אמרה כי היא מנסה להבין את מהות והיקפם של המערכות והנתונים שנפרצו.
התקרית מגיעה בזמן בעייתי עבור יצרנית הקוסמטיקה, שבחודש מאי דיווחה כי היא צופה ירידה במכירות וברווחים השנתיים שלה, בשל ההתאוששות החלשה ממשבר הקורונה ביעדי תיירות, ובפרט במכירות בדיוטי פרי במיוחד באסיה. בהודעת החברה נכתב, כי היא בקשר עם מומחי אכיפת חוק ואבטחת סייבר, ובחרה שלא לציין את שמו של ההאקר או הקבוצה שעומדת מאחורי הפריצה.
הפריצה שלשלום, מגיעה לאחר שורשה של פרצות מידע אשר השפיעו על מספר חברות ציבוריות בארה"ב במהלך השנה האחרונה. בספטמבר, דיווחה יצרנית משחקי הווידאו Take-Two Interactive Software, כי צילומים מוקדמים של משחק הווידאו הפופולרי, Grand Theft Auto הודלפו בטרם השקתו. לצד זאת חברת הנסיעות Uber נאלצה לסגור מספר מערכות תקשורת פנימיות במשך שבוע לאחר אירוע אבטחת סייבר. ספקית התקשורת T-Mobile התמודדה בתחילת השנה עם מתקפת סייבר גדולה שנייה בתוך פחות משנתיים, שחשפה למעלה מ-37 מיליון חשבונות.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.